AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #1 Skrevet 16. august 2023 Jeg tror at for å holde ut en tid som singel, så er det viktig å føle at man er verdifull. Men hvordan skal man som kvinne klare å føle dette når man sjeldent får oppmerksomhet fra menn? Det er mulig jeg ikke har rett utstråling. Hvordan kan jeg vite at en mann vil ha meg som kjæreste når menn ikke tar kontakt med meg? Har lite venner, så kan ikke treffe en mann gjennom vennskap. Skulle så gjerne vite hvordan jeg kan føle på verdighet og at jeg har verdi som kvinne til tross for at jeg har vært singel en periode. Vet ikke om andre kjenner seg igjen i meg. Kanskje veldig mange single kvinner er vant til mye oppmerksomhet fra menn. Det gjelder ikke meg. Anonymkode: 75d7f...ea8 2 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #2 Skrevet 16. august 2023 Er ikke vant med det, å er usikker som deg. Har ikke tenkt så mye på verdifullhet, om du ikke mener attraktivitet? Har lurt på hvordan jeg skal møte noen når jeg er så usosial med menn, å ingen tar kontakt med meg utenom. Vet ikke hvordan å føle seg bedre, siden jeg ikke har løst gåten selv enda. Men husk det er ikke garanti at noen ikke liker deg om de ikke tar kontakt, tar du kontakt med dem du har et godt øye for? Jeg gjør ikke. Anonymkode: b2b79...a0f 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #3 Skrevet 16. august 2023 Det er ikke noen heksekunst å finne seg en mann hvis man ikke stiller allverdens krav, så det er ikke flaut å være singel, det er en selvvalgt tilstand for ei dame. Anonymkode: 1cee4...107 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #4 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke noen heksekunst å finne seg en mann hvis man ikke stiller allverdens krav, så det er ikke flaut å være singel, det er en selvvalgt tilstand for ei dame. Anonymkode: 1cee4...107 Nei. Anonymkode: b7425...806 13
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #5 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg tror at for å holde ut en tid som singel, så er det viktig å føle at man er verdifull. Men hvordan skal man som kvinne klare å føle dette når man sjeldent får oppmerksomhet fra menn? Anonymkode: 75d7f...ea8 Når man måler sin verdi ut ifra hvor mye oppmerksomhet man får ifra det motsatte kjønn eller mennesker generelt - er det noe som skurrer… ? Selv om jeg er kvinne og singel, så synes jeg det er et skikkelig uattraktivt trekk. Og jeg hadde styrt unna, hvis jeg hadde vært mann her. Du må jobbe med å bli trygg i seg selv, drive med aktiviteter som gir deg mestringsfølelse, gjøre noe meningsfullt for andre etc. Og deretter kommer din følelse av verdi frem. Og nei, jeg er ikke en kvinne som får masse oppmerksomhet fra menn. Men kan få et par i løpet av året. Om jeg er interessert i noen, så tar jeg kontakt selv. Anonymkode: 405e6...21e 16 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #6 Skrevet 16. august 2023 Har aldri skjønt at man skal ha mindre verdi som menneske kun fordi man ikke har hatt nok flaks til å møte en man passer med. Anonymkode: 53b38...f1e 14 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #7 Skrevet 16. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvordan kan jeg vite at en mann vil ha meg som kjæreste når menn ikke tar kontakt med meg? Du kan jo ikke vite dette uten å prøve. Husk at menn ikke blir sinte eller irriterte om kvinner viser interesse da, så det er mye mindre skummelt enn du tror Anonymkode: b350b...074 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #8 Skrevet 16. august 2023 Hvorfor skulle ikke det være mulig? Høres ut som noen bryr seg litt for mye om kontrollerende menn sine meninger. Anonymkode: b7911...a08 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #9 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor skulle ikke det være mulig? Høres ut som noen bryr seg litt for mye om kontrollerende menn sine meninger. Anonymkode: b7911...a08 Jeg føler bare at når jeg ikke har en mann i livet mitt som er glad i meg og jeg ikke får levd ut seksualiteten min, så føler jeg meg ikke like verdifull som kvinne som jeg ville gjort med en kjæreste. Tøft å ha det sånn 😔. ts Anonymkode: 75d7f...ea8 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #10 Skrevet 16. august 2023 Jeg har aldri målt min verdi etter hvorvidt jeg får oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Jeg ser på hvem jeg er og hva jeg gjør. Hvordan jeg behandler de rundt meg, hva jeg har prestert og hva jeg har oppnådd, og min verdi er ikke basert på en partner men på meg som ett selvstendig individ. Jeg avskyr tanken om at kvinner skal være mindre verdt uten en mann. Jeg synes det er en forhistorisk tankegang... Jeg har vært singel lenge, og har det ikke travelt med å finne meg noen. Anonymkode: c5574...775 13 2 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #11 Skrevet 16. august 2023 Helt ærlig, så var dette et svært bekymringsfullt innlegg. Mener du at du ikke ser noen verdi i deg selv, med mindre du er i et forhold? Da må du virkelig gå noen runder med deg selv. Hva jobber du med? Hvordan bidrar du til at samfunnet går rundt? Jeg regner med du er en datter eller venninne til noen? Hvilke verdier fremmer du igjennom personen du er og valgene du tar i hverdagen? Du er her, akkurat nå, og det er mer enn bra nok! Anonymkode: 1dc74...dfd 10 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #12 Skrevet 16. august 2023 Min verdi avgjøres ikke av om menn har lyst på meg. Det sier en del om ditt menneskesyn at du tenker sånn. Anonymkode: 9386e...873 7 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #13 Skrevet 16. august 2023 Du trenger psykolog. Anonymkode: 7bf1d...bf9 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #14 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du trenger psykolog. Anonymkode: 7bf1d...bf9 Tar til meg det, men det er så DYRT 🫣 Ts Anonymkode: 75d7f...ea8 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #15 Skrevet 16. august 2023 Min verdi ligger absolutt ikke i å ha oppmerksomhet fra menn, eller å ha en partner. Du er dessverre tatt av det patriarkalske synet på kvinner. Anonymkode: 256c0...716 5 7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #16 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min verdi ligger absolutt ikke i å ha oppmerksomhet fra menn, eller å ha en partner. Du er dessverre tatt av det patriarkalske synet på kvinner. Anonymkode: 256c0...716 Helt enig. Verdien din ligger et helt annet sted i hvordan menn ser på deg. Og verst av alt er det at du trolig hadde blitt bunn ulykkelig om du levde sånn at flertallet av menn ser på deg som selve drømmedama. Anonymkode: 1cee4...107 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #17 Skrevet 16. august 2023 Norske menn er generelt lite frempå, så her i landet er veldig normalt å ikke få noe særlig oppmerksomhet fra menn. Med mindre du kler av deg på byen å trøkker deg opp i skrittet til menn da, da har de ikke noe annet valgt enn å forholde seg til deg. Jeg regner med du har familie, jobb og venner selv om du ikke har kjæreste? Og jeg regner med du har noe å bidra med på disse områdene og disse relasjonene, slik at du har verdi for andre mennesker? Alle spiller en rolle i sammfunnet for andre, i større eller mindre grad. Selv hadde jeg tenkt det var trist om den eneste i verden som brydde seg om meg var kjæresten min. Ønsker ikke å være verdifull for én. Jeg føler meg mest verdifull på arbeidsplassen min, ikke på hjemmebane. Der er jeg viktig for maange folk. Anbefaler andre, spesielt de som sitter med en følelse av å ikke være verdifulle, å søke etter en jobb hvor man virkelig bidrar til å gjøre en forskjell for andres liv. Anonymkode: 16601...894 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #18 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror at for å holde ut en tid som singel, så er det viktig å føle at man er verdifull. Men hvordan skal man som kvinne klare å føle dette når man sjeldent får oppmerksomhet fra menn? Det er mulig jeg ikke har rett utstråling. Hvordan kan jeg vite at en mann vil ha meg som kjæreste når menn ikke tar kontakt med meg? Har lite venner, så kan ikke treffe en mann gjennom vennskap. Skulle så gjerne vite hvordan jeg kan føle på verdighet og at jeg har verdi som kvinne til tross for at jeg har vært singel en periode. Vet ikke om andre kjenner seg igjen i meg. Kanskje veldig mange single kvinner er vant til mye oppmerksomhet fra menn. Det gjelder ikke meg. Anonymkode: 75d7f...ea8 Jeg skjønner hvordan du tenker. Tror jeg da. Jo man kan føle seg verdifull på jobb osv med familie osv. Men og aldri bety noe for en mann når samfunnet er egentlig tuftet på at man skal finne noen å være sammen med og så føler en at en aldri betyr noe når en prøver å bli kjent med noen. Det er det som er så sårt ikke sant? Man føler seg verdiløs på den fronten og hvordan komme ut av den følelsen er det store spørsmålet. Ja en kan spise sunt og trene og alt det der, men det betyr ikke at man får noe mer oppmerksomhet for det? Psykolog sier noen og enig med ts at vi er mange som ikke har råd til noe psykolog til flere tusen kr timen. Og jo mer man tenker på dette her jo mindre verdifull føler man seg ovenfor menn og det igjen tiltrekker seg mannfolk en absolutt ikke skulle hatt noe med å gjøre. Anonymkode: fd809...da7 2 2 1
Kalikalinka Skrevet 16. august 2023 #19 Skrevet 16. august 2023 Jeg driter i om en mann gir meg oppmerksomhet eller ikke, jeg synes selv jeg er både kul, smart og pen, og trenger ikke noens bekreftelse på det. Det er ikke menn som bestemmer om jeg er verdifull eller ikke. (Mulig det er derfor jeg faktisk har draget også, for jeg er en av de som aktivt velger å være singel og ikke er det fordi jeg «må».) 8 2
Gjest Hoia Skrevet 16. august 2023 #20 Skrevet 16. august 2023 Ja, dette her er også en helt insane kommentar. Folk som virker veldig vellykkede på overflaten, kan være helt i kjelleren bak fasaden. Det å føle seg mislykket har ikke noe med forhold eller ytre omstendigheter å gjøre. Noen har ytre omstendigheter som drivkraft, og de føler seg hele tiden som mislykket, selv om de har oppnådd alt. Og så jager de videre til neste trinn, og så sitter der der da, in the end, med skjegget i postkassa, ved at de har alt, men så er det noe som mangler liksom, hva nå? Kanskje det var den måten å se på verden på som gjør at en blir misfornøyd? Selv om en ønsker å møte noen på sikt, trenger en ikke føle seg mislykket selv om en ikke har møtt rett person til nå. En er faktisk alltid alene i livet, så oppgaven blir å sikre at en ikke føler seg ensom, enten med mange eller få folk rundt seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå