AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #1 Skrevet 16. august 2023 Ja som tittelen sier, ca. hvor lang tid tar det før man får svar på avførignsprøve som måler kalprotektin? Er det noe som går rimelig fort eller kan labben bruke litt tid før de analyserer? Anonymkode: 96228...052
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #2 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja som tittelen sier, ca. hvor lang tid tar det før man får svar på avføringsprøve som måler kalprotektin? Er det noe som går rimelig fort eller kan labben bruke litt tid før de analyserer? Anonymkode: 96228...052 Analysen tar ikke lang tid å utføre, og en burde i hvert fall kreve svar innen påfølgende dag. Svar samme dag som prøven er tatt, kan være praktisk vanskelig å få til. Anonymkode: e4233...d28
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #3 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Analysen tar ikke lang tid å utføre, og en burde i hvert fall kreve svar innen påfølgende dag. Svar samme dag som prøven er tatt, kan være praktisk vanskelig å få til. Anonymkode: e4233...d28 Takk for info. Da regner jeg egentlig med at prøven er ferdig analysert med mindre det er stor pågang på labben. Leverte prøven inn til legekontoret for en uke siden, men tror kanskje ikke de sender avføringsprøvene hver dag. De anbefalte meg å ikke levere den på en fredag da den ikke ville bli sendt før uken etterpå... Har ikke hørt noe fra legen enda nemlig, er derfor jeg stusser litt. Har IBD fra før og blitt henvist av lege til sykehuset for ny oppfølging, men fikk brev om at de ikke klarer å holde fristen, og jeg venter på å få tildelt time. Da hadde jeg ikke levert prøven enda, tenkte at prøven evt. kunne bidra til å få time raskere dersom nivået er veldig høyt... Anonymkode: 96228...052
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå