Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om dette er lovlig, eller gjennomførbart? Det er snakk om en eiendom jeg ønsker å kjøpe, men som aktuell selger ikke vil selge til meg. Det er familiære årsaker.

Men hva om jeg lager en avtale med en person som kan kjøpe den i mitt sted? Og på et senere tidspunkt formelt overdrar/»selger» eiendommen til meg.

Hvor vanskelig er det juridisk å gjennomføre noe sånt?

Anonymkode: 93d65...363

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare pass på at du ikke ender opp med at en du ikke burde ha stolt på er eier av en eiendom som du har betalt for, uten å anerkjenne at du er den reelle eieren.

Anonymkode: 95e71...44e

• Nyttig 1
Skrevet

Du kan få en advokat til å handle på dine vegne. Denne kan holde klienten anonym. Hvorvidt selger da ikke vil selge er en annen sak.

Anonymkode: 5674d...f33

• Nyttig 3
Skrevet

Ikke vanskelig i det hele tatt. Men kan koste litt. Veldig vanlig å gjøre for de som ikke ønsker å stå som eier i offentlige dokumenter. Overraskende mange eiendommer i Oslo er eid av selskaper i Panama, Luxembourg og Cayman Islands. Helt lovlig og veldig vanlig. Men mulig du trenger hjelp av advokat/revisor som jobber med området til å sette opp opplegget for deg. 

Anonymkode: 42a74...4a2

Skrevet

Og du må betale dobbel dokavgift 💸

Men altså, hvis slektningen nekter å selge eiendommen til deg så kommer de vel neppe til å være så dumme at de ikke skjønner det om de blir kontaktet ut av det blå av en advokat med "anonym kunde" 🤪

Anonymkode: e1f36...7bf

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Og du må betale dobbel dokavgift 💸

Men altså, hvis slektningen nekter å selge eiendommen til deg så kommer de vel neppe til å være så dumme at de ikke skjønner det om de blir kontaktet ut av det blå av en advokat med "anonym kunde" 🤪

Man må ikke betale dobbel avgift om det selges med et blankoskjøte og overdras/ selges til deg innen et år.

Anonymkode: 3ad07...b47

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man må ikke betale dobbel avgift om det selges med et blankoskjøte og overdras/ selges til deg innen et år.

Anonymkode: 3ad07...b47

Okei, men uansett, lykke til med gjennomføringen 👍🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...