AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #1 Del Skrevet 16. august 2023 Gjerne i flere uker. Blir du sliten av det? Det er jo bare sååå koselig og vi har et veldig godt forhold og de hjelper til. Likevel ; når tre voksne barn blir i flere uker, blir det mye ekstrajobb med alt fra klær, handling, oppvask, rot osv. Men sliten det blir jeg likevel...:) godt når hverdagen kommer....flere? Anonymkode: 8509b...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #2 Del Skrevet 16. august 2023 Nei, har lært barna å bidra siden de var små. Så det blir ikke noe ekstrajobb. De tilbyr seg å hjelpe til, med både det ene og det andre. Anonymkode: db5ee...b02 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 16. august 2023 #3 Del Skrevet 16. august 2023 Ja, det er slitsomt når noen kommer på besøk med den intensjonen med å få ferie og slippe unna matlaging og rengjøring og bare ha fri. Men sånn skal det jo egentlig ikke være med voksne barn, synes jeg. Når man er voksen, tjener penger, og kan rydde og vaske, så er det fint gjort å gi forelderen sin en pause også. Man KAN handle mat og rydde litt og hjelpe til. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #4 Del Skrevet 16. august 2023 Er det ikke bare å leve sitt vanlig liv? Fortsett fra at du lager litt mer middag?😅 Voksne barn vasker egne klær, rydder sitt eget rot, lager sin egen frokost, er gjerne ute med venner på enten lunsj eller middag 😝 Anonymkode: 47862...be6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #5 Del Skrevet 16. august 2023 Det er godt når de kommer, og godt når de drar 😃. Helt greit å ha barn som studerer langt borte om hjemme om sommeren, for da har de jo sommerjobb. Litt mer styr når de blir eldre, og kommer med partnere og barn. Blir fullt, selv i et stort hus. Blir egentlig mer sliten av fullt hus i jula. Da er det jo mye å ordne før de kommer, mens de er her og etter at de har dratt (ny runde vasking, rydding, vask av sengetøy, handduker....). Og i jula hjelper de mindre til. Er liksom vi foreldre som har kontroll på alt vedr. jul. Men vil ha besøk, altså 😃 Anonymkode: e8868...341 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #6 Del Skrevet 16. august 2023 Nei, det eneste ekstraarbeidet her er at jeg må legge dobbelt så mange poteter i kjelen. Anonymkode: 6e0be...a51 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 16. august 2023 #7 Del Skrevet 16. august 2023 Når ungene kommer hjem hit har de fortsatt ansvar for egne greier, som å holde det ryddig etter seg, vaske sine egne klær osv.. og da tar de også andres tøy osv, de tømmer oppvaskmaskinen, støvsuger osv så for meg er det bare kos å ha de hjemme fordi jeg slipper en del husarbeid som de automatisk tar som mannen lett ignorerer og det beste er at jeg får tid til å nurke rundt med barnebarn og kose meg masse... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #8 Del Skrevet 16. august 2023 Jeg er det voksne barnet, så jeg vet ikke hvor sliten foreldrene mine blir når jeg er der med mann og unger og full pakke. Men: hvorfor i alle dager får DU ekstra klesvask og matlaging og handling? Hjelper ikke disse voksne personene til? Når jeg er heime hjå ho mor, er det en selvfølge at jeg og mannen tar oss av klesvask for oss og ungene, inkludert sengetøy og slikt. Vi handler, og lager middag flesteparten av dagene. Anonymkode: 090e3...901 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #9 Del Skrevet 16. august 2023 Syns dere er heldig som får besøk av barna deres hele sommeren. Ikke alle forunt det. Anonymkode: 79401...95e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #10 Del Skrevet 16. august 2023 Jeg håper at barna mine vil komme til meg når de blir voksne. Anonymkode: 2e0c7...4a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #11 Del Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Gjerne i flere uker. Blir du sliten av det? Det er jo bare sååå koselig og vi har et veldig godt forhold og de hjelper til. Likevel ; når tre voksne barn blir i flere uker, blir det mye ekstrajobb med alt fra klær, handling, oppvask, rot osv. Men sliten det blir jeg likevel...:) godt når hverdagen kommer....flere? Anonymkode: 8509b...128 Det blir jo litt ekstra rot ja. Men det er ikke mange årene de er innom før de har etablert seg med jobb og/eller partner og kun kommer hjem på besøk. Anonymkode: 52a3b...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #12 Del Skrevet 16. august 2023 Jeg og barna var hjemme hos foreldrene mine i sommer et par uker. Jeg lagde middag hver dag, vasket både vårt og deres tøy, vasket litt her og der innimellom som de gamle ikke ser lenger. Tror de syntes det var flott med både selskap og stell. Vi er ikke opphav til kaos hverken før, underveis eller etter besøket. Anonymkode: ebb86...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #13 Del Skrevet 16. august 2023 Det er mer slitsomt for hodet å få besøk over lenger tid enten det er barn eller andre. Det er ikke fordi vi ikke vil ha besøk, det er fordi det er endring av en rolig og bedagelig hverdag som følger sin vante rytme. Anonymkode: b2315...e61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #14 Del Skrevet 16. august 2023 Vi er de voksne barna som drar hjem med unger, og jeg tenker det bare skulle mangle at det er OK. Hvordan ellers skal vi få kontakt når vi bor i ulike byer 🤷♀️ Når det er sagt: vi rydder, lager egen middag og betaler alt selv. Shiner hele boligen før vi drar. Andre søsken: gjør ikke det 😅 Anonymkode: 17e78...c38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #15 Del Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er de voksne barna som drar hjem med unger, og jeg tenker det bare skulle mangle at det er OK. Hvordan ellers skal vi få kontakt når vi bor i ulike byer 🤷♀️ Når det er sagt: vi rydder, lager egen middag og betaler alt selv. Shiner hele boligen før vi drar. Andre søsken: gjør ikke det 😅 Anonymkode: 17e78...c38 Der er jeg litt uenig. Man kan få kontakt på andre måter enn å bo i huset til noen. Vi bor på andre kanten fra landet til svigers. Vi bor aldri hos dem. Vi leier hus på airBnb. Nettopp fordi vi vet at svigermor blir ufattelig sliten av å ha folk i hus. Hun trenger at ting er sånn som de alltid pleier å være, hun kaver seg opp fordi hun føler alt må være så rent og ryddig, osv. I tillegg, så kan de komme på besøk til oss. Det er ikke sånn at det er barna som må komme til foreldrene, det kan også gå andre veien.. Vi foretrekker at de kommer til oss, heller enn at vi må kave med å dra til dem. Anonymkode: 090e3...901 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #16 Del Skrevet 16. august 2023 Forstå meg rett. Det er veldig koselig og fint å ha barn hjemme. Men uansett om alt er fint og bra og at dei hjelper til syns jeg det blir slitsomt. Men jeg ville ikke vært det uten, er priviligert som får oppleve det. Ikke meningen å få en diskusjon om hvem som har barn som er flinkest og ikke, men heller at det kan være slitsomt når man er vant til en hverdag med bare oss to og hunden. Ts Anonymkode: 8509b...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #17 Del Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forstå meg rett. Det er veldig koselig og fint å ha barn hjemme. Men uansett om alt er fint og bra og at dei hjelper til syns jeg det blir slitsomt. Men jeg ville ikke vært det uten, er priviligert som får oppleve det. Ikke meningen å få en diskusjon om hvem som har barn som er flinkest og ikke, men heller at det kan være slitsomt når man er vant til en hverdag med bare oss to og hunden. Ts Anonymkode: 8509b...128 De fleste blir sliten om de blir rykket ut av rutiner og slikt. Det er slitsomt å være på slikt besøk også. Det har ingenting med at man ikke er glade i hverandre, eller ikke vil være sammen, men med at hjernen blir sliten av forandring. Uvante lyder, det å tilpasse seg andres måltids- og døgnrytmer, osv. Anonymkode: 090e3...901 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #18 Del Skrevet 16. august 2023 Synes det er helt fantastisk når sønnen min kommer hjem i ferier fra studiene. Han er veldig selvstendig, men når han kommer hjem så skal han få lov til å bo på hotellet mitt. Jeg skjemmer han bort med mat og vask av klær. Han kan komme og gå når han vil. De eneste kravene jeg har er at jeg må få vite om han skal ha middag også ønsker jeg at han sier ifra om han skal sove borte. Jeg bor ellers alene så når han er hjemme i ferier så er det som et ekstra lyspunkt i hverdagen min😊 Og det virker som at han trives godt med å få et avbrekk fra studiehverdagen og at det er godt for han å bli skjemt bort hjemme hos far. Blir et tomrom når han drar, men ganske godt det også😜 Anonymkode: 4c719...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #19 Del Skrevet 16. august 2023 Jeg blir også sliten, men jeg har ikke vært så flink med oppdragelsen som dere andre. Anonymkode: a1f02...31a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #20 Del Skrevet 16. august 2023 Sånn er det jo med alle gjester. Jeg syns det er superhyggelig og gleder meg til det når foreldrene mine eller svigerforeldrene mine kommer og bor hos oss (vi bor i et annet land, så de blir minst en uke eller to hver gang), og det er litt deilig når de drar, uansett hvor mye jeg savner dem ellers i året. Anonymkode: 8097a...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå