Gå til innhold

Valg av elbil - 4x4 stasjonsvogn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har nå en dieseldrevet skoda octavia stasjonsvogn 4 hjulstrekker som vi er veldig fornøyd med. 

Hvilken elbil kan erstatte denne som også er bra for langtur? 

Grunnen til at vi vil bytte den inn er at vi kjører lite og mest småturer i hverdagen. Trenger god bagasjeplass og lav bil pga hund og jevnlige langturer over fjelloverganger/dårlige utkantveger med is og snø. Liker stasjonsvogn best pga kjøreegenskapene på glatt/dårlig føre. 

2 biler er ikke aktuelt. 

Bør vi bare droppe elbilen og beholde den gode gamle skodaen? 

Anonymkode: dccd0...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke mange elbiler som egentlig er stasjonsvogner, det blir SUV i såfall, i varierende størrelser. 

Anonymkode: 501f1...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørefølelsen med elbil er ofte grei da det tunge batteriet er montert nederst og gir et fint tyngdepunkt. Hvor stor er hunden? Kia EV6 4x4 er en god kandidat om dere har råd til den. Markedsledende bil med knallbra batteri, god ergonomi (ikke bare skjerm), lang garanti og fornøyde kunder.

Anonymkode: 081f3...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kjørefølelsen med elbil er ofte grei da det tunge batteriet er montert nederst og gir et fint tyngdepunkt. Hvor stor er hunden? Kia EV6 4x4 er en god kandidat om dere har råd til den. Markedsledende bil med knallbra batteri, god ergonomi (ikke bare skjerm), lang garanti og fornøyde kunder.

Mye bra med EV-6. personlig ble den valgt bort etter diverse lån og prøvekjøringer. Den ga et ganske stusselig inntrykk kvalitetsmessig.

Andre muligheter i samme klassen er «søsterbilene» ID4, EnyaqIV80+ og Q4 50 feks. Dvs ID4 og Enyaq som forholdsvis like biler, mens Q4 ligger en del hakk over når det gjelder kvalitetsfølelse. Etter å ha kjørt ID4 og Enyaq, så var Q4 50 quattro et par divisjoner opp.

Eller EV6 sin koreanske bror Ioniq5, som jeg personlig likte bedre en EV6. Batteri etc er jo likt.

Litt usikker på hvor stort/lite hundebur du får inn i en EV6 også?

Ellers er det jo en Haug av kinesere som kan være aktuelle.

Anonymkode: fc3ec...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mye bra med EV-6. personlig ble den valgt bort etter diverse lån og prøvekjøringer. Den ga et ganske stusselig inntrykk kvalitetsmessig.

Andre muligheter i samme klassen er «søsterbilene» ID4, EnyaqIV80+ og Q4 50 feks. Dvs ID4 og Enyaq som forholdsvis like biler, mens Q4 ligger en del hakk over når det gjelder kvalitetsfølelse. Etter å ha kjørt ID4 og Enyaq, så var Q4 50 quattro et par divisjoner opp.

Eller EV6 sin koreanske bror Ioniq5, som jeg personlig likte bedre en EV6. Batteri etc er jo likt.

I en ev6 får du bare inn bur til en miniatyrhund ca, vi prøvde og landa på en Audi q4 i stedet. 
ts ønsker seg lav bil med firehjulstrekk og bagasjerom med burplass, der er dessverre el-utvalget minimalt foreløpig. Vw id buz skal komme med firehjulstrekk om litt, må være grei bikkjebil

Anonymkode: 852a9...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Interessant, første gang jeg hører noen stusse på kvalitetsfølelsen i den bilen. Kan du konkretisere? Ioniq 5 liker jeg også svært godt, men det hvite dashbordet reflekteres i frontruta og så har den ikke alle de viktigste funksjonene på knapper - slik som EV6. Det der skjermtullet er ikke noe for meg.

Volkswagen/Audi sine EVer er ikke noe for meg. For mye tull med de og de kan ikke konkurrere med de virkelig gode bilene i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...