Gå til innhold

Har brukt opp alt på guttetur - Mat fra Nav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jeg har vært på guttetur til Amsterdam, og det tok av noe så helt ekstremt. Alle pengene mine er brukt opp og alle kredittkortene er makset over grensen.

Kom meg såvidt tilbake til Norge ved å selge klokka.

Nå vet jeg ikke min arme råd her jeg sitter og sulter, men har hørt at Nav gir nødhjelp til mat.

Er det bare å troppe opp hos Nav i morgen tidlig for å få matkuponger e.l.?

Anonymkode: 56600...306

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2/10.

Det med klokka økte fra 1 til 2

• Liker 31
Skrevet

De vil vel at du skal sende søknad på nett der du legger med kontoutskrifter. Lykke til.

• Liker 9
Skrevet

Når får du lønning igjen? 

For å få nødhjelp/sosialhjelp, må du vise til kontoutskrifter for siste 3 mnd. 

Hvor mye har du svidd av i Amsterdam?

Skrevet

Jeg har noen bokser med trondhjem sodd hvis du vil ha

Anonymkode: ab8cd...8ec

• Nyttig 1
Skrevet

Må på nav og søke om nødhjelp vil jeg tro og legge ved kontoutskrifter på at kontoen er tom. Eller så kan du sjekke om kommunen du bor i har ett opplegg der de hjelper til med mat. Vet at kommunen her har matutdeling 1 gang i uka til de som trenger det. :)

• Liker 1
Skrevet

He he som man reder så ligger man? Dumpster diving? Spise hos venner? Fiske? 

Anonymkode: 16290...221

• Liker 7
Skrevet

Ja, og folk skulle bare visst hvor mye tid vi bruker på slike saker, som igjen fører til at mange andre saker må ligge. Ja, i følge loven har du krav på nødhjelp, samme hva grunnen er. 

Anonymkode: 19089...2f2

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har noen bokser med trondhjem sodd hvis du vil ha

Anonymkode: ab8cd...8ec

Sodd er nok mer fornuftig mat enn de gode kakene vi fikk av noen "hjelpsomme" damer på en bar der nede. Vi husker ikke mye fra den dagen/natten, men kontoutskriftene viser at vi sikkert har hatt det veldig morsomt (damene også).

Skrevet
BobbySocks skrev (14 minutter siden):

De vil vel at du skal sende søknad på nett der du legger med kontoutskrifter. Lykke til.

Tror det kan bli flaut med mine kontoutskrifter. Etter å ha googlet, ser jeg det er utdeling av mat til trengende i min kommune hos Frelsesarmeen.

Tror dere jeg bør fikse på fasaden før jeg henter mat? F.eks. buste til håret, droppe barbering og drikke litt før jeg går innom. Slik at de tror jeg er en fattig fyr med alkoholproblemer.

Skrevet

Du er ikke spesielt morsom. 

Anonymkode: e9d21...658

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Så fantastisk festlig du er, TS. Kjempemorsomt å gjøre narr av fattige som sliter :roll: 

Anonymkode: d2caa...78e

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sodd er nok mer fornuftig mat enn de gode kakene vi fikk av noen "hjelpsomme" damer på en bar der nede. Vi husker ikke mye fra den dagen/natten, men kontoutskriftene viser at vi sikkert har hatt det veldig morsomt (damene også).

Tilfelle dette ikke er trolling og du ikke bruker humor som ironi

Hva er vitsen med å ha det morsomt om du ikke husker det?

Er det morsomt å bli dopet ned og svindlet? 

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis du selger telefonen du taster med kan du kjøpe brød.

Anonymkode: 41f0b...d6c

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Fint om du kan plukke litt østers og blåskjell der jeg bader, de er så skarpe. Fin, gratis middag for deg. 

Anonymkode: 6c8a8...32f

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Rosakatt said:

Tilfelle dette ikke er trolling og du ikke bruker humor som ironi

Hva er vitsen med å ha det morsomt om du ikke husker det?

Er det morsomt å bli dopet ned og svindlet? 

Selvfølgelig er det ikke alvorlig ment. TS må bare pisse litt mer på de som trenger hjelp fra NAV og Frelsesarmeen.

For de er selvsagt bustete på håret, ubarberte, fulle og uansvarlige hele gjengen.

For noen utrolig kvalmende holdninger.

Anonymkode: d2caa...78e

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Gå til matutlevering først hvis det bare er mat du mangler 🙂

Anonymkode: 4266d...e18

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tror det kan bli flaut med mine kontoutskrifter. Etter å ha googlet, ser jeg det er utdeling av mat til trengende i min kommune hos Frelsesarmeen.

Tror dere jeg bør fikse på fasaden før jeg henter mat? F.eks. buste til håret, droppe barbering og drikke litt før jeg går innom. Slik at de tror jeg er en fattig fyr med alkoholproblemer.

Det holder og bare møte opp som du er hehe. Det går nok bra, slik at du får mat 🙂

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gå til matutlevering først hvis det bare er mat du mangler 🙂

Ja, tror et par matposer er løsningen. Har også noen poser med tomflasker jeg kan pante for å kjøpe noen kilo havregryn. 

Skrevet

Jeg skjønner at dette er tull, men normalvektige folk (eller overvektige, som de fleste er i dag) kan leve på ekstremt lite mat i noen uker uten at det er noe problem for kroppen. Man trenger ikke spise behovet sitt. Jeg snakker da ikke om de som faktisk er fattig fordi de er ufør o.l, men de som faktisk bruker opp lønna på tull noe enkelte gjør selv om denne tråden nok er troll.

De fleste har vel noe havregryn i skuffa så de kan lage seg vassgrøt i noen dager, og kanskje noe ris og litt mat i frysern. Fisker man litt i tillegg og evt plukker litt blåbær, så bør det holde så man overlever til neste lønning. Så har man kanskje faktisk lært seg en ting eller to fremfor å løpe ned døra på NAV for noe som er 100% selvforskyldt.

Anonymkode: 7cbbc...dac

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...