Gå til innhold

Ulemper med elbil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 hours ago, AnonymBruker said:

Her dukker dette argumentet opp igjen, er du samme bruker som skriver at elbiler bare varer i 8-10år?

Vet ikke hva du tenker på, men du har informasjon som viser at det ikke stemmer?

Bilopphuggere er fulle av Nissan Leaf, mange fordi radioen er defekt og ny koster kr 84 000..
Og Tesla fordi kun nye, originale, deler kreves ved reparasjon.
Og Kina-biler fordi det ikke finnes annet enn astronomisk dyre originaldeler.

Anonymkode: d34af...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, AnonymBruker said:

Vet ikke hva du tenker på, men du har informasjon som viser at det ikke stemmer?

Bilopphuggere er fulle av Nissan Leaf, mange fordi radioen er defekt og ny koster kr 84 000..
Og Tesla fordi kun nye, originale, deler kreves ved reparasjon.
Og Kina-biler fordi det ikke finnes annet enn astronomisk dyre originaldeler.

Anonymkode: d34af...a9c

Nei, det er ikke slik det fungerer i en diskusjon. Du fremmet en påstand om at elbiler varer kortere enn fossile biler. Da er det du som skal legge frem underlag som støtter din påstand.

https://effectiviology.com/burden-of-proof/#:~:text=One example of the burden,prove ghosts don't exist.

Eksemplelet ditt har ingenting med drivstoffet til Leafen å gjøre, det er Nissan som har helt ville priser på delene sine, det er likt for fossilbilene. Det er også mange greie fossilbiler som går til huggeren fordi en ellers ukritisk del er for dyr å bytte. 

 

Anonymkode: 5f58e...2b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er billigere med el bil😊Jeg synes el bil er helt topp

Anonymkode: dd5e6...300

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skroter en elbil fordi radioen er defekt ;) Den er ikke kritisk for drift av bilen. Og det er nok deler å få på huggeren fra kollisjonsskadede biler. 

Det er også mye uoriginale deler å få til Tesla, f.eks bremse- og hjulopphengsdeler. Som er det som som oftest må byttes. Elektronikken får man kun fra Tesla, men Tesla har stort sett rimelige delepriser. Skjermen koster f.eks rundt 20.000,- å bytte, under en fjerdedel av den prisen Nissan tar selv om Tesla sin skjerm er mange ganger større. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte nylig Bergen-Oslo i min nye EL-bil. Som er den lengste dagsetappen jeg har kjørt siden jeg kjøpte min første bil i 1995.

Kan ikke se noen ulemper med EL-bil på den turen i hvert fall. Rett og slett en deilig og komfortabel tur🤷🏼‍♂️

Anonymkode: 75677...678

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukt elbil er gambling. Du KAN ha flaks og batteriet varer 12 år, men også uflaks som mange har hatt og batteriet ryker 2 måneder etter garanti.

Har tesla 3 og har med i beregningen at den varer i 8 år (garanti). Dvs en ganske dyr bil å eie. Ikke noe å spare ift en bensinbil.

Anonymkode: 2f87e...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Brukt elbil er gambling. Du KAN ha flaks og batteriet varer 12 år, men også uflaks som mange har hatt og batteriet ryker 2 måneder etter garanti.

Har tesla 3 og har med i beregningen at den varer i 8 år (garanti). Dvs en ganske dyr bil å eie. Ikke noe å spare ift en bensinbil.

Anonymkode: 2f87e...a63

Jeg har en S 2014. Kjøpte den brukt fra Tesla og fikk med 2 års garanti og gratis lading ut bilens levetid. 
Har nå hatt bilen i over 4 år og har aldri sett på det som gambling å ha en brukt elbil. 
Om formodning om batteriet mitt skulle ryke så er det forsikret opp til bilen har nådd 200.000 i km, noe som er ca 9 år til. 
 

Anonymkode: cdfd9...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...