AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #1 Skrevet 16. august 2023 Hva er sannsynligheten for å måtte settes i gang ved flere fødsler? Måtte settes i gang med første, har et lite håp om at det skal starte av seg selv denne gangen... Anonymkode: 13f33...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #2 Skrevet 16. august 2023 Hvorfor måtte du settes igang? Det er litt vesentlig å vite. Anonymkode: 9e81a...749 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #3 Skrevet 16. august 2023 Ble satt i gang med førstemann. Med nr to startet fødselen et par timer før jeg hadde time på sykehuset for igangsettelse. Anonymkode: ccb24...ea4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #4 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ble satt i gang med førstemann. Med nr to startet fødselen et par timer før jeg hadde time på sykehuset for igangsettelse. Anonymkode: ccb24...ea4 Begge var pga overtid Anonymkode: ccb24...ea4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #5 Skrevet 16. august 2023 Har blitt satt i gang ved tre av fire fødsler. Det var de tre siste. Den ene var pga vannavgang, så kroppen hadde staret litt da. En pga høy puls på baby over lang tid, og siste pga svangerskapsforgiftning. Altså, ikke noe som har gått igjen. Anonymkode: 75a16...b45
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #6 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor måtte du settes igang? Det er litt vesentlig å vite. Anonymkode: 9e81a...749 Godt poeng. Igangsatt 8 dager over termin pga. lite fostervann. TS Anonymkode: 13f33...f7c
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #7 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Godt poeng. Igangsatt 8 dager over termin pga. lite fostervann. TS Anonymkode: 13f33...f7c Da er det vel lite sannsynlig at du må settes igang neste gang av samme grunn hvertfall. Lite fostervann er slik jeg forstår det ikke så vanlig pg ikke noe som skjer ved hver graviditet, dvs det er tilfeldig at du hadde lite fostervann. Men det finnes tusen grunner for igangsetting. Det brukes for mye og WHO har bedt om at hyppighet på igangsettelse må gå ned. Det er derimot ikke noe i veien for å nekte om det ikke er gode medisinske grunner. De ville sette meg igang basert på alder først. Så pga overtid. Jeg takket nei, og fødsel startet naturlig etter 12 dager. De ville gi meg riestimulerende under fødsel også, men da takket jeg også nei. Anonymkode: 9e81a...749 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #8 Skrevet 16. august 2023 Første gang pga svangerskapsforgiftning, andre gang steg blodtrykket seks dager på overtid så de turte ikke vente lengre.. Anonymkode: ae063...63b
Arkana Skrevet 17. august 2023 #9 Skrevet 17. august 2023 Det kommer jo an på hva som var årsak til igangsettingen. Jeg ble igangsatt med både nr 2 og nr 3 og det er fordi jeg hadde høyrisikosvangerskap hvor de ikke ville la meg gå over termin (nr 1 kom av seg selv en uke før termin). Jeg må likevel si at de to igangsatte fødslene var de klart beste. To styrtfødsler (nr 2 på 2 timer og nr 3 på 24 minutter) og jeg hadde mye heller tatt hvilken som helst av disse igjen enn den første så en igangsatt fødsel trenger ikke være ille på noe vis.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #10 Skrevet 17. august 2023 Arkana skrev (4 timer siden): Det kommer jo an på hva som var årsak til igangsettingen. Jeg ble igangsatt med både nr 2 og nr 3 og det er fordi jeg hadde høyrisikosvangerskap hvor de ikke ville la meg gå over termin (nr 1 kom av seg selv en uke før termin). Jeg må likevel si at de to igangsatte fødslene var de klart beste. To styrtfødsler (nr 2 på 2 timer og nr 3 på 24 minutter) og jeg hadde mye heller tatt hvilken som helst av disse igjen enn den første så en igangsatt fødsel trenger ikke være ille på noe vis. Oi, så spennende at du foretrakk styrtfødsel er, det har jeg aldri hørt noen si før klart det er greit at fødselen er unnagjort fort, men allikevel. Selv hadde jeg også en veldig positiv igangsatt fødsel, og jeg ønsket meg faktisk at de skulle sette meg i gang. Men jeg håper at en eventuell neste graviditet ville vært mindre traumatisk og at fødselen kommer i gang av seg selv allikevel. Anonymkode: f2db0...7bd
