AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #1 Del Skrevet 16. august 2023 Driver og slanker meg, skal ned 10 kg. Har gått ned 2,5 kg foreløpig, går litt trått. Jeg spiser 1500 kalorier hver dag, samt går turer eller trener lett styrke med egen kroppsvekt. I går var vi i bursdag, og det var koldtbord og kaker. Jeg har regnet kaloriene i går til å bli at jeg spiste ca 3600 kalorier. Mye, jeg vet. Skal være flink fra i dag igjen. Hvor mye har denne dagen ødelagt for meg? Burde jeg forvente meg null vektnedgang denne uken pga utskeielsen i går? 😊 Anonymkode: 002af...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #2 Del Skrevet 16. august 2023 Ikke heng deg opp i enkeltdager, det er det store bildet som gjelder. Anonymkode: 3b3e6...c78 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 16. august 2023 #3 Del Skrevet 16. august 2023 (endret) Spiller det noen rolle? Si en kg er ca 7000kalorier da, du spiste ca halvparten av det men så brant du ca halvparten av det igjen, så ca 250g i + da, bør fortsatt kunne gå ned totalt på en uke. Å gå på en smell av og til er helt vanlig, å gå ned i vekt handler mer om å forandre livsstil og å holde på det over tid ikke enkeltdager Endret 16. august 2023 av Enmanelskeråhate 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #4 Del Skrevet 16. august 2023 Nå må du ikke gjøre en stor feil her Ts. Jeg har gått ned over 50 kg, og ja jeg hadde og noen ganger der jeg spiste for mye. Men da tenkte jeg at ja jeg spiste for mye i dag og i morgen er det en ny dag og da fortsetter jeg for jeg skal ikke la denne dagen med for mye kalorier få ødelegge alt for meg. For mange har en tendens til å tro at alt er ødelagt hvis en spiser for mye en dag, men det er ikke sannheten. Bare fortsett som vanlig dagen etterpå og følg slankingen din, ikke la dagen få ødelegge for deg. Jeg klarte å tenke slik hvis jeg spiste for mye og det gikk bra. Alle går på en smell så det er ikke unormalt. Fokuser på det du klarer og fremover, og ta en dag om gangen og fokuser på den. Anonymkode: cfc51...624 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #5 Del Skrevet 16. august 2023 Neida, bare gå rett tilbake på dietten og sett en strek over det. Spist er spist. Det eneste som skjer med at du overspiser enkelte dager er at det tar lenger tid å nå målet. Jo flere dager med for mye kalorier, jo lengre slankekur får du. Anonymkode: 633e3...be6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #6 Del Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvor mye har denne dagen ødelagt for meg? Burde jeg forvente meg null vektnedgang denne uken pga utskeielsen i går? 😊 Anonymkode: 002af...99f Det kommer an på hva du gjør resterende dager denne uken. Om du feks faster en dag, så gjør gårsdagen lite eller ingenting iforhold til planen din. Ikke gå i den mentale fellen om at dersom en dag går til h****, så er det bare å kjøre videre på resten av uken også starte på nytt igjen på mangdag. Det er noen dager man går på en slik smell. Da gjelder det å komme seg rett opp på hesten igjen og resette seg selv. Anonymkode: a24d2...2b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #7 Del Skrevet 16. august 2023 Siden du generelt spiser ganske lavt, så kan det være du får en "nullvekt" denne uken. Men det går fint. Du vil garantert få andre uker også hvor du får nullvekt, selv uten å ha kost deg med koldtbord eller andre utskeielser!! Se fremover, ikke bakover. Fokuser på å skape deg en sunn livsstil, hvor det også er rom for utskeielser en gang i blant. Skal du ha en nulltoleranse for utskeielser og gå i kjelleren om du går på en smell, så blir slankekuren fort mer uoverkommelig, og du risikerer gi opp. Selv på slankekur er det lov kose seg, det bare kan ikke skje så ofte! Anonymkode: a99b1...ade 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #8 Del Skrevet 16. august 2023 Jeg leste om en undersøkelse en gang. Man hadde en gruppe normalvektige og en gruppe overvektige. Alle fikk den samme drikken men halvparten av hver gruppe fikk vite at den var kaloririk, den andre fikk vite at den var kalorifattig. Så slapp man alle løs på et koldtbord og registrerte hva de spiste. Blant de normalvektige var det ingen forskjell på gruppene. Men de overvektige som fikk vite at de fikk en kaloririk drikk spiste betydelig mer enn de andre. Antagelig ut fra en tankegang som din, dagen var ødelagt uansett. Kan den ha bidratt til overvekten? Anonymkode: 92316...98c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #9 Del Skrevet 16. august 2023 Kroppen din vet ikke om du teller kcal, og om det har gått en uke eller en dag. Den tenker ikke «hm, nå har hun spist over 10 000 kcal denne uken. Da blir det ikke vektnedgang gitt!». Bare fortsett med det du gjør, og det vil gi resultater over tid. Anonymkode: c6c2b...536 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #10 Del Skrevet 16. august 2023 Ikke styr hele bilen ut i grøfta selv om ett hjul har havnet på veiskulderen 🙂 Anonymkode: 8d558...b7f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå