Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før du kom over exen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble slutt i vinter, jeg får enda en klump i halsen og magen vrir seg bare noen nevner navnet hans. eller om jeg kommer over et bilde av han. Det er grusomt.. føles ut som det tar evig, hvor lang tid tok det før du kom over exen?

Anonymkode: b5076...51a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen kommer jo aldri over eksen, så å si noe om hvor lang tid det tar er ikke mulig. 

Så lenge du ikke behøver legehjelp må du bare stå i det.

Anonymkode: 2ec5b...735

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen kommer jo aldri over eksen, så å si noe om hvor lang tid det tar er ikke mulig. 

Så lenge du ikke behøver legehjelp må du bare stå i det.

Anonymkode: 2ec5b...735

vel, nå spør jeg andre om deres sorg for å bare høre litt hvordan andre tok det :)

Anonymkode: b5076...51a

Skrevet

Hjelper å ha empati, pleier å forstå mer da, selv om folk uten sier det er bare tull å ha slikt og en fordel å leve uten.

Anonymkode: 47079...84b

Skrevet

Min første ordentlige kjærlighetssorg tok rundt 2 år før jeg var 100% over det. 

Hvis det skulle blitt slutt mellom meg og min samboer, så tror jeg at jeg hadde brukt enda lengre tid. 

Skrevet

Tror ikke det nødvendigvis man kommer 100% over noen man har delt livet med over lang tid. Det er jo ikke sånn at hver dag er uendelig smertefull lenger, jeg lever et godt liv, men blir fortsatt av og til trist når jeg tenker på det jeg hadde og ikke har lenger. Det er så mange år siden nå at jeg tviler på at det noen gang går over for min del.

Anonymkode: 951fe...515

Skrevet

Eks nr 1: sammen i ca 1,5 år, tok ca 6 mnd å komme helt over det.

Eks nr 2: 5 år sammen og kom ikke over det helt før jeg møtte nåværende kjæreste.

Eks nr 3: 6 år, og var over det etter 2-3 uker.

Lykkelig med ny samboer og ville ikke byttet han ut med noe.

Anonymkode: b8281...240

Skrevet

Eks 1: tenker fortsatt at han var den riktige for meg. Selv om det var jeg som gjorde det slutt. Jeg var usikker på om jeg ville ha barn, han var sikker på at han ville ha barn. Vi var ikke 25 engang da det ble slutt, jeg skulle aldri dratt. Himla bra fyr!

Eks 2: Jeg som gjorde det slutt igjen. Var på en måte ferdig med forholdet før jeg tok steget og avsluttet det. Han var også en bra fyr, vi fortsatte å være venner lenge.

Så var jeg på flørtern med en jeg er ganske sikker på at er narsissist. Etter det endret jeg meg veldig. Syntes det var vanskelig å droppe han, selv om han behandla meg dårlig. Kom meg til slutt vekk, men etter det har ting gått skeis. Jeg kjenner ikke igjen meg selv, har dårligere selvfølelse, er mer usikker, vanskelig å sette grenser, lar meg tråkke på.. er veldig sliten  rett og slett.

Eks 3: Jeg gjorde det slutt etter 3 år. Ble helt nedkjørt av å være med han, han var rett og slett ikke snill. Minnet endel om han jeg ikke ble sammen med, men som hadde et grep om meg i lang tid.

Da hadde jeg så og si fra starten følt at noe skurra. Men igjen var det veldig vanskelig å avslutte... Ble sammen igjen få dager etter at jeg gjorde det slutt. Ble gravid veldig fort. Følte vi hadde snakka ut om ting, jeg viste hva jeg tolererer og ikke. Vi hadde det ganske bra til barnet var ca 1 år og jeg ble gravid igjen. Masse plager i svangerskapet og var mye alene med første barnet. Utviklet forakt for typen. Det tok nesten tre år etter det, og samtaler med noen på krisesenter ca en gang i året.. før jeg fikk skikkelig nok og gikk. Elsket han egentlig aldri, sykt å tenkte på hele greia og at jeg har barn med han.

Nå tenker jeg at det var meningen at jeg skulle være mora til akkurat de to barna jeg er mor til. Og jeg får være glad for at siste eks er en bra far nå ihvertfall.

Anonymkode: 7391a...cfe

Skrevet

Tok meg kanskje to år, fire år langt forhold. Hørte Wendy Williams si en gang at du er rasjonell hvis du bruker maks 50% av tiden du var sammen med noen på hjertesorg. 😂

Anonymkode: 1a080...ce2

Skrevet

Var over han lenge før jeg ble kvitt han.

Anonymkode: 5a53a...4bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...