Gå til innhold

Double/whipping/heavy cream?

NullHull

Anbefalte innlegg

Tenkte at dersom jeg fikk litt fritidsproblemer en av dagene, så skulle jeg prøve meg på denne Banoffee Cheescake. Men bare for å være på den sikre siden, når det står whipping, heavy eller double cream, kan man da bruke kremfløte på norsk? Anybody?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kremfløte du skal bruke ja. Double cream er kremfløte i England, mens heavy cream er det samme i USA.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen være så god og snill og oversette denne oppskriften det er linket til over til norsk..? :-) Den så helt utrolig nam ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pulverheksa ii
Kan noen være så god og snill og oversette denne oppskriften det er linket til over til norsk..? :-) Den så helt utrolig nam ut!

Kan du ikke bare gjøre det selv, med hjelp av en ordbok på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banoffee Cheesecake

*Bunn:

85 gr smeltet smør

200 gr knuste (ingefær)kjeks

*Fyll0:

750 gm mascarpone (eller kremost)

3 store egg

2 ss maisena

140 gm sukker (gyldent - demerara?)

Finrevet sitronskall - bare det gule!

1 ts vanilje (sannsynligvis vaniljeekstrakt)

*Karamellsaus:

50 gr smør

100 gr lyst muscovadosukker

1,5 dl kremfløte

*Pynt:

2 medium bananer kuttet i tykke skiver

Frisk sitronsaft

3 dl kremfløte

Forvarm ovnen til 180C

Bunn:

Bland smeltet smør og knust kjeks og trykk blandingen jevnt ut i en 23 cm springform. Sett i kjøleskapet i 10 minutter.

Fyll:

Bland alle ingrediensene godt. Bruk mikser. Hell oppi formen og stek ca 50 minutter til den en gyldenbrun.

Kaken vil virke litt løs, men den stivner når avkjølt. Slå av ovnen, åpne ovnsdøren og la kaken stå til den er helt avkjølt.

Karamellsaus:

Smelt smøret over lav varme og bland i sukker og kremfløte. Rør hele tiden til sukkeret er oppløst. Kok lett en liten stund.

Pynt:

Stivpisk kremfløten.

Kutt opp banane og drypp over sitronsaft

Servering:

Smør pisket krem over kaken og sett bananskivene i kremen. Hell over litt karamellsaus og server resten ved siden av.

Kanskje ikke verdens beste oversettelse, gjest, men tror jeg fikk det slik at du kan lage kaken. Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Snillt av Brunhilde å oversette! :) Noen som vet hvor man får kjøpt ingefærkjeks? Kan man bruke Philadelfia som kremost eller har du noe annet å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snillt av Brunhilde å oversette! :) Noen som vet hvor man får kjøpt ingefærkjeks? Kan man bruke Philadelfia som kremost eller har du noe annet å anbefale?

Ingerfærkjeks: Hadde kanskje sjanset med noen milde pepperkaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...