AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #1 Skrevet 16. august 2023 blitt sammen med en mann som sier han "ikke er feminist"? Anonymkode: 798ab...335
Hoppetaujenta Skrevet 16. august 2023 #5 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): blitt sammen med en mann som sier han "ikke er feminist"? Anonymkode: 798ab...335 Først måtte han forklare hva han mener med ordet feminist og så skulle jeg ha satt ting på spissen og spurt om han støttet "slik eller sånn" og svarene ville ha fortalt meg hva jeg syns om hans livs og menneskesyn. Alle passer ikke for alle, så i verste fall; jeg ville nok ha tenkt som reveenka: "la ham gå, la ham gå, jeg trenger ikke hans råd..." 5
Phoenix Heart Skrevet 16. august 2023 #6 Skrevet 16. august 2023 Kommer an på hva han legger i ordet feminist.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #7 Skrevet 16. august 2023 Kunne vært sammen med en som ikke var feminist (avhengig av definisjonen), men skeptisk til en som må komme med den uttalelsen. Anonymkode: b034c...694 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #8 Skrevet 16. august 2023 Nei, det ville ikke jeg vært. Dårlig tegn om han ikke er feminist. Anonymkode: 3bcbc...b64
Gjest EmKay Skrevet 16. august 2023 #9 Skrevet 16. august 2023 Siden de fleste menn jeg kjenner tror feminister kun er de helt ekstreme, så må jeg svare ja, det kunne jeg. Min egen mann kunne fint ha sagt det, men når jeg forklarer hva feminisme egentlig er, så er han jo enig.
Bovina sancta Skrevet 16. august 2023 #10 Skrevet 16. august 2023 Ja, hvis hans handlinger og tankemønster tyder på at han er det. Det er mange som ikke forstår hva feminisme er. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #11 Skrevet 16. august 2023 Tror det er mange menn som ikke anser seg som feminister, men likevel er for likestilling mellom kjønnene. Anonymkode: dbf49...e06
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #12 Skrevet 16. august 2023 Nei. Mannen min er feminist, og godt er det. Han er for likestilling og at kvinner skal ha full selvbestemmelse over egen kropp, og vet mye om problemene rundt kvinnehelse. Anonymkode: 393cd...6fc 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #13 Skrevet 16. august 2023 Hva ligger i ordet "Feminist" tenker nå jeg først. Anonymkode: 5ba6a...fba
Rosalilje84 Skrevet 16. august 2023 #14 Skrevet 16. august 2023 Hoppetaujenta skrev (30 minutter siden): Først måtte han forklare hva han mener med ordet feminist og så skulle jeg ha satt ting på spissen og spurt om han støttet "slik eller sånn" og svarene ville ha fortalt meg hva jeg syns om hans livs og menneskesyn. Alle passer ikke for alle, så i verste fall; jeg ville nok ha tenkt som reveenka: "la ham gå, la ham gå, jeg trenger ikke hans råd..." Dette. Hvis han mente at han ikke var RADIKAL feminist, så ville jeg ha vurdert ham. Hvis han derimot mente at feminisme som sådan, uansett epoke, er galt og at kvinner og menn ikke skal ha like rettigheter, hadde han vært uaktuell. 1
Rosalilje84 Skrevet 16. august 2023 #15 Skrevet 16. august 2023 EmKay skrev (18 minutter siden): Siden de fleste menn jeg kjenner tror feminister kun er de helt ekstreme, så må jeg svare ja, det kunne jeg. Min egen mann kunne fint ha sagt det, men når jeg forklarer hva feminisme egentlig er, så er han jo enig. Jeg derimot hadde stusset litt over at en voksen mann uttaler seg om noe han ikke vet noe om. 1 1
Traktor Skrevet 16. august 2023 #16 Skrevet 16. august 2023 Et vel så relevant spørsmål er hvor mange kvinner som faktisk er interessert i menn som aktivt går inn for å være feminister.
Traktor Skrevet 16. august 2023 #17 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei. Mannen min er feminist, og godt er det. Han er for likestilling og at kvinner skal ha full selvbestemmelse over egen kropp, og vet mye om problemene rundt kvinnehelse. Anonymkode: 393cd...6fc Alt dette er det svært mange som mener, helt uten å være feminister. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #18 Skrevet 16. august 2023 17 minutter siden, EmKay said: Min egen mann kunne fint ha sagt det, men når jeg forklarer hva feminisme egentlig er, så er han jo enig. Når du forklarer noen hva femininisme egentlig er så kommer du bare med din egen definisjon. Det finnes en million ulike meninger om hva feminisme er, og det er ingen som har definisjonsmakt på begrepet (heller ikke norsk språkråd etc.) At feminisme handler om kvinner er vel det eneste som objektivt sett kan fastslås, siden det ligger i begrepet "feminin". Å kalle seg feminist er et rødt flagg for å være ærlig, selv om ikke alle er medlem i Ottar. Du hadde nok reagert på samme måte om en mann omtalte seg som maskulinist eller mens rights activist. Det er ikke noe forskjell på det. Anonymkode: 861b2...ebc
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #20 Skrevet 16. august 2023 Jeg tenker at en mann som er mot feminisme fordi han ikke gidder å finne ut mer om feminisme enn helt marginale og tabloide fenomener man leser om på sosiale medier, er så dum at jeg ikke ville vært sammen med ham av den grunn heller. Oppegående menn skjønner at 99,8 % av feminister er kloke og vennligsinna folk som bare vil ha rettferdighet og likeverd. Det er skrevet masse klokt i bokform om feminisme, og hvis fyren heller stoler på vandrehistorier fra sosiale medier, er han ...korka og uten evne til kritisk tenkning. Anonymkode: 3bcbc...b64 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå