Gå til innhold

Hvilke rydderutiner har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig dumt spm. Men jeg har adhd, og jeg har klart å ha det noenlunde ok. Men nå blir det for mye for huet mitt, og står litt fast.

Jeg er vant til å flytte ca en gang i året. Og har da fått ut slt som ikke passer inn. Nå har je bodd i samme hus i 20år. Så det begynner å bli littå ta tak i.

Så jeg trenger bare litt tips og triks, for da virker hjernen min litt bedre med gode inspill.

Så spm er egentlig hjelp til min akkurat nå, litt udugelige adhd hjerne.

Med litt inspurasjon så er det utrolig hvor godt hodet fungerer🤣

Jeg syntes intervaller her tar for lang tid. Men jeg tror også huset har hopet seg litt for mye opp på 20år

Anonymkode: 28525...19d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Vant med å flytte en gang i året» 

«nå har jeg bodd her i tyve år» 

:huh:

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Uff, rydding! Mitt beste tips er å bli flink til å ikke ta vare på alt mulig, for da slipper man å rydde så ofte. Men jeg tar en stor rydderunde en helg i året. Setter på god musikk og koser meg egentlig med det, selv om jeg ofte lurer på om noe feiler meg når jeg ser alt jeg har samlet opp siden sist gang...

Anonymkode: 27834...010

Skrevet

Panikkrydder sammen med tenåringsgutta før mor/kone kommer hjem. Som oftest går det galt, vi glemmer noe eller vi har ulik standard. Sånn går no dagan… 

• Liker 1
Skrevet

Panikkrydder om det kommer noen..... 

:P

• Liker 1
Skrevet

Mener du rydding av hverdagsrot eller ting som brukes sjeldnere? Feks skøyter som blir liggende i gangen i 3 mnd, eller klær barna har vokst ifra?

Jeg er ikke veldig ryddig av meg, og syns det er vanskelig å kvitte meg med ting jeg kanskje kan få bruk for.

Men til hverdags har alt fast plass og jeg rydder gang, kjøkken, stue og bad hver dag eller flere ganger i uken. Målet er at ingenting rot skal ligge på åpne flater, altså benker, bord, gulv. 

Boden og "roterommet" ryddes sjeldnere og kan bli offer for å bli stappet fullt og ryddes kun pga plassmangel. Kanskje 1 gang i året eller sjeldnere. 

Et tips er å kvitte seg med ting som ikke har vært i bruk det siste året. 

Anonymkode: 05e86...765

• Liker 1
Skrevet

Daglig rydding:

Vaske opp og sette alt på plass der  det hører hjemme.

Tømme restavfall ut i søppeldunk hver dag eller annenhver dag.

Legge ladere tilbake på fast sted hver gang de ikke skal brukes.

Legge skittent tøy i skittentøykurv.

Er du dame, kast bind og innlegg rett i søppelpose og kast minst annenhver dag pga lukt.

Vaske klær og sengetøy minst en gang i uka.

Begynn med å kaste alt som er ødelagt og knust. Deretter kaste alt du ikke bruker og som samler støv.

Det hjelper å redusere antall eiendeler til et minimum. Feks 4 kopper, 4 glass, 4 tallerken og så videre.

Anonymkode: 63836...71b

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Daglig rydding:

Vaske opp og sette alt på plass der  det hører hjemme.

Tømme restavfall ut i søppeldunk hver dag eller annenhver dag.

Legge ladere tilbake på fast sted hver gang de ikke skal brukes.

Legge skittent tøy i skittentøykurv.

Er du dame, kast bind og innlegg rett i søppelpose og kast minst annenhver dag pga lukt.

Vaske klær og sengetøy minst en gang i uka.

Begynn med å kaste alt som er ødelagt og knust. Deretter kaste alt du ikke bruker og som samler støv.

Det hjelper å redusere antall eiendeler til et minimum. Feks 4 kopper, 4 glass, 4 tallerken og så videre.

Anonymkode: 63836...71b

Så da har vel du neppe gjester på julaften eller bursdag ? Med kun 4 glass og fat hadde vi ikke kunnet feiret julaften eller bursdager her. Og jeg kunne ikke invitert venner.

Anonymkode: 8f884...84e

• Nyttig 1
Skrevet
A new man skrev (På 16.8.2023 den 9.57):

Panikkrydder sammen med tenåringsgutta før mor/kone kommer hjem. Som oftest går det galt, vi glemmer noe eller vi har ulik standard. Sånn går no dagan… 

Haha! Lættis. Føler med deg 🙏😅 Hvor galt kan det gå når man i det minste prøver?

Skrevet

Ingen, annet enn panikkrydding. Har også adhd.

Anonymkode: a0c23...de5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...