maren95 Skrevet 16. august 2023 #1 Del Skrevet 16. august 2023 Vi skulle ta over et hus idag. Kom dit til overtakelsen og trengte ikke lete lenge etter møkk. Legger ved bilder av møkka. Ser ikke ut som noe er vaska. Eiendomsmegler unnskyldte med at ville jo være igjen noe møkk. Men dette er ikke akseptabelt. Vi fikk valget om å ta over å få kompensasjon for å leie inn vaskefirma. Snakk om 10.000kr. Var ikke ledig noe vasking før i september. Så det er ikke aktuelt. Han fikk dagen imorgen til å vaske så kommer vi å ser på huset på søndag for første mulighet vi har til se på det da. Vi er forberedt på at det ikke er ordentlig vaska på søndag. Vi har lagt til rette nå for å flytte opp ting, leid henger, tatt ferie fra jobb og bestilt møbler til huset. Må flytte opp møbler denne uka og må lagre dette en annen plass. Tar mye ekstra tid å lasse av alt dette en plass for så å lasse det på igjen for så av i huset. Det jeg lurer på er hva dere hadde gjort i dette tilfelle? Ønsker at blir det ikke ordentlig vaska at vi får kompensasjon for vask og at vi får det også for dette heftet med at vi må utsette ting. Hva kan vi kreve? Kan vi kreve så mye som 40.000 for alt dette her? Eller hva tenker dere?🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #2 Del Skrevet 16. august 2023 Flisespikkeri er vel heller hva du driver med. Synes ikke dette var noe å henge seg opp i. Om dette var det verste, og alt det var. Nei, du kan ikke kreve 40 tusen. Anonymkode: bbb67...856 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #3 Del Skrevet 16. august 2023 Huskjøperen fra helvete? Anonymkode: abfa7...5af 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maren95 Skrevet 16. august 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Flisespikkeri er vel heller hva du driver med. Synes ikke dette var noe å henge seg opp i. Om dette var det verste, og alt det var. Nei, du kan ikke kreve 40 tusen. Anonymkode: bbb67...856 Var ingenting som var vaska i huset så ikke flisespikkeri. Men du hadde vell likt å tatt over et sånn hus så 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #5 Del Skrevet 16. august 2023 Vet ikke om du kan kreve noe ref regler men kanskje prisen til hva et vaskefirma hadde brukt på en flyttevask. Pleier ikke være så dyrt tror jeg. Anonymkode: 1621a...69a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maren95 Skrevet 16. august 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huskjøperen fra helvete? Anonymkode: abfa7...5af Jeg er vell det da når jeg forventer er rent hus å flytte inn i 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #7 Del Skrevet 16. august 2023 Men hvis det er et hus, så koster det nok litt mer men tror ikke du kan kreve det.. Anonymkode: 1621a...69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #8 Del Skrevet 16. august 2023 Du kan nok ikke kreve 40K nei. Anonymkode: cc39b...85a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #9 Del Skrevet 16. august 2023 1 minutt siden, maren95 said: Jeg er vell det da når jeg forventer er rent hus å flytte inn i Er det vesentlig mye skitnere ut enn da dere var på visning? Hvis det du viser på bildene er den eneste overraskelsen med huset/tomta er dere kjempeheldige Anonymkode: abfa7...5af 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 16. august 2023 #10 Del Skrevet 16. august 2023 Det er litt vanskelig å se ordentlig på bildene, men er det skitne stekebrett og sånt? Og sluk? Og ventil? Det er uakseptabelt. Man er passe pumpa når man kommer fra sitt eget og skal inn i nytt hus, så skjønner godt du er fortvilet! Var ikke selgeren der? Hva ble sagt fra den kanten? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #11 Del Skrevet 16. august 2023 Dere har krav på erstatning av de faktiske kostnadene dere får ved at et vaskefirma vasker boligen. Dvs. at dere kan hyre inn et vaskefirma, og deretter kreve selger for det dere faktisk må betale. Dere trenger ikke å godta et bestemt beløp her og nå. Det er ikke lurt å godta noen erstatning nå, for hvis dere sier ja til f.eks. 10 000, kan dere miste retten til å få erstattet resten hvis vaskingen viser seg å koste mer. Bare skriv en anmerkning i overtakelsesprotokollen og si at dere sender regning senere når dere vet hva det kommer på. Dere kan også holde igjen en del av kjøpesummen som sikkerhet for kravet, men hvis dere holder igjen mer enn det vaskefirmaet koster, vil dere skylde selger forsinkelsesrente for det dere holdt igjen "for mye". Da tror jeg dere måtte ha skrevet kravet om å tilbakeholde en sum i overtakelsesprotokollen. Det er mulig dere også kunne ha nektet å overta (med begrunnelsen at boligen ikke var i avtalt stand) og deretter krevd erstatning for forsinket overtakelse. Dette er jeg ikke helt sikker. Anonymkode: 57772...07a 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #12 Del Skrevet 16. august 2023 Ja, det her fremstår absolutt som flisespikkeri. Anonymkode: 20f57...502 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maren95 Skrevet 16. august 2023 Forfatter #13 Del Skrevet 16. august 2023 visp skrev (3 minutter siden): Det er litt vanskelig å se ordentlig på bildene, men er det skitne stekebrett og sånt? Og sluk? Og ventil? Det er uakseptabelt. Man er passe pumpa når man kommer fra sitt eget og skal inn i nytt hus, så skjønner godt du er fortvilet! Var ikke selgeren der? Hva ble sagt fra den kanten? Ingenting var vaska ordentlig. Sluk var møkkete og lukta, ventilene var møkkete og støvete, ovnen var helt tilgrisa og det samme med vifte på kjøkkenet. Var fluemøkk i taket flere plasser. Ja vi driver å flytter ut i gammel bolig og skal vaske ut der selv så tar ikke på oss å vaske ny bolig også. Jo han sa han hadde hatt noen til å vaske og at han syntes det så bra ut. Det gjorde også megler. Så blir forbauset at det blir sagt sånn 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 16. august 2023 #14 Del Skrevet 16. august 2023 maren95 skrev (3 minutter siden): Ingenting var vaska ordentlig. Sluk var møkkete og lukta, ventilene var møkkete og støvete, ovnen var helt tilgrisa og det samme med vifte på kjøkkenet. Var fluemøkk i taket flere plasser. Ja vi driver å flytter ut i gammel bolig og skal vaske ut der selv så tar ikke på oss å vaske ny bolig også. Jo han sa han hadde hatt noen til å vaske og at han syntes det så bra ut. Det gjorde også megler. Så blir forbauset at det blir sagt sånn Ja, jeg skjønner ikke at folk her kaller det flisespikkeri. Ville aldri overlatt noe sånt noengang! Jeg syns du skal følge rådet til den over her som sier at dere noterer at regning på ekstrautgifter sendes i etterkant. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maren95 Skrevet 16. august 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 16. august 2023 visp skrev (7 minutter siden): Ja, jeg skjønner ikke at folk her kaller det flisespikkeri. Ville aldri overlatt noe sånt noengang! Jeg syns du skal følge rådet til den over her som sier at dere noterer at regning på ekstrautgifter sendes i etterkant. Nei blir helt sjokka at både selger og megler kan mene at noen skal ta over noe slikt. Står jo i loven at huset skal være vasket og ryddig. Det var det ikke. Tenker vi skal sette oss ned å se på hvilke utgifter vi får med dette. Så får vi bli enig om en pris. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #16 Del Skrevet 16. august 2023 Jeg synes det du viser skulle ha blitt vasket ja. Men så vet jeg også at vi mennesker er forskjellige og stiller forskjellige krav til hva som er rent. Du tok ut stekeplata for å vise skitt, det er nok mange som ikke er klar over at den kan løftes opp. Jeg hadde krevd kompensasjon men 40k er litt vel mye å ta i. Du bruker nok ikke mer enn 4-5 timer på å vaske et allerede «vasket» tomt hus. Så jeg synes 10k som du er tilbudt er fin sum. Anonymkode: 00c7a...ad7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #17 Del Skrevet 16. august 2023 Er det bæsj på det første bildet? Anonymkode: 483d2...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 16. august 2023 #18 Del Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes det du viser skulle ha blitt vasket ja. Men så vet jeg også at vi mennesker er forskjellige og stiller forskjellige krav til hva som er rent. Du tok ut stekeplata for å vise skitt, det er nok mange som ikke er klar over at den kan løftes opp. Jeg hadde krevd kompensasjon men 40k er litt vel mye å ta i. Du bruker nok ikke mer enn 4-5 timer på å vaske et allerede «vasket» tomt hus. Så jeg synes 10k som du er tilbudt er fin sum. Anonymkode: 00c7a...ad7 Men ts sier at det ikke var vasket i det hele tatt. Alt var skittent? 4-5 timer på et tomt hus er ingenting. Fuger, fliser, ventiler, dørkarmer,dørblader, vinduer, stekeovn, skap og skuffer inni, kjøkkenvifte, altså ALT. Det du nevner er overflatebehandling. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #19 Del Skrevet 16. august 2023 visp skrev (17 minutter siden): Ja, jeg skjønner ikke at folk her kaller det flisespikkeri. Ville aldri overlatt noe sånt noengang! Jeg syns du skal følge rådet til den over her som sier at dere noterer at regning på ekstrautgifter sendes i etterkant. Enig. Utfra bildenr ser det langt fra greit ut. Ikke greit nok til helgevask engang. Jeg hadde ikke godtatt skitt og møkk. De må bare betale det et vaskebyrå tar. Noe mindre enn det er ikke greit Anonymkode: 85ed3...484 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #20 Del Skrevet 16. august 2023 Vasker man virkelig NEDI sluket? Anonymkode: d2a96...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå