Gå til innhold

Dårlig klassemiljø, hyppig utskiftning av lærere, lite læring, bråk…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men kort skolevei og et par bestekompiser i klassen. Vi vurderer å bytte til den neste skolen i skolekretsen, men for det må han krysse en trafikkert fylkesvei uten belysning, og da alene. På denne skolen er miljøet godt, de lærer masse og de har dedikerte lærere.

Jeg er så i tvil og vekter for og imot hele tiden. Gutten vil ikke bytte skole, men han faller lenger og lenger bak mht læring og forståelse for fag. 
Hva bør vi gjøre?

Anonymkode: bfce4...f3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere et reelt valg i å bytte? 

Mange kommuner bytter ikke på tvers av skolekrets. 

Vanskelig valg. Vi valgte det faglige for vår sønn og det har gått veldig bra. Men det er jo ikke så lett, når gutten ikke vil selv. 

Anonymkode: a050f...006

• Liker 2
Skrevet

Her får man ikke bytte skolekrets, uten selv å flytte adresse, så er ikke sikkert det er noe alternativ?

Anonymkode: 33703...335

• Liker 1
Skrevet

Beklager, jeg ordla meg kanskje litt uklart. Det er ikke snakk om å bytte til neste skolekrets, men til den neste skolen innad i kretsen. Den blir litt unna hjemmet vårt, men tilhørende samme skolekrets. Han må gå/sykle 2 kilometer i motsatt retning, i stedet for 3-400 meter som han har nå.

Ts

Skrevet

Jeg kan jo tilføye at flere barn lenger unna i den andre retningen har byttet til en tredje skole, så det at barn rømmer fra dette klassetrinnet er ikke ukjent for noen i nærmiljøet.

Ts

Skrevet

Hva gjør skolen? Hva gjør dere foresatte for å jobbe med klassemiljøet? Det går selvsagt an å bytte skole. De fleste unger takler det helt fint. 

Anonymkode: 9b2c6...c06

Skrevet

Er dette i Oslo? 😅

Anonymkode: 8107a...093

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva gjør skolen? Hva gjør dere foresatte for å jobbe med klassemiljøet? Det går selvsagt an å bytte skole. De fleste unger takler det helt fint. 

Anonymkode: 9b2c6...c06

Det har vært mange tiltak. Paragraf 9A har vært i bruk siden 2. klasse med div forsøk uten hell. Vi foreldre har forsøkt overnattingsturer, grilling, lekevenngrupper, +++.
Ingenting virker på miljøet, og lærer etter lærer slutter. 
Nei, ikke Oslo. 
Ts

Skrevet

Ville prioritert barnets muligheter for læring over alt. Det han mister nå både faglig og sosialt vil han aldri kunne ta igjen.

Anonymkode: ec0f4...1c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...