Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sånn CA skal en baby på 8 mnd drikke ? Jenta mi får mme. Hun drikker rundt 300-400-500 ml i døgnet, får også fast føde. Da spiser hun grøt på morgenen, en skive til lunsj, litt middag, og grøt igjen til kvelds.  Er dette for lite? Er vanskelig å få i hun mat. 

Dere som gir MME, hvor mye drikker deres baby? 
når jeg søker på dette med mme så kommer det opp at mme eller morsmelk skal være hovednæringen det første leveåret..drikker hun for lite da? 

Anonymkode: e0d25...973

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Skrevet

Svært få babyer har melk som hovednæring hele det første året. Når de begynner med fast føde, i fulle porsjoner, vil det for de fleste være hovednæringen. 

Tilby så mye mme som hun vil ha. Det er ikke noe fasit-svar. 

Mine elsket grøt og skiver i den alderen, og var vanskelige å få i melk. Men det er melkepulver i grøten, og helsesykepleier har aldri uttrykt bekymring. 

Anonymkode: ae4ef...d4a

Skrevet

Vår er 8 mnd.
Frokost: grøt og sviskemos eller banan

flaske før dupp: går som regel 200 ml

lunsj: kanskje en halv brødskive og hva enn vi har av frukt eller smoothie

Ny flaske før 2. dupp: ca 200 ml der også 

middag; veldig variert. Tilbyr det vi har om det er egnet, vil hun ikke ha noe av det så tilbyr vi middagsglass for at hun skal spise noe. 

litt grøt senere på kvelden før kveldsflaske på ca 200 ml 

vann til måltider. Hun spiser så mye middag, brødskive osv som hun ønsker. 

så lenge du innfører et variert kosthold og babyen virker fornøyd og går opp i vekt så trenger du ikke gå å bekymre deg så mye :) 

Anonymkode: 734bf...369

Skrevet

Vår får 3 flasker MME om dagen på ca 210 ml (altså 210 vann+pulver) og og 2 måltider fast føde.. innfører et tredje måltid med fast føde snart og da forsvinner nok det meste av flaske nr to…

Anonymkode: 10dda...a6a

Skrevet

Det står vel på boksen?

Barnet mitt levde på MME med en teskje grøtpulver i på den tiden, det gikk ca 60-70 ml hver andre time døgnet rundt. Han led av kraftig reflux. 

Anonymkode: 8b407...1c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det står vel på boksen?

Barnet mitt levde på MME med en teskje grøtpulver i på den tiden, det gikk ca 60-70 ml hver andre time døgnet rundt. Han led av kraftig reflux. 

Anonymkode: 8b407...1c5

Boksen er veiledende. Og når babyene begynner med fast føde endres også mengden mme de drikker 

Anonymkode: 734bf...369

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor mye sånn CA skal en baby på 8 mnd drikke ? Jenta mi får mme. Hun drikker rundt 300-400-500 ml i døgnet, får også fast føde. Da spiser hun grøt på morgenen, en skive til lunsj, litt middag, og grøt igjen til kvelds.  Er dette for lite? Er vanskelig å få i hun mat. 

Dere som gir MME, hvor mye drikker deres baby? 
når jeg søker på dette med mme så kommer det opp at mme eller morsmelk skal være hovednæringen det første leveåret..drikker hun for lite da? 

Min gutt spiste ikke like mye da han var på samme alder. Og hvertfall ikke brødskive. Tror dette er veldig bra 😊

Anonymkode: 7d84f...50b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vår får 3 flasker MME om dagen på ca 210 ml (altså 210 vann+pulver) og og 2 måltider fast føde.. innfører et tredje måltid med fast føde snart og da forsvinner nok det meste av flaske nr to…

Anonymkode: 10dda...a6a

Hvor gammel? 8 mnd? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min gutt spiste ikke like mye da han var på samme alder. Og hvertfall ikke brødskive. Tror dette er veldig bra 😊

Anonymkode: 7d84f...50b

Håper det❤️hun følger sin kurve, men veldig lita jente for alderen. Legger sent og lite på seg. Så stresser litt med det, selv om ingen andre er bekymret. Hun er veldig blid og fornøyd. 

Leser på andre som har baby på 8 mnd som veier rundt 8-9-10 kg.. og da synes jeg min jente er så liten i forhold til de.. og alle kommenterer hvor lett hun er :( 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...