AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #1 Skrevet 17. august 2023 Hei. Er nydiagnosert med type 2 diabetes. Har fått utdelt et sett til å måle med. Oppdager at jeg får forskjellig resultat fra finger til finger. Er det normalt, eller gjør jeg noe feil? Har testet flere ganger etter hverandre og det er konsekvent 0,5 i forskjell. En annen ting er at jeg måtte signere på noen papirer ifm med førerkort og der stod det at jeg skal måle minst to ganger i løpet av dagen og kunne vise frem måling om jeg blir stoppet i en kontroll. Vil det si at jeg må gå rundt med det appratet i lomme til enhver tid? Virker jo utrolig tungvindt. Fastlegen ville bare at jeg skulle måle litt av og til for å følge med på at det går nedover som det skal. Hatt fastende målinger på 12-13 siste ukene. Kan ikke helt skjønne at jeg står i fare for å få for lavt blodsukker akkurat... Anonymkode: cb5bb...085
Millinea Skrevet 17. august 2023 #2 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan ikke helt skjønne at jeg står i fare for å få for lavt blodsukker akkurat... Kommer an på hvordan du behandler diabetesen din, hvilke medisiner. Hvis målet er å normalisere blodsukkeret ned mot 4-7 i fastende, så kan du etterhvert stå i fare for å lavt blodsukker. Er målet 12-13 fastende med fint langtidsblodsukker så har du rett og står nok ikke i fare for å få lavt blodsukker. Det fins mange duppeditter med app osv for diabetikere som gjør ting mye mindre tungvint.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #3 Skrevet 17. august 2023 Millinea skrev (14 minutter siden): Kommer an på hvordan du behandler diabetesen din, hvilke medisiner. Hvis målet er å normalisere blodsukkeret ned mot 4-7 i fastende, så kan du etterhvert stå i fare for å lavt blodsukker. Er målet 12-13 fastende med fint langtidsblodsukker så har du rett og står nok ikke i fare for å få lavt blodsukker. Det fins mange duppeditter med app osv for diabetikere som gjør ting mye mindre tungvint. Fastlegen ville ha det ned til rundt 7-8 fastende. Men har ennå ikke vært under 10 på snart en måned. Anonymkode: cb5bb...085
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå