Gjest EmKay Skrevet 16. august 2023 #21 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Når du forklarer noen hva femininisme egentlig er så kommer du bare med din egen definisjon. Det finnes en million ulike meninger om hva feminisme er, og det er ingen som har definisjonsmakt på begrepet (heller ikke norsk språkråd etc.) At feminisme handler om kvinner er vel det eneste som objektivt sett kan fastslås, siden det ligger i begrepet "feminin". Å kalle seg feminist er et rødt flagg for å være ærlig, selv om ikke alle er medlem i Ottar. Du hadde nok reagert på samme måte om en mann omtalte seg som maskulinist eller mens rights activist. Det er ikke noe forskjell på det. Anonymkode: 861b2...ebc Når jeg googler definisjonen på feminisme da, ikke noe jeg selv dikter opp, om det behager deg bedre. Nå har ikke jeg noe behov for å kalle meg feminist, selv om jeg mener det burde være likestilling mellom begge kjønn sånn helt enkelt forklart. Så lenge vi deler de samme verdiene på bunn, så er det det viktigste for meg. Og med definisjonen over så er han enig i at om det er dette som er feminisme så er han ikke imot feminisme.
Gjest EmKay Skrevet 16. august 2023 #22 Skrevet 16. august 2023 Rosalilje84 skrev (20 minutter siden): Jeg derimot hadde stusset litt over at en voksen mann uttaler seg om noe han ikke vet noe om. Men likevel så er det så mange som gjør det, i alle samfunnslag og om utallige temaer. Mange menn tror radikal feminisme er det feminisme er. Så lenge han deler grunnverdiene om at alle skal ha like muligheter og rettigheter, så er det godt nok for meg. Jeg har ikke behov for at han skal definere seg selv som feminist.
Stina234 Skrevet 16. august 2023 #23 Skrevet 16. august 2023 Ikke sikker på hva du legger i det, men ja jeg ser etter andre verdier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå