Gå til innhold

går du alene på forelesning

treningsjenta

Anbefalte innlegg

går du på forelesninger alene, eller sammen med mange andre??

jeg går alene for konsentrasjonens skyld, men noen ganger føler jeg meg litt ensom ja.. spesielt i pausen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Snart medlem*

I sin tid gikk jeg alltid alene på forelesning. På lesesalen også for den saks skyld. Om det ble ensomt? Jepp - særlig i begynnelsen av semesteret. Men etterhvert blir man jo litt mer kjent med enkelte som man feks har gruppeundervisning sammen med, og de kan man jo snakke med. I tillegg er det et godt tips å gå ut og henge med røykerne i pausen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går alene. Venninner jeg har hatt på studiet viser seg å ha litt andre prioriteringer enn meg, og skulker ofte. De får gjøre som de vil, men jeg må henge i stroppen fordi det er vanskelige fag. Jeg trives igrunnen bra alene; ingen å bli skuffet over lengre, og bare meg selv å stole på. Og så har jeg fått andre kjente som også møter på forelesninger og øvinger som jeg gjør oppgaver sammen med, men ellers ikke har noe å gjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en gjeng som henger sammen og går på forelesninger sammen. Det er ingen som forventer at du skal komme på hver eneste en, er jo alltid noen som kommer uansett slik at noen ikke må sitte alene.

Nå høyere i studiet er det mindre klasser og alle har ikke samme fag lenger, likevel er det ikke noe problem å finne noen å gå sammen på forelesning med, kjenner jo uansett mange andre i klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg gjekk på forelesningar så møtte eg som oftast "gjengen" i forelesningssalen. Men hadde ikkje noko imot å vera aleina heller (i begynnelsen av eit nytt semester og nye fag). Syntes det var litt irriterande med spesielt ei eg tok eit fag med, for ho sendte lappar non stop! Fekk ikkje konsentrert meg i det heile tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen klasser jeg har gått i, er det et så godt miljø i at jeg kunne være med hver eneste en. Der følte jeg meg aldri alene. Ellers går jeg for det meste selv. Liker å være alene. Jeg trives godt alene, og lærer best alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går alltid på forelesninger sammen med andre. da får vi vært sosiale både før og i pausen, i tillegg til å evt diskutere vanskelige oppgaver sammen før vi starter. På lesesalen går jeg stort sett alltid alene. først og fremst fordi jeg liker å være uavhengig av andre; hater å måtte vente på andre og ta hensyn til at andre må innom narvesen eller spise eller ja.. you name it. jeg møter heldigvis alltid flere kjente på lesesalen, så da blir det ikke ensomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: vil det si at dere som går sammen med noen på forelesning, ikke går i det hele tatt hvis dere ikke har noen å gå sammen med? Endret av Nita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: vil det si at dere som går sammen med noen på forelesning, ikke går i det hele tatt hvis dere ikke har noen å gå sammen med?

Hvor fikk du den idéen? Kan ikke se at noen her har skrevet noe slikt?

Jeg går alltid på forelesning. Jeg går alene til selve forelesningen, men finner noen jeg kjenner og er sammen med dem der og i pausene. Jeg går ikke hjem igjen hvis jeg ikke ser noen jeg liker for å si det sånn, det er det vel ingen som gjør. De fleste møtes under forelesningen, det er ikke så mange som bor såpass nært hverandre at det er naturlig å dra dit sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går du på forelesninger alene, eller sammen med mange andre??

jeg går alene for konsentrasjonens skyld, men noen ganger føler jeg meg litt ensom ja.. spesielt i pausen...

Spørsmålet var da vitterlig om man gikk alene eller sammen med noen :ler::ler: og det kan jo tolkes både på den ene og den andre måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg studerte GIKK jeg til forelesningene alene (inntil jeg traff min amboer og tok et par fag sammen med ham, da gikk vi dit sammen og da, men i årene før gikk jeg alene.

Men jeg VAR ikke på forelesning alene, jeg satte meg sånn ca i den delen av forelesningssalen der vi pleide sitte om jeg kom først, eller sammen med en av mine venninner om noen var kommet før meg. Vi var altså mange som var sammen på forelesning og i pausene. Men ettersom vi bodde ulike plasser kom vi hver for oss om morgenen. Men vi møttes der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...