Gå til innhold

Hvordan si at det ikke trenger å være alltid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 20 år, med en kjæreste på 25. Vi flyttet sammen nå i juli, siden jeg skal studere. Vi har vært samboere i litt mer en måned, men var kjærester i ca 1,5 år før det. Da traff vi hverandre de fleste helgene og i ferier og sånn, men bodde i hver vår by. Da hadde vi alltid sex når vi møttes og var sammen. Det jeg lurer på er egentlig litt dumt, men jeg vil ikke spørre noen jeg kjenner. For etter at vi flyttet sammen har vi ligget sammen hver dag, to-tre ganger, altså morgen og kveld og på ettermiddagen. Det har i hvert fall aldri vært en dag når vi ikke har gjort det. Det er deilig, jeg får orgasme og jeg synes sex er godt sammen med han, og jeg elsker ham. Det er heller ikke bare han som tar initiativet, jeg gjør det jeg også. Og jeg er ikke prippen, så det med mensen er ikke noe jeg bryr meg om. Men jeg tenker av og til at det hadde vært fint å sove uten, eller at jeg har lyst til å stå opp når jeg våkner, ha en yoga-stund eller bare være på badet. Men jeg synes ikke jeg kan si det. Eller kan jeg? Hvordan kan jeg si noe om dette uten at han begynner å tvile på hva jeg føler. Synes det blir så feil når vi nettopp har flyttet inn sammen og allting. Vil ikke ødelegge noe, for ting er jo så bra. Har noen et råd?

Anonymkode: 3b630...0de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger jo ikke å si det med ord? Du kan jo avvise hans tilnærmelser med kroppspråk, stå opp og gå på badet.

Anonymkode: eec3a...81b

Skrevet

Er du voksen nok til å ha sex bør du være voksen nok til å snakke om sex. 

Snakk med ham. 

Anonymkode: 66dd9...fdb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du trenger jo ikke å si det med ord? Du kan jo avvise hans tilnærmelser med kroppspråk, stå opp og gå på badet.

Anonymkode: eec3a...81b

Selvfølgelig skal hun si det med ord! Kommunikasjon og dialog er alfa omega om man skal få et forhold til å fungere. Ved å bare avvise uten å snakke om det vil gjøre vondt verre. Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon. Får ikke sagt det nok. 

Ts: Dere er fortsatt i etableringsfasen. Det er nå dere legger grunnlaget for hvordan forholdet skal fungere. Hvis dere allerede nå er flinke til å kommunisere med hverandre så kan det bidra til å forme dynamikken deres videre i forholdet 😊

Vi ble sammen på samme alder som dere og har sjeldent hatt konflikter i løpet av våre nesten 15 år sammen. Hovedårsaken tror jeg er at vi kommuniserer. Vi snakker sammen, deler følelser og behov, forklarer og lytter. Ingen av oss går å funderer på noe uten å dele med partner. 

Snakk med ham og si akkurat det du skriver her. Du har behov for å legge deg uten sex en kveld, ikke for at du har mistet lysten på ham, men for at det er et behov du har innimellom. Samme gjelder om morgenen. For all del, ikke begynn å ha sex når du ikke har lyst, for det kan på sikt drepe sexlysten din helt. 

Anonymkode: 8679f...910

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Snakk om det når dere har hatt sex! Når partneren har vent seg til at "Når vi legger oss har vi sex" er det ikke noe hyggelig å bli avvist!
Men natuligvis, ikke sex når du ikke har lyst!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men jeg tenker av og til at det hadde vært fint å sove uten, eller at jeg har lyst til å stå opp når jeg våkner, ha en yoga-stund eller bare være på badet. Men jeg synes ikke jeg kan si det. Eller kan jeg? Hvordan kan jeg si noe om dette uten at han begynner å tvile på hva jeg føler. Synes det blir så feil når vi nettopp har flyttet inn sammen og allting. Vil ikke ødelegge noe, for ting er jo så bra. Har noen et råd?

Anonymkode: 3b630...0de

Selvfølgelig kan du si det. Jo raskere jo bedre. 
Bare å si det rett ut slik som du skrev det her. For alt du vet, så tenker han akkurat det samme, men tør ikke si noe fordi han er redd for din reaksjon.

Samtidig, så er det ingen normale mennesker som hadde blitt såret, eller tvilt på følelsene bare fordi partner nødvendigvis ikke vil ha sex 2 ganger om dagen…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...