Gå til innhold

Hva det lengste du har gått uten å dusje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det lengste dere har gått uten å dusje/vaske dere? Jeg er på dag 18 nå. Skifter klær flere ganger i uka da

Anonymkode: 1a3a8...a11

Videoannonse
Annonse
Gjest QL2yBCGXlW
Skrevet

Æsj 🤮 du kan få urinveisinfeksjon, og håret ditt ser sikkert jævlig smørete ut

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er det lengste dere har gått uten å dusje/vaske dere? Jeg er på dag 18 nå. Skifter klær flere ganger i uka da

Hvorfor? 

Anonymkode: c5eb9...3b2

• Liker 2
Skrevet
Cecilie Sadberg skrev (2 minutter siden):

Æsj 🤮 du kan få urinveisinfeksjon, og håret ditt ser sikkert jævlig smørete ut

Oi, du har null innblikk i psykisk helse.

Tenk å si æsj til noen som åpenbart sliter! 

Anonymkode: e787d...3c1

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Men lukter det ikke? Bare jeg lager fisk eller noe til middag så sitter den lukten i håret, må alltid ta en dusj etter det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oi, du har null innblikk i psykisk helse.

Tenk å si æsj til noen som åpenbart sliter! 

Anonymkode: e787d...3c1

Det står ingenting i innlegget om at personen sliter. Jeg kan ikke se det. Og det er faktisk veldig veldig uhygienisk å ikke vaske seg selv med sjampo over så lang tid. Uansett hvor mye man sliter, så klarer man å ta en dusj i 5-6 minutter. Kjøper ikke den. 

Anonymkode: a4bb0...339

• Nyttig 1
Skrevet

6-7 uker tror jeg, ikke så lenge siden. Badet i sjøen hver dag og vasket håret hver andre uke i vasken. 

Anonymkode: a1baf...d96

• Nyttig 1
Skrevet

Har ikke gått lenger enn 2 dager, aldri i hele mitt liv.

K30+

Anonymkode: 4ff2f...189

• Liker 1
Skrevet

Usikker, men det gikk veldig lang tid da jeg var utbrent og alvorlig deprimert. 

Anonymkode: 2c961...c57

Skrevet

Så du skifter undertøy flere ganger i uken ja, flott det😏 Hjelper jo ikke det gram om du ikke vasker deg innimellom. Skjønner ikke denne kg konkurransen om å vaske seg minst mulig:klo:

Jeg har forståelse for at psykisk syke kan slite med hygiene (men det står det ingenting om) men jeg håper du også har forståelse for at det er forferdelig for andre i det offentlige rom å skulle forholde seg til noen som lukter vondt og har dårlig hygiene, (ja det merkes!!) 

Anonymkode: 9beb5...eaa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor? 

Anonymkode: c5eb9...3b2

Har liksom ikke noe å gjøre det for, føler meg egentlig bedre når jeg ikke vasker meg

• Nyttig 1
Skrevet

Ca to uker ved influensa o.l.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det står ingenting i innlegget om at personen sliter. Jeg kan ikke se det. Og det er faktisk veldig veldig uhygienisk å ikke vaske seg selv med sjampo over så lang tid. Uansett hvor mye man sliter, så klarer man å ta en dusj i 5-6 minutter. Kjøper ikke den. 

Anonymkode: a4bb0...339

Der tar du veldig feil! Det å ta en dusj på noen få minutter kan være så utmattende at man må hvile i flere dager, gjerne en ukes tid, etterpå. Så da sier det seg selv at dusj ikke blir prioritert så veldig ofte, for man har jo gjerne viktigere ting man må prioritere å bruke energien på. Så enig med den over som skriver at du ikke har så stor peiling på psykisk helse.

Anonymkode: 2c961...c57

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du skifter undertøy flere ganger i uken ja, flott det😏 Hjelper jo ikke det gram om du ikke vasker deg innimellom. Skjønner ikke denne kg konkurransen om å vaske seg minst mulig:klo:

Jeg har forståelse for at psykisk syke kan slite med hygiene (men det står det ingenting om) men jeg håper du også har forståelse for at det er forferdelig for andre i det offentlige rom å skulle forholde seg til noen som lukter vondt og har dårlig hygiene, (ja det merkes!!) 

Synes jeg er bedre når jeg ikke vasker meg. Lukter lite av meg faktisk

• Liker 1
Skrevet

Har gått 14 dager pga sykdom. Muligens 3 også. Da har jeg vært så dårlig at en dusj var det jeg gjorde den dagen. Ikke psykisk, men fysisk sykdom.

Anonymkode: 79598...6ac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes jeg er bedre når jeg ikke vasker meg. Lukter lite av meg faktisk

Men du tenker ikke at andre kan lukte driten på deg? Alle mennesker lukter etter 18 dager. Vi svetter en halv liter hver natt, det vil si at du har lagt i din egen svette og svettet 9 liter bare om nettene uten at du vasker deg. Om du ikke har luktesans betyr ikke at ikke mennesker bak deg i køen på butikken mangler det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare uten å dusje er vel rekorden ei uke eller noe, men helt uten å vaske meg tror jeg må være maks to dager, og da har jeg vært sengeliggende med influensa eller noe.

TS, hvordan føler du deg ellers? Fornøyd med livet eller føles ting tungt og mørkt? Føler du deg likegyldig? At man av og til hopper over en dusj eller ikke er gullende ren til en hver tid er normalt, men å verken dusje eller vaske seg på over to uker er ikke normalt. Det må være en grunn til at du gjør dette, så jeg tenker at du er deprimert eller sliter psykisk på annen måte, men ikke har skjønt det selv enda. Kanskje du burde snakke med legen?

Anonymkode: 1fa9b...09e

• Nyttig 1
Skrevet

Ei uke, i forbindelse med hyttetur uten innlagt vann og strøm. Men jeg vasket meg så klart hver dag, skiftet undertøy og badet i en innsjø omtrent daglig. 
Føltes dog veldig deilig å dusje da jeg kom hjem etter ei uke 😅

Anonymkode: 15c45...036

• Liker 2
Skrevet

Litt over en uke er vel rekorden. Skyldtes depresjon. Dusjet når jeg fikk et snev av energi. 

Anonymkode: 21340...b23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...