Gå til innhold

Når sluttet ungen med vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Når kvitta dere dere med vogna til barna? Hvilken alder? 

Anonymkode: 20689...7a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har akkurat pakket vår på loftet, småen ble 2 år i mai. Brukte den en sjelden gang, men hun synes ikke lenger det var spesielt stas å sitte i den, og med liten gang fant vi ut at vi like gjerne kunne pakke den vekk til nestemann kommer :) 

Skrevet

Minste er 2 år nå, og kommer til å selge hovedvogna nå i høst. Hun sover sjeldent i den hjemme i helgen, og da kan vi bruke en annen vogn.

Kommer ikke til å selge den siste vogna før om 2 år, det er en reisetrille som går inn på flyet.

Anonymkode: 74f63...7fa

Skrevet

Vår er 3 år og vi kommer til å ha den litt til. Vi har ikke bil, så innimellom så må vi gå litt lenger eller raskere for å rekke noe, enn hva de små føttene klarer. Hvis man har bil og stort sett kjører fra dør til dør så kan man jo kvitte seg med vogn før. 

Anonymkode: 4628c...51e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Sluttet å bruke vogn litt etter 3 år. Men hadde den kun med om vi skulle gå langt, på bytur e.l.

Skrevet

3 år ca. Har en nå 2 åring som bruker reisevogn. 

Anonymkode: ec942...2ea

Skrevet

Sovevogn sluttet vi med da ungen sluttet å sove på dagen, sommeren før fylte 4 år. Vi har en sykkelvogn som også kan brukes som vanlig vogn, den har vi ut barnehagetiden. Plutselig får man bruk for den på reise eller annet. Den brukes lite, skal sies.

Anonymkode: e555c...9cd

• Liker 2
Skrevet

20 mnd på største 

Litt over 3 år pp minste

Anonymkode: 8bf3e...931

Skrevet

Blir nok en stund til, men nå må jeg gå et ganske langt stykke til barnehagen, for meg tar det 20 min i rask gange. Men utenom det så er det mange steder nå vi ikke tar med vogna lengre. Hun blir snart 3

• Nyttig 1
Skrevet

Med barn nr 1 brukte jeg vogn til han var 4, men det var først og fremst fordi jeg var alene med han, uten bil, og hadde et lite stykke å gå til og fra barnehagen. Det var mye mer behagelig for begge to å sette han i en varm pose i vogna i slapsværet enn å prøve å lokke med seg en trøtt og trass 4-åring som gjerne endte i at begge to fikk en dårlig start på dagen. Konfliktnivå og comfort var definitivt hovedfokus.

Anonymkode: 97c6d...b1f

• Liker 6
Skrevet

Eldstemann sov blund i vogn til han var litt over 3, og det var det eneste han brukte den til. 

Minstemann sluttet å sove på dagtid da han var 2.5, og da solgte vi vognen. 

Vi har en liten trille vi kan bruke om nødvendig, men begge mine er heldigvis "gå schøøl" unger 😛 

Anonymkode: 40e69...383

Skrevet

2-3 år

Skrevet

Leverte i barnehagen i vogn frem til ca 3, den nye barnehagen da hadde ikke plass. Da solgte vi den. Han var uansett begynt å bli for stor for den, og vi brukte den ikke ellers.

Anonymkode: cd251...a70

Skrevet

Eldste satt i vogn(søskenvogn) til han var mellom 2.5 og 3, men ble mindre ig mindre fra 2,5. kvitta oss med søskenvogna rett før 3-årsdagen. Yngste på litt over 2 år bruker fremdeles vogn om vi skal gå et stykke/en stund, men vil oftere og oftere gå selv. Vi kvitta oss med «hovedvogna» litt før hun ble 2 år og har bare ei reisetrille som brukes ved behov. 

Anonymkode: f9a01...19d

Skrevet

Mellom 3 og 4. på slutten var det bare når jeg ønsket å ha litt mer kontroll, flyplass, byen etc.

Anonymkode: 44898...54c

• Nyttig 1
Skrevet

Har pakket vekk og solgt vanlige vogna. Hun er tre år, sluttet å sove på dagtid. Har ikke bil, så har en liten trille vi kan bruke ved lengre gåturer eller når vi har det travelt

Anonymkode: 49be5...1b7

• Nyttig 1
Skrevet

Sent. 4 år tror jeg. Har ikke bil, og det var praktisk med vogn siste bakken hjem fra butikken.

Anonymkode: 348c5...258

• Liker 3
Skrevet

Min fireåring sitter fortsatt i vogn innimellom. Litt fordi det er praktisk over lange avstander eller inne i byen der det ikke er så greit med sparkesykkel, litt fordi hun er sjalu på lillesøster som får sitte i vogn og da vil hun også 😆 Men brukes ganske sporadisk etter at hun ble tre, vi kunne nok klart oss uten. 

Anonymkode: e3125...327

Skrevet

Eldste slutta omtrent da han var 2 år og 8 mnd. Vi beholdt vognen en stund til, men den var omtrent ikke i bruk, og var den med på tur var det mest som bagasjetrille.

Yngste er nå bittelitt eldre enn det, og jeg ser vel det går omtrent samme vei. Men vi har en sånn trehjulssykkel med styrehåndtak, og den er mye i bruk på lekeplassturer o.l.

Eldste brukte mye balansesykkel, og senere vanlig sykkel, hvis vi skulle gå litt lengre turer. Minsten er foreløpig ikke så interessert i den sykkelen, men satser på at det tar seg opp, for det var et veldig greit «hjelpemiddel» å ha.

Anonymkode: c6c22...1b9

Skrevet

Min eldste brukte vogn til ca 3 års alder. Jeg hadde ikke lappen og det var et stykke fra bussholdeplass og opp til barnehagen. Yngste kuttet vognen rett over 2 år. Hadde en lite stroller til de gangene vi var i diverse perler, men interessen for å sitte i den var ikke der så den ble mest brukt til oppbevaring av sekker 😅

Anonymkode: f517a...b7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...