AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #1 Skrevet 16. august 2023 Jeg er i 1 trimester og jeg har så syyyykt vondt i magen!!! Sånn må-på-do- vondt i magen uten å måtte på do. Noen som har noen gode tips og råd for enten å bli kvitt dette og/eller unngå det?🙏🏼🙏🏼 Anonymkode: 6c74a...5e1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #2 Skrevet 16. august 2023 Bevegelse og mat som ikke så lett danner luft (bønner osv for min dem) var egentlig det eneste som hjalp meg. Tøy og bøy øvelser for å vri magen hit og dit, gjerne med en gåtur i litt rask gange. Jeg våknet en natt med luftsmerter som var så jævlige at samboer nesten ringte legevakten. Fader så vondt det kan være når lufta står stille 🤯 Anonymkode: 916b4...d7d
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #3 Skrevet 16. august 2023 Kan det være gallestein hvis det gjør så vondt for deg? Det hadde jeg min første graviditet. Det var helt grusomt.. Anonymkode: 3ad93...ad8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #4 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bevegelse og mat som ikke så lett danner luft (bønner osv for min dem) var egentlig det eneste som hjalp meg. Tøy og bøy øvelser for å vri magen hit og dit, gjerne med en gåtur i litt rask gange. Jeg våknet en natt med luftsmerter som var så jævlige at samboer nesten ringte legevakten. Fader så vondt det kan være når lufta står stille 🤯 Anonymkode: 916b4...d7d Må si meg enig med dette. Jeg hadde også sinnsykt vondt noen netter pga luftsmerter. Tøying hjalp litt der og da, og fiberrik mat hjalp på forstoppelsen og bedret alt litt etter litt. Anonymkode: 804ea...190
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #5 Skrevet 16. august 2023 Jeg var forstoppa de gangene det var så vondt - akutt hjalp det bare å rulle på ryggen på badegulvet til lufta kom ut, men kjøpte etterhvert laktulose på apoteket, og det trengte jeg ikke ta mange ganger før det bokstavelig talt løsnet xD det kan gi mer luft, så virker jo ikke hvis det bare er luftsmerter. Isåfall er vel å spise lite/ofte, kutte typisk matvarer som gir luft (bønner og sånn) og bevege deg mye ting som kan hjelpe. For meg ble det uansett bedre litt uti 1. Trimester (da kvalmen tok over, og jeg dermed ikke spiste like mye, og levde på salte kjeks :p) Anonymkode: b485a...3aa
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #6 Skrevet 17. august 2023 Passe på hva du spiser (søk opp matvarer som kan gi mye luft) Drikk masse - men IKKE kullsyre, og helst ikke koffein Tygg maten veldig godt Ikke tygg tyggis Beveg deg. Det "masserer" tarmene Sitt på huk, eller bøy knærene oppover mot magen (tenk sykle-øvelsene man gjør med bayer med luft i magen..) Ikke så lett når magen blir større, men funker fint så lenge det er snakk om blåbær-størrelse på fosteret. Minifom kan trygt brukes så mye du trenger, også som gravid Anonymkode: faccd...915
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #7 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Spoiler Kom bort på siter, og klarer ikke å fjerne 🤦🏼♀️ Det eneste som hjalp meg var denne https://www.farmasiet.no/catalog/mage-og-tarm/forstoppelse/betulac-laktulose-mikstur-667mgml3,5025208?gclid=CjwKCAjwivemBhBhEiwAJxNWNyxtyC8AwsUBACg8D47M0em-ZYWa9cue-piEooxj7hmZbkhSc8HW9RoCZAkQAvD_BwE Bruker den hverdag! Gikk noen dager så ble jeg helt fin igjen. Hvis jeg glemer den i en uke så kommer smertene tilbake 😬 anbefales på det sterkeste! Til "kondis" trenning hjalp også for en mye raskere midlertidig løsning 😅 Anonymkode: fd69a...d18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå