Gå til innhold

Henvisning til psykolog. Må barnet bli med til fastlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi har bestilt legetime til datteren vår for å få henvisning til psykolog. Må hun være med? Hun er 11 år. Føler at hun ikke bør høre alt vi snakker om sammen med legen. Noen som har erfaring med dette? Vi har ikke samme fastlege.

Anonymkode: 7706e...f2d

Videoannonse
Annonse
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Hun bør vel bli med? Så kan hun vente på venterommet etterpå, mens dere/du snakker med legen? Kanskje de vil ta blodprøver også? 

Skrevet

Jeg hadde gått uten henne, og fått sagt alt jeg trengte, så kan legen avgjøre om du må bestille en time til hvor hun er med, før henvisning sendes.

Anonymkode: 5e0d7...a1a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis det er BUP så er de veldig opptatt av fysisk helse også og krever stort sett klinisk undersøkelse og blodprøver før henvisning. Legen bør også treffe barnet. Ville bestilt en time uten først og så med barnet. 

Anonymkode: d16bd...0d6

• Liker 3
Skrevet

Ok, takk for svar😀

ts

Anonymkode: 7706e...f2d

Skrevet

Her his oss har fastlegen henvist til Bup uten å treffe barnet. Men hvis dere tenker henvisning dit, ville jeg fått helsesøster på skolen til å samarbeide med fastlegen og sende med en uttalelse. Det ble sagt til oss, i alle fall, og fastlegen innhentet dokumentasjon fra helsesøster. Bup sa i etterkant at uten dette ville de ikke ha nok holdepunkter for å kalle oss inn.

Anonymkode: 46e2c...f28

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...