AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #1 Skrevet 16. august 2023 Han har sagt det selv at han kanskje er det. Jeg merker det godt på humøret hans, sexen er borte, han er ikke seg selv lenger. Jeg vet at han er veldig sliten pga. jobben. De er underbemannet og det blir ikke ansatt noen ny, han jobber lange dager uten å ha tid til pauser omtrent for å kunne rekke alt. Må jobbe overtid for å rekke alt. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe? Jeg Aner ikke hvordan jeg skal gå frem. Vil ha tilbake mannen min og den han egentlig er Anonymkode: 44647...6b1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #2 Skrevet 16. august 2023 Han kan like gjerne være utbrent som deprimert. Og når jobben går utover helsa på den måten, er det egentlig bare en løsning, gjøre noe med jobbsituasjonen! Anonymkode: 00f2d...8c5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #3 Skrevet 16. august 2023 Insister på at han skal gå til legen. Han må få hjelp. Det du beskriver kan være depresjon, eller utbrenthet. Han bør få en sykemelding, og deretter må han se hva legen kan gjøre. Er det depresjon, kan terapi eller medikamenter være til hjelp. Anonymkode: c2c70...b82
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #4 Skrevet 16. august 2023 Du kan være så god støtte du bare vil, men han trenger hjelp. Lege, så enten sykemelding eller bytte jobb. Anonymkode: 265c8...bb5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #5 Skrevet 16. august 2023 Han burde kontakte fastlegen er noe så kjapt som overhodet mulig. Så lenge man bare blir gående med dette på egen hånd, desto verre kommer alt dette til å bli... Anonymkode: a4856...a42
Andro Skrevet 16. august 2023 #6 Skrevet 16. august 2023 For å få en inngangsbillett til at han skal åpne seg, så er det lurt å ikke stille spørsmål eller komme med råd. Fortell heller at du ser at han er sliten og nedfor, og at du bekymrer deg for helsa hans. Si at du gjerne er med ham til legen, dersom det er til hjelp at du deler dine observasjoner. I starten vil han ofte avvise eller bagatellisere, fordi det er vondt å gå inn i. Gi ham litt tid, mens du gjør det klart at du er der når han trenger det, og at dere kan snakke om det når han er klar. Kommer han seg ikke videre i.l.a. et par uker, så er det på tide å stille mer konkrete spørsmål om arbeidssituasjonen, hvordan han føler seg osv. men også stille krav om at han faktisk må gjøre noe med situasjonen sin. At han må snakke med sjefen, med legen osv. for å forhindre at det går helt over styr. Det er mye omsorg i klare beskjeder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå