Gå til innhold

Usikker på hva jeg skal gjøre i denne saken, ang barnevakt for baby 11 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er bedt i et stort lag om to uker hvor det skal være mat og hele pakka. Da vil baby være snart 1 år. Min mamma skal være barnevakt, men jeg er nå usikker. Baby er veldig mammadalt og er ikke vant med at andre passer. Han blir ekstremt grintene og sutrete bare av å være i fanget til andre. Vi har også slitt med å få en god soverutinepå kveld som endelig er på plass.  

Når mamma var på besøk her i går så ville han ikke være noe med hun, og sutrete hver gang jeg gikk ut av rommet. 

På en måte er det kanskje greit å være litt borte fra meg, men på den andre siden vil jeg ikke at han skal være utrygg en hel kveld og natt. Jeg vurderer nå og ikke dra i selskapet, men samboer er uenig med meg og mener jeg skal bli led. Hva gjør jeg?  Såklart hadde det vært gøy å kommet seg litt ut, men ikke for en hver pris. Det skal sies at min mamma ikke er den mest tålmodige heller. 

Anonymkode: fb47c...7ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øve i de neste to ukene? Med gradvis mer pass? 

Husk at ungen kan sutre om du er der, nettopp FORDI du er der. Har han valget mellom mormor og mamma, så velger han gjerne mamma - men om du ikke var et alternativ, kunne han gjerne synes mormor var et helt ok alternativ. 

Anonymkode: c84d8...63c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Øve i de neste to ukene? Med gradvis mer pass? 

Husk at ungen kan sutre om du er der, nettopp FORDI du er der. Har han valget mellom mormor og mamma, så velger han gjerne mamma - men om du ikke var et alternativ, kunne han gjerne synes mormor var et helt ok alternativ. 

Anonymkode: c84d8...63c

Ja, vi tenkte at hun skal være her litt ekstra på besøk for tilvenning, men jeg er enda usikker. For sist jeg lot min mormor passe han en time hadde han hylskreket fra jeg gikk til jeg var tilbake. Det er noen uker siden bare. Ellers er han en ekstremt aktiv og litt krevende baby. 

Skrevet

Min mamma passet forresten for ca en måned siden da jeg og samboer var på kino, det hadde det vært et hælvete de tre timene vi var borte. 

Skrevet

Det eneste som funker er gradvis tilvenning over tid. Starter du i dag, er det godt mulig barnet ditt godtar at moren din passer det om 2 uker. 

La barnet være alene med far og mormor, da blir det kanskje mindre sutring. Er en grunn til at det ofte er lettere for pappaer å levere i barnehagen feks.

Anonymkode: eb3cd...f67

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det eneste som funker er gradvis tilvenning over tid. Starter du i dag, er det godt mulig barnet ditt godtar at moren din passer det om 2 uker. 

La barnet være alene med far og mormor, da blir det kanskje mindre sutring. Er en grunn til at det ofte er lettere for pappaer å levere i barnehagen feks.

Anonymkode: eb3cd...f67

Ja, jeg skal ringe til mamma og si at vi må ha gradvis tilvenning, at vi kommer dit og drar en liten tur flere ganger. Så får vi se  hvordan det blir.

Skrevet

Moren din bør komme innom hver dag. Vi har hatt gradvis tilvenning hos besteforeldrene da de må ha vesla en dag i uka da jeg skal ut i jobb igjen og pappaen ikke kan ta 100% pappaperm grunnet jobben. Hadde aldri gått om de ikke var gira på å passe henne eller om hun ikke hadde vært med dem så mye som hun har.  Så moren din må bare jobbe litt med det. 

Anonymkode: fd57b...3b3

Skrevet

Du, hvis du ikke er komfortabel med å dra fra barnet så kan du faktisk la vær altså, det er helt ok! Du kjenner barnet ditt best. Det er alltid andre som har hatt sine hos barnevakt fra de var mye mindre og mener det har gått supert men det betyr ikke at din er klar for det, eller at du er klar for det. Og det er greit :)

Jeg var ikke klar for at min skulle overnatte borte da hun var 11 mnd. Nå er hun 15 mnd og er blitt veldig trygg på besteforeldrene sine + ammer ikke lenger om natta, så nå skal de snart passe på natt. Men før det har de passet henne både flere timer på dagtid og passet på kveld og lagt henne før vi kom hjem.

Jeg synes det virker voldsomt for en på 11 mnd å skulle på overnatting når han virker såpass lite trygg på de som skal passe og ikke er vant til at de passer ham.. Ville selv helst hatt barnevakt på dagtid og kveldstid før en overnatting. 

Hvor langt unna skal dere? Er det mulig å dra hjem om nødvendig? Isåfall kan du jo dra men drikke minimalt og så reise hjem om du må :) 

Anonymkode: 121c7...1ad

Skrevet

Har en sånn en, kun vært jeg og far som har vært med han. Men da far og søsken var på ferie, og jeg måtte ta hunden vår til akutt veterinær, så var min mor hjemme med han i ca 1.5 t og det gikk kjempebra, var i godt humør og de koste seg, helt til jeg kom hjem, da var det rett i sutring igjen. Og samme i bhg nå, går kjempefint så lenge ikke jeg er rundt han.

Anonymkode: 527e1...eb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...