AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #1 Skrevet 16. august 2023 Jeg har kommet i en kinkig situasjon der jeg ble uplanlagt gravid med ny kjæreste. Vi har vært sammen i tre måneder, jeg går på p-piller, men her sitter jeg altså med en positiv test. Tipper jeg er ca 4-5 uker på vei. Er forsåvidt glad for graviditeten, jeg har alltid ønsket meg barn, men ikke nå, og jeg vet ikke om jeg ønsker barn med han. Jeg har fortalt han det, og han er kjempeglad. Jeg har spilt med fordi jeg ønsker ikke å være kjip eller skuffe han. Greia er at jo mer jeg tenker på en fremtid med nye kjæresten, jo mer savner jeg eksen og det vi hadde og det vi kunne få. Jeg elsker eksen min og vi hadde store problemer da det ble slutt mellom oss i fjor. Han vil ha meg tilbake, og han er helt enkelt det eneste jeg tenker på. Jeg føler meg ikke forelsket i nåværende kjæreste, jeg føler egentlig veldig lite. Jeg er glad i han og har omtanke for han, men det er det eneste. Han har en fin familie, vi har mange felles bekjente, og jeg glir lett inn i vennegjengen hans. Vi har møtt familien til hverandre, og jeg liker godt familien hans. Jeg er ganske rådløs nå og jeg bare gråter og gråter. Regner med det er litt hormoner også, men hjelp, dette er fælt. Det eneste jeg vil er tilbake til eksen min, tilbake til gamle jobben min, og det livet jeg og eksen planla. Hva gjør jeg? Tar abort uten å fortelle kjæresten om det og så gjøre det slutt med han? Beholde og drite i eksen og satse på at følelsene etterhvert kommer? Anonymkode: 02dd6...a82 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #2 Skrevet 16. august 2023 Ta abort. Dere kan alltids bli gravide igjen om tre år Anonymkode: 6ffbb...797 7
Maleficenta Skrevet 16. august 2023 #3 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har kommet i en kinkig situasjon der jeg ble uplanlagt gravid med ny kjæreste. Vi har vært sammen i tre måneder, jeg går på p-piller, men her sitter jeg altså med en positiv test. Tipper jeg er ca 4-5 uker på vei. Er forsåvidt glad for graviditeten, jeg har alltid ønsket meg barn, men ikke nå, og jeg vet ikke om jeg ønsker barn med han. Jeg har fortalt han det, og han er kjempeglad. Jeg har spilt med fordi jeg ønsker ikke å være kjip eller skuffe han. Greia er at jo mer jeg tenker på en fremtid med nye kjæresten, jo mer savner jeg eksen og det vi hadde og det vi kunne få. Jeg elsker eksen min og vi hadde store problemer da det ble slutt mellom oss i fjor. Han vil ha meg tilbake, og han er helt enkelt det eneste jeg tenker på. Jeg føler meg ikke forelsket i nåværende kjæreste, jeg føler egentlig veldig lite. Jeg er glad i han og har omtanke for han, men det er det eneste. Han har en fin familie, vi har mange felles bekjente, og jeg glir lett inn i vennegjengen hans. Vi har møtt familien til hverandre, og jeg liker godt familien hans. Jeg er ganske rådløs nå og jeg bare gråter og gråter. Regner med det er litt hormoner også, men hjelp, dette er fælt. Det eneste jeg vil er tilbake til eksen min, tilbake til gamle jobben min, og det livet jeg og eksen planla. Hva gjør jeg? Tar abort uten å fortelle kjæresten om det og så gjøre det slutt med han? Beholde og drite i eksen og satse på at følelsene etterhvert kommer? Anonymkode: 02dd6...a82 du velger selv om du vil ta abort. Han har ikke noe han skulle sagt på det, men syns du skal være ærlig og si til han hva du ønsker. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #4 Skrevet 16. august 2023 Book hastetime hos en psykolog for å sortere tankene. Ingen som kan forutsi hvordan det kommer til å bli, med eller uten barn med ny mann, abort og tilbake til eksen.. Men det høres litt ut som du ikke burde satse på den nye kjæresten, uansett hva du velger.. Har du vurdert og ringe eksen å spørre rett ut om han vil ta deg tilbake? Og snakke ut med ham? Anonymkode: 07f30...7fc
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #5 Skrevet 16. august 2023 Jeg syns du bør gå tilbake til eksen din. Det er en grunn til at du tenker på han❤️ I den fasen du er i nå burde du vært stormende forelsket i nåværende kjæreste. Når du ikke er det så er det ikke riktig. Det høres ut som hjertet ditt tilhører eksen. Anonymkode: 7f7b9...496 6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #6 Skrevet 16. august 2023 Hva mener du med at du vil tilbake til "eksen din og gamle jobben din"? De har vel ikke noe med hverandre - og barnet du bærer- å gjøre? Det eneste du trenger å ta stilling til akkurat nå, er om du skal beholde. Alt annet kan du finne bedre ut av seinere. Anonymkode: 20fa5...aa7 7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #7 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Book hastetime hos en psykolog for å sortere tankene. Ingen som kan forutsi hvordan det kommer til å bli, med eller uten barn med ny mann, abort og tilbake til eksen.. Men det høres litt ut som du ikke burde satse på den nye kjæresten, uansett hva du velger.. Har du vurdert og ringe eksen å spørre rett ut om han vil ta deg tilbake? Og snakke ut med ham? Anonymkode: 07f30...7fc Jeg og eksen har snakket ut, og han vil ta meg tilbake, om jeg vil. Jeg har vært veldig ambivalent til det, siden det har vært mye dritt mellom oss, men jeg føler vi har snakket såpass mye ut om alt nå egentlig. Han vet at jeg er gravid med nye kjæresten og han vet hvordan jeg har det. Han er selvfølgelig trist for at jeg er gravid og forstår om jeg vil beholde barnet, men han ønsker ikke være sammen med meg hvis jeg skal beholde. Det ønsker forsåvidt ikke jeg heller, siden jeg da vil være knyttet til min nåværende kjæreste for alltid. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva mener du med at du vil tilbake til "eksen din og gamle jobben din"? De har vel ikke noe med hverandre - og barnet du bærer- å gjøre? Det eneste du trenger å ta stilling til akkurat nå, er om du skal beholde. Alt annet kan du finne bedre ut av seinere. Anonymkode: 20fa5...aa7 At jeg vil tilbake til eksen og den gamle jobben min har vel ikke så mye ned hverandre å gjøre, men gamle jobben min er i nærheten av min eks' bosted, som er på en annen kant av landet, og kollegaene mine var veldig støttende når vi hadde det vondt. Ser jo den setningen jeg skrev kan mistolkes noe..😅 TS Anonymkode: 02dd6...a82
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #8 Skrevet 16. august 2023 Hvor gammel er du? Virker som du er relativt ung, siden du skaffer ny kjæreste før du er "ferdig" med den "gamle". Virker også umoden på måten du ordlegger deg. Kan ikke skjønne at du skaffer deg en ny kjæreste som du ikke kan se en fremtid med. Trodde det var det viktigste når en finner en kjæreste, at en ser en fremtid sammen. Anonymkode: 26780...d6a 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #9 Skrevet 16. august 2023 Ta abort og vent med et nytt forhold til du er litt mer moden. Anonymkode: 9bb80...8db 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #10 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor gammel er du? Virker som du er relativt ung, siden du skaffer ny kjæreste før du er "ferdig" med den "gamle". Virker også umoden på måten du ordlegger deg. Kan ikke skjønne at du skaffer deg en ny kjæreste som du ikke kan se en fremtid med. Trodde det var det viktigste når en finner en kjæreste, at en ser en fremtid sammen. Anonymkode: 26780...d6a Jeg er 29. Måten jeg ordlegger meg på har vel ingenting med hva jeg velger å gjøre eller hva jeg har gjort eller hvor gammel jeg er. Tror du virkelig at jeg planla at jeg ikke skulle se en fremtid med kjæresten min? Eller at jeg visste at jeg ikke var ferdig med eksen da jeg ble sammen med en ny? Tror du jeg ble sammen med noen jeg ikke trodde jeg ville være med for resten av livet? Følelser kom og gikk, livet skjedde. Ellers kan jeg fint skrive både grammatisk korrekt og bruke hersketeknikker slik som deg, om det er det du mener er en voksen nok måte å ordlegger seg på, kjære deg. TS Anonymkode: 02dd6...a82 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #11 Skrevet 16. august 2023 Så eksen din har sagt at han ikke tar deg tilbake med mindre du tar abort? Det høres ikke akkurat så omtenksomt ut. Anonymkode: 20fa5...aa7 6 3
Ananas. Skrevet 16. august 2023 #12 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så eksen din har sagt at han ikke tar deg tilbake med mindre du tar abort? Det høres ikke akkurat så omtenksomt ut. Anonymkode: 20fa5...aa7 Det kommer vel an på hvordan man ser det. Når han først føler det sånn, noe jeg personlig tenker at er ganske naturlig, så er det i alle fall mer omtenksomt å informere om det enn å ikke gjøre det. 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #13 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så eksen din har sagt at han ikke tar deg tilbake med mindre du tar abort? Det høres ikke akkurat så omtenksomt ut. Anonymkode: 20fa5...aa7 Eksen min vil ikke vere far til et barn som ikke er hans, og det forstår jeg veldig godt. Jeg ville heller ikke vært mor til et barn som ikke var mitt, om jeg kunne valgt. Anonymkode: 02dd6...a82 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #14 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er 29. Måten jeg ordlegger meg på har vel ingenting med hva jeg velger å gjøre eller hva jeg har gjort eller hvor gammel jeg er. Tror du virkelig at jeg planla at jeg ikke skulle se en fremtid med kjæresten min? Eller at jeg visste at jeg ikke var ferdig med eksen da jeg ble sammen med en ny? Tror du jeg ble sammen med noen jeg ikke trodde jeg ville være med for resten av livet? Følelser kom og gikk, livet skjedde. Ellers kan jeg fint skrive både grammatisk korrekt og bruke