AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #1 Skrevet 16. august 2023 Vi leser på nettet men blir ikke helt klok på all informasjonen. Du som har en slik person rundt deg, hvordan forholder du deg til personen og hvilke erfaringer har du med relasjonen? Er det noe vi bør unngå å gjøre? Gjelder en ny nabo som vi ikke vil kunne unngå å treffe på iblant. Lite sted. Anonymkode: 16944...3a6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #2 Skrevet 16. august 2023 Som nabo er det helt greit. Høflig avstand. Hils på, men ikke bli venn. Ikke ha besøk av henne, ikke bli en som skal hjelpe. Anonymkode: cbfc8...b74
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #3 Skrevet 16. august 2023 Hvorfor vet dere diagnose på ny nabo??? Hvem slapp den løs? Anonymkode: 068ac...eb3 4 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #4 Skrevet 16. august 2023 De er veldig forskjellige. Tro det eller ei. Nei, langt fra alle er fæle og manipulerende. Anonymkode: bf5c5...5f3 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #5 Skrevet 16. august 2023 Folk med den diagnosen er like ulike som alle andre. Min beste venninne har denne diagnosen, og hun er den mest omsorgsfulle personen jeg vet om. Jeg er utrolig glad for å ha henne i livet mitt. Nå skal det sies at hun har fått god hjelp gjennom personlighetsklinikken. Anonymkode: e6a7a...0e7 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #6 Skrevet 16. august 2023 En personlighetsforstyrrelde sier noe om at det er forstyrrelse i peronlighetens/dens utvikling. Det er ikke hele personligheten som "er forstyrret" og de som har denne diagnosen vil fremstå veldig ulikt. Både pga den personligheten de er født med i bunnen, hvordan sykdommen påvirker selvet og til sist om de har jobbet med å bli bedre. Noen er i behandling, noen er ferdig behandlet, noen er det ikke. Anonymkode: 88c78...d10 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #7 Skrevet 16. august 2023 ? Hvordan i alle dager skulle det være ett problem for deg at naboen har eupf? Jeg har eupf. Jeg kan ikke engang begynne å forstå hvordan det er noe naboen skulle merke eller bli berørt av. Jeg er verdens enkleste nabo. Jeg holder meg for meg selv, følger opp alle plikter, fester aldri, spiller aldri høy musikk, har sjeldent besøk. Anonymkode: 9a471...05f 7 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #8 Skrevet 16. august 2023 Hva er det dere tror om oss?😂 vi er ikke aliens heller, bare si hei som du ville gjort til andre naboer og behandle vedkommende som det normale menneske personen er? Anonymkode: 03f4b...d24 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #9 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor vet dere diagnose på ny nabo??? Hvem slapp den løs? Anonymkode: 068ac...eb3 Kort fortalt fikk vi en advarsel fra en tidligere nabo i en annen småby som vi kjenner. Og siden vi forsøker å være nøytrale tar vi alt med en klype salt. Men vi ønsker heller ikke å havne i en vanskelig situasjon dersom dette viser seg å være riktig. Som sagt bor vi på et lite sted. Anonymkode: 16944...3a6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #10 Skrevet 16. august 2023 Hvilken ATFERD som denne naboen har, er det dere har blitt advart mot? Anonymkode: bf5c5...5f3 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #11 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kort fortalt fikk vi en advarsel fra en tidligere nabo i en annen småby som vi kjenner. Og siden vi forsøker å være nøytrale tar vi alt med en klype salt. Men vi ønsker heller ikke å havne i en vanskelig situasjon dersom dette viser seg å være riktig. Som sagt bor vi på et lite sted. Anonymkode: 16944...3a6 Nøytral? Kanskje vært lurt å ha en viss skepsis til folk som driver ryktespredning og sprer andres private helseopplysninger. Anonymkode: 9a471...05f 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #12 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nøytral? Kanskje vært lurt å ha en viss skepsis til folk som driver ryktespredning og sprer andres private helseopplysninger. Anonymkode: 9a471...05f Jeg er helt enig. Det er derfor vi ønsker mer info og forskjellige innspill fra andre som har erfaring med slike diagnoser blant venner, naboer og familie. Det er derfor vi valgte å lage tråden, ser du. 🙂 Anonymkode: 16944...3a6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #13 Skrevet 16. august 2023 Det kan bli 256 forskjellige kombinasjoner basert på diagnosekriteriene. Derfor er det vanskelig å svare deg. Anonymkode: bf5c5...5f3 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #14 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er helt enig. Det er derfor vi ønsker mer info og forskjellige innspill fra andre som har erfaring med slike diagnoser blant venner, naboer og familie. Det er derfor vi valgte å lage tråden, ser du. 🙂 Anonymkode: 16944...3a6 Jeg tror det egentlig den nye naboen kunne anmeldt tidligere nabo om vedkommende hadde vært informert om at de sprer slik info. Se straffeloven 266. Anonymkode: 9a471...05f
Miranda Bailey Skrevet 16. august 2023 #15 Skrevet 16. august 2023 Mennesker med psykiske lidelser er først og fremst.. mennesker. Alt jeg vet om naboen din er at hun oppfyller kriteriene til EUPF-diagnose, men det sier meg absolutt ingenting om hvem hun er som person eller hvordan hun oppfører seg i hverdagen. Jeg skjønner ikke hvorfor dere naboer blander dere opp i hennes diagnoser og lager et styr utav det. Det er ikke deres business og kommer sannsynligvis ikke til å påvirke dere. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #16 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Som nabo er det helt greit. Høflig avstand. Hils på, men ikke bli venn. Ikke ha besøk av henne, ikke bli en som skal hjelpe. Anonymkode: cbfc8...b74 Det er det som ble sagt til oss, med advarsel mot å ha nær kontakt. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg tror det egentlig den nye naboen kunne anmeldt tidligere nabo om vedkommende hadde vært informert om at de sprer slik info. Se straffeloven 266. Anonymkode: 9a471...05f Naboen det gjelder legger ikke skjul på slike ting og mye mer selv, ifølge tidligere nabo. Hele gamle nabolaget vet alt og mye mer enn vi er blitt fortalt av min venn. Anonymkode: 16944...3a6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #17 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det kan bli 256 forskjellige kombinasjoner basert på diagnosekriteriene. Derfor er det vanskelig å svare deg. Anonymkode: bf5c5...5f3 Som hun over skriver så er det enormt mange kombinasjoner. Kan også legge til at det finnes flere ulike behandlingsformer som er laget for nettopp EUPF, som feks DBT. Som har en god suksessrate. Dette er også en diagnose som gjerne brenner ut hvis ungdommer får den, nettopp fordi personligheten modnes helt frem til midten av 20-årene. Så selv om en tidligere nabo har dårlig erfaring så kan ting ha endret seg og hun fortjener å få en sjanse. Anonymkode: df776...497
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #18 Skrevet 17. august 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: Kort fortalt fikk vi en advarsel fra en tidligere nabo i en annen småby som vi kjenner. Og siden vi forsøker å være nøytrale tar vi alt med en klype salt. Men vi ønsker heller ikke å havne i en vanskelig situasjon dersom dette viser seg å være riktig. Som sagt bor vi på et lite sted. Anonymkode: 16944...3a6 Skulle vært artig å hørt hva slags adferd og sladder som kommer fra de dere kjenner. Når noen sprer rykter om andres helse uten å vite fakta, er det grunn til å reagere på dette å tenke kritisk på det som blir sagt Anonymkode: a745c...e03 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #19 Skrevet 17. august 2023 Like forskjellige som folk flest, jeg har eupf selv, vi er ikke farlige:) ikke mange. Anonymkode: b5f25...52b
rebella81 Skrevet 17. august 2023 #20 Skrevet 17. august 2023 Dame tidlig i femtiårene? Kontakt meg isåfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå