Gå til innhold

Power forsøker å svindle meg for 6800 kroner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg returnerte en air-condition til dem den 18.07.23.

Den kostet 5998 kroner.

Jeg returnerte den innenfor 14 dager etter kjøp og så at jeg ville benytte meg av deres 14 dagers åpent kjøp policy.

Jeg hadde også kjøpt en tre års trygghetsavtale til 807 kroner.

Familien var med meg da de måtte hjelpe meg med transport ettersom Jeg ikke har bil.

Vi leverte den på Power RUD ettersom min familien var mer kjent med den butikken.

De hadde 'vansker' med å registrere returen i kassen. Mente at dette skyldes et IT problem og at Power Lørenskog ikke hadde merket varen som levert. 

De sa at de skulle ringe Lørenskog for å fikse dette, men etter samtalen så sa de bare at 14 dager allerede var gått (Lørenskog hadde sikkert anbefalt dem å si det). Dette viste seg å være fullstendig feil og jeg måtte vise frem bevis på at Power hadde vært forsinket med leveringen og levert produktet 1 uke etter leveringsdatoen jeg hadde bestilt.

Da ga de seg og later som at de jobbet videre med noe på pc-en. Til slutt så sa de at jeg måtte dra og at de skulle fikse returen og få sendt meg refusjon i løpet av dagen.

På egen forespørsel så fikk Jeg kassemedarbeideren til å sende meg en bekreftelse på at produkter var returnerte på epost.

Det har gått nesten en måned og jeg har ikke mottatt noe refusjon. Ikke bare det, men de forsøker å si både at det ikke har skjedd noen retur og at jeg allerede har fått refusjon. Jeg har ikke fått noen refusjon og har flere øyebitner til returen 

Siste epost fra dem sier 'butikken sliter med å finne produktet du mener å ha returnert' og ber meg møte opp i en butikk for å finne en løsning.

Jeg har sendt en klage til finanstilsynet, men de har 3-4 måneders behandlingstid.

Er det noe annet Jeg bør og kan gjøre? Er det noen jurister som kan bistå meg i saken og eventuelt informere Power om hva de må gjøre?

Takker på forhånd for råd.

Anonymkode: 39cb4...ba6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idioter, møt opp og ha med dokumentasjon de har sendt deg. Ikke gi deg. 

Anonymkode: 1af18...d81

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan dokumentere at varen er returnert, og den er betalt med kredittkort, kan du opprette sak hos bank/kredittkortselskap for å få pengene tilbake.

Anonymkode: 468a9...370

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det noe annet Jeg bør og kan gjøre? Er det noen jurister som kan bistå meg i saken og eventuelt informere Power om hva de må gjøre?

Hva svarer de når du viser frem dokumentasjon på at den er innlevert? Hva svarer de når du ber om bekreftelse på utbetalingen, og kontonummeret det er utbetalt til? Har du tatt med dokumentasjon på denne overføringen til din bank, slik at de kan kontrollere sine systemer? Hva finner de?

Anonymkode: cc1f1...cf4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Den kostet 5998 kroner.

Jeg returnerte den innenfor 14 dager etter kjøp og så at jeg ville benytte meg av deres 14 dagers åpent kjøp policy.

Familien var med meg da de måtte hjelpe meg med transport ettersom Jeg ikke har bil.

Vi leverte den på Power RUD ettersom min familien var mer kjent med den butikken.

De hadde 'vansker' med å registrere returen i kassen. Mente at dette skyldes et IT problem og at Power Lørenskog ikke hadde merket varen som levert. 

De sa at de skulle ringe Lørenskog for å fikse dette, men etter samtalen så sa de bare at 14 dager allerede var gått (Lørenskog hadde sikkert anbefalt dem å si det). Dette viste seg å være fullstendig feil og jeg måtte vise frem bevis på at Power hadde vært forsinket med leveringen og levert produktet 1 uke etter leveringsdatoen jeg hadde bestilt.

Da ga de seg og later som at de jobbet videre med noe på pc-en. Til slutt så sa de at jeg måtte dra og at de skulle fikse returen og få sendt meg refusjon i løpet av dagen.

På egen forespørsel så fikk Jeg kassemedarbeideren til å sende meg en bekreftelse på at produkter var returnerte på epost.

Det har gått nesten en måned og jeg har ikke mottatt noe refusjon. Ikke bare det, men de forsøker å si både at det ikke har skjedd noen retur og at jeg allerede har fått refusjon. Jeg har ikke fått noen refusjon og har flere øyebitner til returen 

Siste epost fra dem sier 'butikken sliter med å finne produktet du mener å ha returnert' og ber meg møte opp i en butikk for å finne en løsning.

Jeg har sendt en klage til finanstilsynet, men de har 3-4 måneders behandlingstid.

Dra på Power Lørenskog direkte der du handlet 

Anonymkode: 5dd49...7c4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finanstilsynet er opptatt med Ola Borten Moes korrupsjonssak. Men tipper de tar tak i saken din så fort de har satt Borten Moe i fengsel. 

Anonymkode: 77860...2c6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Finanstilsynet er opptatt med Ola Borten Moes korrupsjonssak. Men tipper de tar tak i saken din så fort de har satt Borten Moe i fengsel. 

Anonymkode: 77860...2c6

Du tenker kanskje på Økokrim?

Finanstilsynet setter ingen i fengsel og etterforsker heller ikke korrupsjon. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

??? Power har 60 dager åpent kjøp.
Men at det er et "drittfirma" er det ingen tvil om, handler kun på Elkjøp og Komplett.

Anonymkode: f3b57...bde

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

??? Power har 60 dager åpent kjøp.
Men at det er et "drittfirma" er det ingen tvil om, handler kun på Elkjøp og Komplett.

Elkjøp er også noe dritt.

Anonymkode: ff2a5...4a6

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Elkjøp er også noe dritt.

Hvor handler du da?
Elkjøp var først i Norge med åpent kjøpt. Tok over 15 år før Expert/Power kom etter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor handler du da?
Elkjøp var først i Norge med åpent kjøpt. Tok over 15 år før Expert/Power kom etter.

Eier kvalitetsprodukter fra gamledager og fikser de selv, hvis det trengs. Ellers blir det å handle via Komplett og Amazon.

Anonymkode: ff2a5...4a6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Den kostet 5998 kroner.

Betalte du med kredittkort? Da kan du melde krav til kredittkortselskapet. Du kan også ta kontakt med Forbrukerombudet. Har de en Facebook-side? Heng dem ut til tørk der. Det pleier å hjelpe. 

Anonymkode: 97369...67a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ellers blir det å handle via Komplett

Hadde det ikke vært for at Elkjøp lanserte åpent kjøp på 80-tallet ville du kanskje ikke hatt det hos Komplett. 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første; hva i all verden har Finanstilsynet med saken å gjøre? 

For det andre; fikk du mail med bekreftelse på returen? Hva står i den?

For det tredje; hvorfor møter du ikke bare opp i butikken for å finne en løsning når de har bedt deg om det? Om du sier du har dokumentasjon på mail; hva er så problemet?

Anonymkode: 91c29...840

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

...

Ja, du bør møte opp i butikk, slik de foreslår.

Anonymkode: 2390b...106

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møtt opp i butikk. Vis bekreftelsen du fikk om returnert vare. Vis frem all dokumentasjon på levering, forsinket levering, kvittering, kontoutskrift osv. legg alt klart i riktig rekkefølge fra start (ordrebekreftelse), levering osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...