hersketeknikker slik som deg, om det er det du mener er en voksen nok måte å ordlegger seg på, kjære deg. TS Anonymkode: 02dd6...a82 Det er en vanskelig situasjon du har kommet opp i. For å være helt ærlig så trodde jeg også at du var veldig ung pga måten du forklarte deg på. Du må gjøre det du mener er mest fornuftig. Jeg er faktisk litt usikker på om du bør slå deg til ro med noen av desse to karene. Du tok et forhastet valg ang den nye kjæresten din, og det var vel graviditeten som gjorde at du våknet. Å ta abort pga exen ikke vil ta deg tilbake uten, er hjerterått. Derfor synes jeg du bør droppe å bli sammen med han igjen. Du er nesten 30 og da bør du være i stand til å ta en voksen avgjørelse, og det er å bestemme deg om du vil greie å ta deg av et barn. Jeg har på følelsen at faren til barnet er en mye bedre fyr enn hva du er klar over Anonymkode: d63f6...3a8 7 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #15 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eksen min vil ikke vere far til et barn som ikke er hans, og det forstår jeg veldig godt. Jeg ville heller ikke vært mor til et barn som ikke var mitt, om jeg kunne valgt. Anonymkode: 02dd6...a82 Dette er faktisk veldig forståelig! Gi eksen din en sjanse. Det høres ut som du kommer til å angre om du lar vær Anonymkode: 7f7b9...496 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #16 Skrevet 16. august 2023 Ananas. skrev (19 minutter siden): Det kommer vel an på hvordan man ser det... Ja, jeg ser det som abortpress. Anonymkode: 20fa5...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #17 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er en vanskelig situasjon du har kommet opp i. For å være helt ærlig så trodde jeg også at du var veldig ung pga måten du forklarte deg på. Du må gjøre det du mener er mest fornuftig. Jeg er faktisk litt usikker på om du bør slå deg til ro med noen av desse to karene. Du tok et forhastet valg ang den nye kjæresten din, og det var vel graviditeten som gjorde at du våknet. Å ta abort pga exen ikke vil ta deg tilbake uten, er hjerterått. Derfor synes jeg du bør droppe å bli sammen med han igjen. Du er nesten 30 og da bør du være i stand til å ta en voksen avgjørelse, og det er å bestemme deg om du vil greie å ta deg av et barn. Jeg har på følelsen at faren til barnet er en mye bedre fyr enn hva du er klar over Anonymkode: d63f6...3a8 At jeg vil greie å ta meg av et barn er jeg ikke i tvil om. Hvis jeg skal bli sammen igjen med eksen så ønsker jeg ikke mine dine og våre barn. Da ønsker jeg bare våre barn, noe dette barnet ikke ville blitt. Jeg vil tro at barnet ville alltid minnet oss på den tiden vi var fra hverandre, selv om vi garantert ville blitt like glad i det som om det var begges biologiske barn. Han ville nok alltid gått med en klump i magen, og det unner jeg han virkelig ikke. Faren til barnet vet jeg er en fantastisk fyr. Det er ingenting å si på det, men jeg bør nesten ha følelser for mannen jeg skal dele resten av livet mitt sammen med, syns du ikke? ts Anonymkode: 02dd6...a82 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #18 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): At jeg vil greie å ta meg av et barn er jeg ikke i tvil om. Hvis jeg skal bli sammen igjen med eksen så ønsker jeg ikke mine dine og våre barn. Da ønsker jeg bare våre barn, noe dette barnet ikke ville blitt. Jeg vil tro at barnet ville alltid minnet oss på den tiden vi var fra hverandre, selv om vi garantert ville blitt like glad i det som om det var begges biologiske barn. Han ville nok alltid gått med en klump i magen, og det unner jeg han virkelig ikke. Faren til barnet vet jeg er en fantastisk fyr. Det er ingenting å si på det, men jeg bør nesten ha følelser for mannen jeg skal dele resten av livet mitt sammen med, syns du ikke? ts Anonymkode: 02dd6...a82 Jeg er enig at en bør ha følelser for mannen en skal leve sammen med , men jeg tror ikke det er exen din du ender opp med i det lange løp. Det er fremdeles skjær i sjøen der Anonymkode: d63f6...3a8 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #19 Skrevet 16. august 2023 Det er en kjip situasjon du er i. Men velger du å ta abort så syns jeg du bør involvere han du er sammen med nå, ikke bare ta en abort uten å fortelle han det. Anonymkode: c8854...339
nordlending Skrevet 16. august 2023 #20 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): jeg bør nesten ha følelser for mannen jeg skal dele resten av livet mitt sammen med, syns du ikke? Er du sikker på at du ikke har følelser for han? Tror du at du følte mye mer for eksen etter 3 måneder? Hvis du og eksen bor på forskjellige steder i landet er det jo heller ikke bare bare å bli sammen igjen. Det er vel en grunn til at du endte opp der du er nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå