AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #1 Skrevet 16. august 2023 Hei forrige svangerskap hadde jeg null problemer og jeg vet egentlig ikke sikkert hvor bekkenet er engang.. men nå i uke 36 har jeg plutselig fått fryktelig vondt oppi vagina når jeg går. Nesten som å være sinnsykt tissetrengt eller at noen stikker noe oppi. Det startet med å bare være korte smerter. Men nå er det hele tiden. I tillegg har jeg plutselig fått noe voldsom gangsperr på innsiden av lårene og forsåvidt i hoftene. Dette kom helt plutselig. Nå klarer jeg nesten ikke å gå. Googler og finner at dette kanskje er en form for bekkenløsning. Noen med erfaring? Har 4 uker igjen og forstår ikke hvordan jeg skal komme meg rundt dersom dette ikke blir bedre. Føler meg helt invalid. Noen tips? Anonymkode: b1957...57e 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #2 Skrevet 16. august 2023 Fysioterapeut, få time med en gang. Da får du øvelser, i tillegg kan du prøve bekkenbelte. Anonymkode: 58f80...d09
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #3 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Fysioterapeut, få time med en gang. Da får du øvelser, i tillegg kan du prøve bekkenbelte. Anonymkode: 58f80...d09 Takk for svar. Har det effekt så sent? Føler det gikk så veldig brått nedover med meg 😅 Anonymkode: b1957...57e
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #4 Skrevet 16. august 2023 Uke 37 her, og har slitt med det samme i noen uker nå. Utrolig hemmende og kjedelig… Det har også ført til at jeg har ligget på meg vondt i ryggen. Var hos naprapat for første gang i dag. Fikk et par øvelser som jeg skal prøve, er spent på om det kan gjøre noe for meg. Har lest at de fleste blir kvitt plagene noen uker etter fødsel, og krysser fingrene for at det går helt over for meg! Har heldigvis kun to dager på jobb før permisjon! Anonymkode: 8b18d...e73
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #5 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Har det effekt så sent? Føler det gikk så veldig brått nedover med meg 😅 Anonymkode: b1957...57e Jada, for dette kan i verste fall følge med en stund etter fødsel. Anonymkode: 58f80...d09
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #6 Skrevet 17. august 2023 Samme post som ble lagt for ikke så lenge siden?!? Anonymkode: 94119...e33
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #7 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samme post som ble lagt for ikke så lenge siden?!? Anonymkode: 94119...e33 Nei hvorfor sier du det? Jeg har ikke laget noen post om dette før. Dette oppstod nå Anonymkode: b1957...57e
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #8 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samme post som ble lagt for ikke så lenge siden?!? Anonymkode: 94119...e33 Tror du ts er den eneste med bekkenplager på graviditetsforumet? Anonymkode: 58f80...d09 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #9 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tror du ts er den eneste med bekkenplager på graviditetsforumet? Anonymkode: 58f80...d09 Nei, men noen ganger hjelper det å bare bruke søkefunksjon. Flere posts som spør det samme og de fleste svar er «gå til fysio!» Anonymkode: 94119...e33 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #10 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Nei, men noen ganger hjelper det å bare bruke søkefunksjon. Flere posts som spør det samme og de fleste svar er «gå til fysio!» Anonymkode: 94119...e33 Ja nei de fleste bør bare søke i stedet så blir det ikke flere tråder her.. Anonymkode: b1957...57e
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #11 Skrevet 18. august 2023 Jeg har slitt enormt med bekkensmerter i 2 av 3 svangerskap. Bekkenet er rundt hoftene, nederst i korsryggen. Symfysen, lårene osv. Men siste nå var jeg sengeliggende den siste måneden pga smerter. Og ja. Den følelsen av gangsperre innside lår er veldig velkjent. Gikk til fysio uten virkning. Prøvde osteopat, men ingen virkning. Jeg droppet alt til slutt. Men jeg er av de heldige. Hvor bekkensmerter forsvinner så fort svangerskapet er over. Håper du også er like heldig. Men lurt å prøve noen form for behandling. Hører mange har god erfaring med kiropraktor også. Anonymkode: 5ce12...8c4 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #12 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har slitt enormt med bekkensmerter i 2 av 3 svangerskap. Bekkenet er rundt hoftene, nederst i korsryggen. Symfysen, lårene osv. Men siste nå var jeg sengeliggende den siste måneden pga smerter. Og ja. Den følelsen av gangsperre innside lår er veldig velkjent. Gikk til fysio uten virkning. Prøvde osteopat, men ingen virkning. Jeg droppet alt til slutt. Men jeg er av de heldige. Hvor bekkensmerter forsvinner så fort svangerskapet er over. Håper du også er like heldig. Men lurt å prøve noen form for behandling. Hører mange har god erfaring med kiropraktor også. Anonymkode: 5ce12...8c4 Tusen takk for svar! Anonymkode: b1957...57e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå