Gå til innhold

Hva kan vi kreve når utvasken ikke har blitt gjort til overtakelse

maren95

Anbefalte innlegg

Veldig spesielt å løfte opp koketoppen, for å lete etter møkk! 

Hvem vasker der,? Den skal vel helst ikke løftes slik heller,  men løftes rett opp, ikke bikkes. 

Anonymkode: b2139...281

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synes det du viser skulle ha blitt vasket ja. Men så vet jeg også at vi mennesker er forskjellige og stiller forskjellige krav til hva som er rent. Du tok ut stekeplata for å vise skitt, det er nok mange som ikke er klar over at den kan løftes opp. 

Jeg hadde krevd kompensasjon men 40k er litt vel mye å ta i. Du bruker nok ikke mer enn 4-5 timer på å vaske et allerede «vasket» tomt hus. Så jeg synes 10k som du er tilbudt er fin sum. 

Anonymkode: 00c7a...ad7

Det er ikke vaska. Var møkk overalt. Var ikke støvsugd eller moppa på gulvet engang. Så var ingen plasser det var vaska. Så må ta rundvask på hele huset

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt ikke tilfredsstillende utvask. Jeg synes imidlertid 10 000 ligger nærmere et realistisk krav enn 40 000. Kompensasjonen bør gjenspeile faktiske utgifter knyttet til å la et firma ta utvask, ombooking av flyttebil ol.

Pussig at det ikke er renholdere å få tak før i september da.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det bæsj på det første bildet?

Anonymkode: 483d2...50d

Usikker på hva det er. Så ut som møkk av ett eller annet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at TS reage. Jeg betalte 23000 for utvask av min enebolig på 200 kvadrat. Overflatene var nedslitte og vanskelig å rengjøre.

Huset vil bli skittent under innflytting og. Jeg krevd å få vasket av firma, og at selger tar den regninga. Dette kan jo gjøres etter overtakelse. 

Alt går ikke alltid som planlagt, og man må være fleksibel. Dårlig renhold er ikke grunnlag til å heve kjøpet. Man skriver inn i overtakelsesprotokollen hva man er blitt enig om. Mekler her virker som en dust.

Anonymkode: 4f525...027

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er vasket i det hele tatt så må dere kunne kreve samme pris som det full flyttevask vil koste hos et vaskefirma. Hvor mye det er kan man enkelt finne ut hos byråene selv - ser du skriver 10tusen og mye mulig det er riktig. 

Hvis det bare er vasket dårlig bør det beregnes etter tiden det tar å gjøre den jobben, og utstyret som eventuelt må kjøpes. Hvis du ender opp med å gjøre jobben selv hadde jeg sett på times prisen hos vaskebyråene. Jeg vasket etter en leietaker en gang, og da mener jeg at jeg tok 500 kroner timen + utstyret jeg måtte kjøpe for å vaske (det var ikke i en by jeg bor i, og jeg hadde ikke noe tilgjengelig vaskeutstyr ettersom hun tok med seg alt, og jeg ikke hadde mulighet til å frakte med meg alt på flyet). 

Kostnadene dere har i forbindelse med å mellomlagre møbler, flytte ferie osv. må også beregnes konkret. 

Basert på alt det legger dere frem på et krav. Om det blir på 40 tusen eller mer eller mindre vil være ut fra de faktiske utgiftene dere har hatt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er absolutt ikke flisespikkeri, det ser jo ut som en svinesti.

Anonymkode: 7cdc4...927

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vasker man virkelig NEDI sluket? 

Anonymkode: d2a96...208

Ja, selvfølgelig!

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere har påpekt alt som ikke er bra nok, så blir det helt sikkert rettet opp i morgen. Det er nok rent og pent neste gang dere kommer. Og skulle det ikke være det, så får dere leie inn vaskehjelp. Jeg nekter å tro at det ikke finnes noen ledige før september. Legg ut etterlysning på kjøp/salg på Facebook f.eks. 40000,- høres helt urealistisk ut. Hvis det kun er småtteri som gjenstår (etter han har vaska igjen), så vil jeg si at regningen blir max 5000,-. 

Anonymkode: 6ee21...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da gå an å vaske selv om møblene er båret inn, skal vel ikke stå møbler på en del av stedene det er tatt bilder? Sett dem midt på gulvet og sett dem på plass når det er rent nok etter deres egen standard. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg ikke gidd å klagd over.

hadde vasket selv på et par timer, å blitt ferdig med saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryzorwarlock skrev (4 minutter siden):

Det der hadde jeg ikke gidd å klagd over.

hadde vasket selv på et par timer, å blitt ferdig med saken.

Slik at de kan overlevere neste bolig slik også? En burde forvente at det er skikkelig rengjort spør du meg. 

Anonymkode: 87ffb...af6

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slik at de kan overlevere neste bolig slik også? En burde forvente at det er skikkelig rengjort spør du meg. 

Anonymkode: 87ffb...af6

Bare fordi det skjedde denne gangen, så betyr det ikke at det skjer igjen.

Ja, de kunne selvfølgelig gjort en bedre jobb.. men sånn ble det nu bare.

Om dem har lyst å kaste bort masse energi og tid på og kreve mere vasking, når dem kunne gjort det selv å blitt ferdig på dagen så hadde jeg faktisk bare gjort det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke flisespikkeri; det der var møkkete. Jeg har vært med på flere nedvasker, og der er et minimum krav man må oppfylle før godkjenning. Men jeg er sikker på at det er mulig å finne noen; søk på fb etter renholder(e). Hvis alt må mer eller mindre skures, gang timeantall med 500 kr. Da kan 10k bli lite. Men det blir ikke 40 da; har aldri hørt om en så dyr nedvask🤔

Anonymkode: a8cb6...d65

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vasker man virkelig NEDI sluket? 

Ja det gjør man selvfølgelig 

Anonymkode: 38244...da5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler dem fleste her hadde hatt ønske om og stå og skure selv fordi dem du har kjøpt hus av har vært sløve. Kjøper man noe kan man også forvente en god jobb. Huseieren min jeg leier av var supernøye når vi flyttet inn på nedvask fra forrige leieboer. Så man bør ihvertfall være det ved salg. Megleren skulle gått over og sett at alt så bra ut. Ikke bagatilisere ting han som har solgt inn dette, da har han også et ansvar som megler. Kan du klage han inn til sjefen fordi han bagatilisere det, går vel fort utover ryktet dems også. Jeg synes det der var ekkelt, og hadde reagert selv

Anonymkode: 38244...da5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette er absolutt ikke flisespikkeri, det ser jo ut som en svinesti.

Anonymkode: 7cdc4...927

Det aner meg at du aldri har vært i et grisehus...

Anonymkode: a389b...dbf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår erfaring er at du må vaske selv uansett om de har gjort det eller ikke.

Anonymkode: 5f3a4...131

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vår erfaring er at du må vaske selv uansett om de har gjort det eller ikke.

Anonymkode: 5f3a4...131

Ja, jeg trodde alle gjorde det?
Er litt sånn... "Skal det gjøres ordentlig, må en gjøre det selv"-greie. Hehe

----
Men nå skal det jo vaskes der i dag, så dette ordner seg nok for kjøper.

Anonymkode: 723d2...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplevde det samme selv på overtagelse i juli. 
vi holdt igjen 15 000 av kjøpesummen som vi får utbetalt. 
nå skal vi renovere da, så var i grunnen bare en bonus for oss. De hadde fått tilbud om å slippe vaske om vi fikk ta over en uke før, men takket nei. 

Anonymkode: d91ae...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...