Gå til innhold

Viser besteforeldrene til barna deres noen interesse for barnets første skoledag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere eller barna telefon om hvordan første skoledag har vært? Lykke til melding? Eller noe lignende?

Noen besteforeldre har sikkert mer storslagene tradisjoner med å ta med barnebarna å kjøpe is etc.

Spent på å høre om dere får noen oppmerksomhet rundt denne dagen.

Hva som kommenteres på Facebook bilder er ikke helt gyldig, føler jeg.

Anonymkode: 8e12c...5a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tre barn. Nei, ikke for noen av dem.

Anonymkode: 0704d...f21

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tre barn. Nei, ikke for noen av dem.

Anonymkode: 0704d...f21

Er det greit, synes du?

Skrevet

Vårt eldste barn har første skoledag i morgen. I dag ringte bestemor (mormor) på FaceTime for å ønske lykke til. Hun ringte også noen dager etter sfo-oppstart. 

Anonymkode: e492f...b2d

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vårt eldste barn har første skoledag i morgen. I dag ringte bestemor (mormor) på FaceTime for å ønske lykke til. Hun ringte også noen dager etter sfo-oppstart. 

Anonymkode: e492f...b2d

Det hørtes koselig ut💕

• Liker 3
Skrevet

Ja hvert eneste år siden barna startet i 1.klasse ringer mine foreldre barnebarna sine på første skoledag og spør hvordan det gikk 1.skoledag etter sommerferien 🙂  Barna mine går nå på ungdomskolen og  videregående, og de får fremdeles en telefon fra besteforeldrene. Dei gjør akkurat det samme med broren min sine barn som går på barneskolen. Svigers har aldri spurt om hvordan det gikk på første skoledag. 

Anonymkode: 2d7ab...7e2

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Besteforeldre på begge sider ønsker dem lykke til, vil gjerne se bilde og ringer på ettermiddagen.

Eldste er straks i gang med videregående og det har alltid vært slik.

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har bare en, men hun har alltid fått oppmerksomhet til skolestart. Mormor ringer dagen før, og etter første skoledag. Og hun har alltid enten kjøpt klær til skolen, som utedress eller sko, og litt skolesaker. Nå begynner hun på andre året på videregående, og hun har fått telefon av mormor, samt at hun fikk penger til å kjøpe litt klær til skolestart. Tidligere har hun også fått bla skolesekk.

Anonymkode: 45d16...e56

• Hjerte 2
Skrevet

Ikke en tøddel.

De får ikke en telefon, eller melding, eller noe interesser fra noen av familien. Verken ved skolestart, eller andre store ting i livet. Æ. De er ungdommer nå, men har begynt å innsett at det er null interesse for de. Ganske trist.

Men, Våre venner derimot, de er den familien vi har valgt selv. De ringer eller  sender melding til ungene  alltid . 

Anonymkode: 3b487...862

• Hjerte 4
Skrevet

Mine foreldre har vært med på oppropet på skolen og så har det vært lunsj på restaurant etterpå til 5 av 7 barnebarn. Til og med barnebarna som bor 60 mil unna. 

Anonymkode: 60442...9ae

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, masse greier men så var begge bestemødrene barneskolelærere så det skulle vel egentlig bare mangle. 

Anonymkode: dd7a8...4a3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Spent på om  det kommer noen oppmerksomhet her. Bestemoren kjøpte sekk, men det var i sommer. Mener ikke være kravstor, men håper på en melding med spørsmål i det minste. Jeg har ikke tenkt å sende bilde i forkant.

• Nyttig 1
Skrevet

Mine foreldre viser null interesse. Svigers kjøper sekk og ber om bilder

Anonymkode: b873b...f69

• Hjerte 1
Skrevet

Bor dessverre langt unna, og er "bare" bonusbestemor. Men klart jeg er interessert i slike merkedager for barnet 🙂. Snakker med henne på facetime et par ganger i uka, og det har jeg gjort fra hun var noen mnd ❤️

Anonymkode: fb12f...0bb

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bor dessverre langt unna, og er "bare" bonusbestemor. Men klart jeg er interessert i slike merkedager for barnet 🙂. Snakker med henne på facetime et par ganger i uka, og det har jeg gjort fra hun var noen mnd ❤️

Anonymkode: fb12f...0bb

Fantastisk 🫶

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker ikke helt, men regner med at moren min ringte i etterkant og spurte hvordan det gikk, ja. 

Anonymkode: 5fc49...c7c

• Hjerte 1
Skrevet

Ikke noe kjempevoldsomt, men får gjerne en telefon eller melding med spørsmål om hvordan det har gått. 

Men, de er generelt oppmerksomme og glade i bruke tid med barnebarna - så de blir ikke målt på første-skoledag-oppmerksomhet. Men, skjønner at besteforeldre som gir "the bare minimum"  blir målt mer på slike ting. 

Anonymkode: ffc27...f45

• Liker 1
Skrevet

Nei, mine foreldre gjør ikke det.

Svigermor ringer mannen min hver ettermiddag og spør da naturligvis om første skoledag for hans barn (og mitt).

Anonymkode: 00f8c...104

• Hjerte 1
Skrevet

Får snap og svarer der, så ringes vi et par ganger i uka uansett. 

Bor 300 mil unna og jobber 100 %, så ikke så enkelt å delta mer enn dette. 

Men for meg og min datter er det ikke disse spesielle dagene som er viktigst, det er alle de andre ❤️ 

Anonymkode: 7be73...b1d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Får snap og svarer der, så ringes vi et par ganger i uka uansett. 

Bor 300 mil unna og jobber 100 %, så ikke så enkelt å delta mer enn dette. 

Men for meg og min datter er det ikke disse spesielle dagene som er viktigst, det er alle de andre ❤️ 

Anonymkode: 7be73...b1d

Som en annen sa over, så måles disse dagene mer når de er lite tilstede generelt. Man har et håp om en oppmerksomhet. Kanskje første skoledag gjør at man hører noe liksom. 

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...