Gå til innhold

Samboer sine klær lukter jævlig etter å ha vært hos sine foreldre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva de gjør med klærne, hvordan de vasker de, eller om det er fukten som gjør det, men jeg blir ikke kvitt denne lukten fra klærne hans. Det er hver gang han kommer hjem fra dem at jeg strever med lukt fra klærne hans. Er det noen som har tips om hvordan man kan få vekk lukt fra klær? De klærne jeg har vasket lukter bedre, men den lukten kommer tilbake. 

Anonymkode: 94605...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva slags lukt du mener, men jeg hadde samme problemet med klærne til sønnen min etter at han som liten hadde vært hos besteforeldrene sine (min eksmanns foreldre). Huset deres er gammelt, bygd på slutten av sekstitallet, og pga innekatter som ikke kan få stikke ut, luftes det aldri der... Og huset har kjeller. Denne mugne kjellerlukta og innestengte lukten av huset deres, merket de jo aldri selv. Men fy som klær luktet etter å ha vært der!

Hvis sønnen min hadde vært på overnatting der, måtte jeg vaske alt i bagen hans, inkludert bagen selv og også de klærne som IKKE var blitt brukt, fordi de luktet sånn muggen, gammel kjeller.

Måtte bade ungen også, for håret hans luktet det samme.

Hva slags lukt er det du kjenner? Har dine svigerforeldre dyr?

Det finnes et vaskemiddel på markedet, tror det er OMO som har det, som jeg så i butikken i går. Det selges på flaske og heter Omo Sport, og skal ta vekk sur og vond lukt av klær (som blant annet sportstøy som det svettes mye i). Kanskje dette vaskemiddelet kan fjerne lukten på din samboers klær også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (8 minutter siden):

Jeg vet ikke hva slags lukt du mener, men jeg hadde samme problemet med klærne til sønnen min etter at han som liten hadde vært hos besteforeldrene sine (min eksmanns foreldre). Huset deres er gammelt, bygd på slutten av sekstitallet, og pga innekatter som ikke kan få stikke ut, luftes det aldri der... Og huset har kjeller. Denne mugne kjellerlukta og innestengte lukten av huset deres, merket de jo aldri selv. Men fy som klær luktet etter å ha vært der!

Hvis sønnen min hadde vært på overnatting der, måtte jeg vaske alt i bagen hans, inkludert bagen selv og også de klærne som IKKE var blitt brukt, fordi de luktet sånn muggen, gammel kjeller.

Det finnes et vaskemiddel på markedet, tror det er OMO som har det, som jeg så i butikken i går. Det selges på flaske og heter Omo Sport, og skal ta vekk sur og vond lukt av klær (som blant annet sportstøy som det svettes mye i). Kanskje dette vaskemiddelet kan fjerne lukten på din samboers klær også?

Akkurat det samme som hos mine svigerforeldre.. Lukten setter seg i plast også. Posen som klærne har vært i, lukter slik, om jeg stapper den i skapet med de andre og tar den frem igjen, så slår lukten mot meg når jeg rister den..! 

Anonymkode: c0b0c...e7b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Eddik 🙂

Anonymkode: 61851...7da

Dette! Hiv klærne i et kar av noe slag og hell over vann og eddik. La ligge litt så vasker du som normalt. Hvis det ikke hjelper, la det ligge lenger neste gang.

Jeg har enda ikke kommet over lukt eller flekker som eddik ikke tar

Anonymkode: ff503...924

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro det var hans problem og ikke ditt?

Anonymkode: 38120...a56

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (1 time siden):

De har ikke dyr, men de er ikke renslige. Kan tenkes at det er fukten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette klær som vaskes der borte? Hvis de vasker svette klær på 40 grader, så blir det fort sur lukt i vaskemaskinen deres.

Er han der lenge slik at klær rekker å bli myglet av fuktigheten i rommet?

Anonymkode: 9f5ad...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han klær i skap/kommode når han er der borte? Kanskje skap/kommode har mugg?

Anonymkode: 9f5ad...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På stell sitronsåpe eller nylon vask. Sistnevnte får du på vanlig matbutikk

Anonymkode: 73cd6...d99

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker han klærne når han er der? 
Kan de da tenkes at de får tørke for kort tid før de stappes i skap eller bag?

Anonymkode: a1a62...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eddik 🙂

Anonymkode: 61851...7da

Dette! Du kan ha eddik sammen med vaskemiddelet eller i skyllemiddelkammeret i vaskemaskinen, du kan også bløtlegge plaggene en halvtimes tid i kaldt vann tilsatt en god klunk 7% eddik.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min sliter med at han syntes han’s t-skjorter luktet ‘fuss’. Begynte å bruke eddik isteden for vanlig skyllemiddel og lukten forsvant. 
Eddik er helt genialt! Billig, fjerner lukt og gjør klærne myke. Hvis du vil kan du ha i noen dråper eksentrisk olje for ekstra god lukt:)

Anonymkode: 572d4...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Mannen min sliter med at han syntes han’s t-skjorter luktet ‘fuss’. Begynte å bruke eddik isteden for vanlig skyllemiddel og lukten forsvant. 
Eddik er helt genialt! Billig, fjerner lukt og gjør klærne myke. Hvis du vil kan du ha i noen dråper eksentrisk olje for ekstra god lukt:)

Hvor mye bruker du? 

Anonymkode: 4c64c...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Skulle tro det var hans problem og ikke ditt?

Anonymkode: 38120...a56

Blir jo hennes problem når han kommer hjem igjen og lukten fester seg i både møbler og i innelufta generelt. Jeg forstår ts da det er samme problem her. Det lukter innestengt og gammelt. I tillegg røkes det inne i blant. Jeg kan ikke fordra den lukten og prøver heller få de hit på besøk så vi slipper dra dit. Problemet blir da som nevnt over- det starter å lukte hjemme hos oss. Jeg må gjennomlufte etter hvert besøk, vaskebøtta må også fram. 

Anonymkode: 5a062...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor mye bruker du? 

Anonymkode: 4c64c...598

Ca lik mye som med vanlig skyllemiddel. Spørs hvor mye som er i vasken. Bruker ikke noe mål, jeg tømmer bare oppi en skvett 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva grunnen til lukten er selv men det lukter mugg av de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra om sånne ting hvis ikke er du bare falsk. Det er kjipt der og da, men i det lange løp så vinner du respekt og tillit. Herregud å vanskelig enkelte skal være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...