Arkana Skrevet 17. august 2023 #11 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oi, så spennende at du foretrakk styrtfødsel er, det har jeg aldri hørt noen si før klart det er greit at fødselen er unnagjort fort, men allikevel. Selv hadde jeg også en veldig positiv igangsatt fødsel, og jeg ønsket meg faktisk at de skulle sette meg i gang. Men jeg håper at en eventuell neste graviditet ville vært mindre traumatisk og at fødselen kommer i gang av seg selv allikevel. Anonymkode: f2db0...7bd De aller fleste synes jo den første fødselen er verst så det er gode sjanse for at din(e) neste fødsel/fødsler blir mye lettere. Satser også på at det starter av seg selv, det tror jeg nok de fleste vil foretrekke tross alt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #12 Skrevet 17. august 2023 Jeg ble igangsatt begge ganger, men før termin og på grunn av preeklampsi. Anonymkode: caa16...af2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #13 Skrevet 17. august 2023 Venninna mi har født fire barn, og alle fire måtte settes i gang. 🫣 Anonymkode: f5be2...9a8
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #14 Skrevet 17. august 2023 Arkana skrev (5 timer siden): De aller fleste synes jo den første fødselen er verst så det er gode sjanse for at din(e) neste fødsel/fødsler blir mye lettere. Satser også på at det starter av seg selv, det tror jeg nok de fleste vil foretrekke tross alt. Jeg syns graviditeten var mye verre enn (den igangsatte) fødselen, med hyperemesis og hele pakka. Mulig sjansene for å få et vanskelig svangerskap er høyere enn å bli igangsatt to ganger. Anonymkode: f2db0...7bd
Arkana Skrevet 17. august 2023 #15 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns graviditeten var mye verre enn (den igangsatte) fødselen, med hyperemesis og hele pakka. Mulig sjansene for å få et vanskelig svangerskap er høyere enn å bli igangsatt to ganger. Anonymkode: f2db0...7bd Det er ikke nødvendigvis sikkert. Jeg har hatt tre ganske ulike svangerskap hvor det midterste var det mest slitsomme (men til gjengjeld den beste fødselen). Man kan aldri vite hvordan det blir, men det er uansett ikke gitt av hverken svangerskap eller fødsler blir like hverandre.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #16 Skrevet 17. august 2023 Jeg er også spent da førstemann ble satt i gang etter første overtidskontroll på grunn av høyt blodtrykk. Før denne kontrollen hadde jeg hverken kjent kynnere eller noen spesielle tegn på at fødsel nærmet seg i det hele tatt! Er i uke 25 og heller ikke nå kjent noe til kynnere som alle prater om. Anonymkode: c2310...b14
Arkana Skrevet 17. august 2023 #17 Skrevet 17. august 2023 Kynnere har neppe noen sammenheng med fødselstidspunkt. Jeg hadde ingen kynnere med nr 1 og der startet fødselen av seg selv en uke før termin. Med nr 2 hadde jeg massevis av kynnere og nedpress hele tredje trimester og jeg var derfor bombesikker på at det ville bety at han kom tidligere enn førstemann, men neida, der måtte jeg settes i gang på termindato og hadde jeg ikke blitt det hadde han sannsynligvis kommet enda senere i forhold til førstemann og ikke bare en uke etter.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #18 Skrevet 17. august 2023 Ble igangsatt pga overtid på begge fødsler. Første fødsel var helt jævlig. Fikk ikke epidural. Andre fødsel krevde jeg tidlig epidural ved igangsetting, og fikk en fin fødsel. Krev epidural ved igangsetting. Jeg har fått stormrier (rier uten pause imellom som var ekstremt vonde) ved begge igangsettelsene. Anonymkode: 024ac...3c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå