Gå til innhold

Hvor billig har du fått byttet bremseklosser og skiver?

BlåNatt

Anbefalte innlegg

Jeg har en Subaru forester 2005 modell og bremsene er helt slitt ned, går ikke kjøre med bilen,  noe som selvfølgelig er krise da jeg må ta barn både til bhg og skole og selv gå på jobb. 

På verksted sier de ca 6000 kr, en fyr fra en fb gruppe tilbø seg å gjøre det for 2900, men han lovet og lovet og så bare forsvant han...

Hvordan få til dette billigst mulig ?😵‍💫 kam man kjøpe delene selv og få det billigere? bor i Tønsberg så hvis noen har noen forslag til verksted blir jeg glad. 

Hilsen en som kan absolutt ingenting om biler whatsoever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte delene selv og fikk jobben gjort for 1200, delene kostet rundt 1500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøndermann38 skrev (12 minutter siden):

Jeg kjøpte delene selv og fikk jobben gjort for 1200, delene kostet rundt 1500

På verksted? Jeg føler de lurer meg fordi jeg er clueless 😵‍💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp på biltema og kontakt en som driver med slikt på facebook. Bilverksted tar 1000 kr timen.

Anonymkode: a73d7...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlåNatt skrev (Akkurat nå):

Ja på verksted, ikke alle som vil gjøre det da. Hør med flere verksted du, de små lokale er ofte billigere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlåNatt skrev (2 minutter siden):

Prisen på ca 6000kr er riktig den.

Enten må du betale dette på et verksted med kvittering og reklamasjon.

Eller bytte selv, noe du ikke klarer.

Eller få noen andre til å bytte for deg med svart betaling, da har du ingen garanti på jobben. Om jobben er gjort riktig, vi snakker om bremser. Ville du stolt på at hvem som helst skrudde på din vil uten kvittering og reklamasjon?

Jeg selv bytter alt på min bil, fordi jeg kan det. Det jeg ikke klarer settes bort til noen som kan.

Anonymkode: 47ab0...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BlåNatt skrev (24 minutter siden):

Jeg har en Subaru forester 2005 modell og bremsene er helt slitt ned, går ikke kjøre med bilen,  noe som selvfølgelig er krise da jeg må ta barn både til bhg og skole og selv gå på jobb. 

På verksted sier de ca 6000 kr, en fyr fra en fb gruppe tilbø seg å gjøre det for 2900, men han lovet og lovet og så bare forsvant han...

Hvordan få til dette billigst mulig ?😵‍💫 kam man kjøpe delene selv og få det billigere? bor i Tønsberg så hvis noen har noen forslag til verksted blir jeg glad. 

Foran og bak, i så fall er 6000 en god pris på verksted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner nok verksted hvor det koster mindre enn 6000 kroner. Dette er omtrent 2 timers jobb for en som gjør den skikkelig, forutsatt at ikke noe er rustet, ikke calipere må vedlikeholdes ekstra etc.

Anonymkode: 8a414...dc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du finner nok verksted hvor det koster mindre enn 6000 kroner. Dette er omtrent 2 timers jobb for en som gjør den skikkelig, forutsatt at ikke noe er rustet, ikke calipere må vedlikeholdes ekstra etc.

Anonymkode: 8a414...dc0

Ja det er det jeg tenker og... hvis delene i seg selv koster rundt 1500 kr, og de tar timepris på 1000 kr som noen nevner over her... det tar ikke så lang tid å bytte bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å bytte selv. Bare gå inn på youtube og søk "change brakes subaru forrester" og så følger du instruksjonene skrue for skrue. Bremseskiver og klosser en enklest å kjøpe på internett (autodoc), man skriver bare inn bilskiltet og får automatisk riktige deler. Alle klarer å bytte selv. At folk sier de ikke klarer å bytte bremser er omtrent som når folk sier de ikke klarer å bake kake. Det er jo bare å følge instruksjonen (oppskriften), for en kake tar man først egg så sukker osv, for skifte av bremser tar man først skrue 1, så skrue 2 osv

Endret av hraff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlåNatt skrev (6 timer siden):

Da lar du verkstedet gjøre jobben. Lar du andre gjøre det, er det null garanti på deler og jobb. Dyrt? Ja det er det, men det er å velge mellom pest eller kolera.

Anonymkode: 438c8...dff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da lar du verkstedet gjøre jobben. Lar du andre gjøre det, er det null garanti på deler og jobb. Dyrt? Ja det er det, men det er å velge mellom pest eller kolera.

Anonymkode: 438c8...dff

Ikke bare er det null garanti men det er også ulovlig for privatpersoner å skru på andre sin bil mot betaling, det er kun lovlig å skru på sin egen bil eller noen i samme husstand sin bil.

Anonymkode: e23a9...016

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kjøp på biltema og kontakt en som driver med slikt på facebook. Bilverksted tar 1000 kr timen.

Anonymkode: a73d7...eb4

Du får ikke bremser som passer til Subaru på Biltema

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BlåNatt skrev (På 16.8.2023 den 8.17):

Gjør det selv. Ikke vanskelig i det hele tatt om du har det rette verktøyet 😊

Selv jeg, som heller ikke er spesielt mekanisk anlagt, har skiftet bremseklosser på 2 forskjellige biler 😊 Min samboer,som stort sett bare gjør oljeskift selv + at han er litt klønete og usikker, har skiftet bremseklosser.... 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det selv. Koster ca 1200,- for foran og tok hele 1 time. Men verksted tar 6000-10000,-

Anonymkode: 7817f...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke bare er det null garanti men det er også ulovlig for privatpersoner å skru på andre sin bil mot betaling, det er kun lovlig å skru på sin egen bil eller noen i samme husstand sin bil.

Hvilken "lov" er dette. Bilmekanikerloven :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mardina skrev (3 timer siden):

Gjør det selv. Ikke vanskelig i det hele tatt om du har det rette verktøyet 😊

Selv jeg, som heller ikke er spesielt mekanisk anlagt, har skiftet bremseklosser på 2 forskjellige biler 😊 Min samboer,som stort sett bare gjør oljeskift selv + at han er litt klønete og usikker, har skiftet bremseklosser.... 😁

Jeg har ikke verktøy og jeg er dum som ett brød når det kommer til bil 🤣 altså VIRKELIG ! Men ser jo at delene er veldig billige på nett, på autoco som noen andre foreslo lenger opp her, og finner heller noen som gjør det privat. Blir jo uansett under halve prisen av det de skal ha på verksted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får en bilkyndig person til å vise deg hvordan du gjør det så vil du i framtiden spare utrolig mye penger.

“Give a man a fish, and you feed him for a day; teach a man to fish and you feed him for a lifetime.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvilken "lov" er dette. Bilmekanikerloven :)

Forskrift om kjøretøyverksteder §5

"§ 5. Unntak fra krav til godkjenning.

G: Reparasjons- og vedlikeholdsarbeid som blir utført av eieren eller medlemmer av eierens husstand på kjøretøy som er    registrert på eieren, eller har vært registrert i eierens navn på tidspunktet for eventuell avskilting. Unntaket gjelder ikke når eieren reparerer kjøretøy som blir omsatt i næringsøyemed."

https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2009-05-13-589

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er skiver og klosser på alle 4 hjul så er det en grei pris. Men må virkelig alle 4 skivene byttes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...