Gå til innhold

Ble spurt om jeg er gravid, men jeg har bare gått litt opp i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag ble jeg spurt av en kollega om jeg var gravid. Jeg ble helt paff og sa nei, og da svarte hun «åja, det så sånn ut.». Fikk ikke en unnskyldning og ante ikke hva jeg skulle gjøre, så jeg bare gikk tilbake til kontoret. Har følt meg så ekkel siden da og gråt etter jeg kom hjem. Er skikkelig ubehagelig ettersom jeg har slitt litt psykisk og derfor ufrivillig lagt litt på meg siden jeg har spist ekstra. Det er allikevel ikke slik at jeg har gått opp noen klesstørrelser. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til henne når jeg møter henne nå. Vet ikke om jeg klarer å si noe til henne «face to face», men lurer på om jeg skal sende henne en melding? En del av meg tenker at hun må få vite at man aldri skal spørre noen om noe slikt, men vet ikke..? 

Anonymkode: b8712...768

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kollegaen virker litt fjern da. 

Anonymkode: e44c8...b37

• Liker 4
Skrevet

Det er uakseptabelt å spørre om folk er gravid, UANSETT. Jeg ble utsatt for lignende hele tiden før da jeg sa jeg var kvalm o.l, men etter at folk har fått vite at jeg sliter med infertilitet så holder de ihvertfall kjeft selv om jeg egentlig ikke bryr meg så hardt.

Prøv å finne noe annet å tenke på. Har du prøvd meditasjon for eksempel? 

Jeg kan anbefale denne: 

Anonymkode: 294fe...36e

Skrevet

En mann reiste seg her om dagen og spurte om jeg ville sitte, pekte på magen! Jeg tenkte bare jeg skal ta det som motivasjon for å hente inn helsen, jeg! 

Skrevet

Det gjelder å ha litt selvironi! Jeg må kutte ut melkesjokolader fra nå! 

Og nå mener jeg virkelig ut av Kvinneguiden for godt! 

Skrevet

Livet føles litt lettere om man ikke antar det verste om andre. Kanskje er hun en av de få som faktisk har store nok baller, lite nok empati og en god dose av slemmhet til å si slikt med vilje for å få andre til å føle seg kjipe. 

Mest sannsynlig er hun fjern, snakker før hun tenker og mangler sosiale antenner. Mest sannsynlig, så sitter hun nå hjemme med angst og skjemmes over å ha slengt ut et slikt spørsmål uten å tenke.

Jeg kan også se gravid ut om jeg går opp noen få kilo. Beina mine er alltid slanke uansett, fordi alt legger seg på magen. Om jeg da ikke gidder å holde inn magen, så ser jeg gravid ut fordi den stikker ut mens resten av meg er slank.

Om du har gått opp noen kilo på kort tid og det legger seg på magen istedenfor å dele seg jevnt over kroppen, så kan endringen være nok til at noen legger merke til det. Mangler man sosiale antenner og snakker før man tenker, er det lett å tråkke i salaten. 

Ikke tenk noe på det. Mest sannsynlig var det en blunder, ikke et bevisst forsøk på å få deg til å føle deg kjip. Det er heller ikke noen krise å gå opp noen kilo. De fleste går litt opp og ned 🙂

Sett på en glad-sang og hopp og sprett litt rundt på stuegulvet. Det høres kanskje litt rart ut, men det er den raskeste og beste måten å føle seg bedre på. Det frigir dopamin og minsker stress. Tving deg opp, hopp og dans litt rundt (selv om du kanskje ikke føler for det), og rist det av deg. 

Anonymkode: 8b942...518

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Trøsten at det skjer maaaange.. spesielt i den alderen man «forventer» graviditeter..har en gravidmage nå 😆men nei ikke gravid ..

Anonymkode: be139...90c

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker bare det kan være litt greit at man har erfart at en kan legge på seg, uten at det er krise, men også at det er viktig å hente inn helsen når det er på tide!

Skrevet

Jeg har av og til vært misunnelig på dem som legger på seg på magen, fordi man kan skjule det med klær. Men for oss som bare får større og større rumpe, er det vanskelig å gjemme den bort. (Beklager flåsete svar..) 

Men seriøst: kollegaen din er litt dust, og sannsynligvis veldig veldig flau nå. Du har ingenting å skamme deg for, mage eller ikke. Du trenger ikke gjøre noe annet enn å være deg selv 😊

Anonymkode: d4030...e19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...