Anonym35 Skrevet 17. august 2023 #1 Skrevet 17. august 2023 Hei. Jeg har et barn som nekter å fortelle om at noe er veldig vanskelig til andre enn meg. Det som skjer med barnet er ikke greit og barnet har det ikke bra. Barnet forteller meg daglig om ting som ikke er ok for et barn å opppleve. Jeg blir selv ikke trodd på når jeg forteller om dette i helsevesenet/til skolen og ber om hjelp, da barnet fremstår smilende og fornøyd og ikke viser behov for noe mer hjelp. Jeg har derfor tenkt på å gjøre et lyd/videoopptak av en samtale jeg har med barnet og stille åpne spørsmål. Jeg tenker video er best, for å vise at jeg ikke leder barnet til å svare noe spesielt og at vi begge to vises på videoen. Jeg tenker videre å spille av videoen til helsesøster. Jeg tenker jeg bør spørre barnet om det er greit at jeg tar video av samtalen først og fortelle at jeg ønsker å gjøre dette fordi barnet syns det er vanskelig å fortelle dette til andre voksne. Barnet er 7 år. Høres dette greit ut eller fremstår jeg som en veldig desperat mamma om jeg gjør dette? Vi får ikke hjelp i helsevesenet. Dette er det eneste måten jeg har tenkt at jeg kan få hjelp på. Barnet NEKTER å fortelle til noen andre voksne og det haster med å få hjelp. Er lydopptak bedre? Bør barnet vite om at det blir filmet / tatt opp på lyd?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #2 Skrevet 17. august 2023 Det høres helt feil ut. Anonymkode: 06c34...e09 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #3 Skrevet 17. august 2023 Du kan be om et observasjonsrom med enveisvindu derxdu snakker med barnet. Anonymkode: 06c34...e09 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #4 Skrevet 17. august 2023 Tenker så lenge det er ditt barn så er det du som bestemmer om dette er greit. Hadde vært helt feil om det hadde vært andres barn. Men jeg forstår fortvilelsen din, og jeg hadde sikkert gjort det samme.. Anonymkode: 57deb...a77 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #6 Skrevet 17. august 2023 Selvfølgelig skal barnet vite om filming!! Men tror du barnet magisk vil snakke med helsesøster etter dette? Anonymkode: 638e0...e12
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #7 Skrevet 17. august 2023 Kommer litt an på hvor alvorlig det er. Tenker det kan være greit å dokumentere for din egen del dersom det skulle bli en sak mot deg. Viktig at du ikke instruerer barnet til hva det skal si. Anonymkode: 2e6fb...efb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå