Gå til innhold

iCloud på barnets iPad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen Apple eksperter her? 
Jeg kjøpte en ny iPad til sønnen min, logget på min iCloud for tilgang til AppStore og nå er alle mine bilder på hans iPad. Noen som vet hvordan de kan fjernes fra iPaden uten at de blir borte fra min telefon?

Hater denne synkroniseringen til Apple 😫😫😫

Anonymkode: 79998...5d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gjenopprette hele iPaden hans, da slettes alt og vil være som ny på hans iPad uten at det påvirker det som er på din iCloud og telefon. Hvis den er helt ny så mister dere da ingenting. Jeg gikk bort fra Apple for en stund siden, så vet ikke helt hvordan det gjøres i dag, men kanskje denne linken hjelper. https://support.apple.com/no-no/HT201252

Anbefaler uansett at det lages en egen Apple konto til han og at du tar i bruk foreldrekontroll. https://support.apple.com/no-no/HT201304

Anonymkode: a6dfb...693

• Liker 2
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Noen Apple eksperter her? 
Jeg kjøpte en ny iPad til sønnen min, logget på min iCloud for tilgang til AppStore og nå er alle mine bilder på hans iPad. Noen som vet hvordan de kan fjernes fra iPaden uten at de blir borte fra min telefon?

Hater denne synkroniseringen til Apple 😫😫😫

Ja, det er kjipt når nudesene dukker opp på arvingens ipad🙈

Dette gjør du: Du sletter alle bildene fra hans ipad og så går du inn på innstillingene til icloud og velger under "apper som bruker icloud": Av. Da blir det ikke synkronisert.

Men det beste er som det nevnes over her å sette den opp som egen apple-konto som ditt barn, da får du masse styringsverktøy. NB: Lag en epostkonto som kan brukes "resten av livet". 

Skrevet
takinova skrev (1 time siden):

1: Dette gjør du: Du sletter alle bildene fra hans ipad og så går du inn på 2: innstillingene til icloud og velger under "apper som bruker icloud": Av. Da blir det ikke synkronisert.

3: Men det beste er som det nevnes over her å sette den opp som egen apple-konto som ditt barn, da får du masse styringsverktøy. NB: Lag en epostkonto som kan brukes "resten av livet". 

Tusen takk for hjelp begge to! Inn med teskje til meg; sorry ☹️

1 Det er mange tusen, må det gjøres manuelt? Og hvordan vet jeg at de slettes fra iPaden men ikke fra iCloud?

2 Hvor konkret gjør jeg det? På min telefon eller på iPaden? Eller på en datamaskin? Er pålogget på en PC nå men jeg finner ikke dette valget 

3 Jeg har sjekket det ut men finner bare at det kan sperres for kjøp i AppStore - men av og til vil jeg jo la han få noe, dette har jeg brukt mitt kort og godkjent med min finger/passord på hans nå ødelagte gammel. Kan jeg fortsatt ha denne muligheten med en barnekonto?

Tusen takk for alle svar ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

1 Det er mange tusen, må det gjøres manuelt? Og hvordan vet jeg at de slettes fra iPaden men ikke fra iCloud?

2 Hvor konkret gjør jeg det? På min telefon eller på iPaden? Eller på en datamaskin? Er pålogget på en PC nå men jeg finner ikke dette valget 

3 Jeg har sjekket det ut men finner bare at det kan sperres for kjøp i AppStore - men av og til vil jeg jo la han få noe, dette har jeg brukt mitt kort og godkjent med min finger/passord på hans nå ødelagte gammel. Kan jeg fortsatt ha denne muligheten med en barnekonto?

3: Ja! Her må kjøp / apper / nedlasting godkjennes. Samme med å åpne / låse iPad.

Anonymkode: d159d...176

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjenopprett FABRIKKINNSTILLINGER. da må du ikke gå igjennom tusen bilder etc. Gjøres på innstillinger via ipad. 

Anonymkode: 5ed97...cf3

• Liker 1
Skrevet

Denne tråden er btw lagt i feil underforum. Burde ligget under Data, spill og teknologi

Skrevet
takinova skrev (5 timer siden):

Dette gjør du: Du sletter alle bildene fra hans ipad og så går du inn på innstillingene til icloud og velger under "apper som bruker icloud": Av. Da blir det ikke synkronisert.

Da dukker det opp to ting i hodet mitt:

1) Jeg synkroniserer alle bildene mine med en laptop, kan jeg velge å fortsette med det uten å synkronisere med iPaden som sønnen bruker?

2) Jeg har i løpet av livet hans kjøpt en del spill etc i AppStore som nå kan lastes bed gratis til hans nye iPad via min Apple ID. Om jeg ikke logger på med den kan jeg vel ikke gjøre det og må kjøpe de på nytt?

Skrevet

Jeg lagde en egen iCloud for iPaden. Ikke til barnet men bare en til å bruke på deres enheter. Da slipper jeg at de får tilgang på mine bilder, meldinger osv 

Anonymkode: 93215...5f5

Gjest takinova
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Da dukker det opp to ting i hodet mitt:

1) Jeg synkroniserer alle bildene mine med en laptop, kan jeg velge å fortsette med det uten å synkronisere med iPaden som sønnen bruker?

2) Jeg har i løpet av livet hans kjøpt en del spill etc i AppStore som nå kan lastes bed gratis til hans nye iPad via min Apple ID. Om jeg ikke logger på med den kan jeg vel ikke gjøre det og må kjøpe de på nytt?

1. Ja, du velger på innstillingene på HANS ipad at den ikke skal synce.

2. Om du setter den i barn/foreldremodus så vi han kunne be om tilgang til det du har kjøpt. Uten flere kostnader.

Endret av takinova
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det enkeleste er å resette hele ipaden hans, sette den opp med foreldrekontroll og ta det på nytt derfra. 

Skrevet

Forundrer meg alltid over foreldre som kjøper dyre dingser til poden sin, og ikke tenker igjennom noe på forhånd...

Hyggelig med grisebilder av morsjan på padden da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...