AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #1 Del Skrevet 16. august 2023 Hvordan startet den? Med spotting eller plutselig mye blod? Jeg er i sjokk nå. Hadde dusjet, sto på badet og ordnet meg, men hadde ikke kledd meg enda. Så kjenner jeg noe på leggen og titter ned. Rekker å tenke at jeg har da tørket meg. Men det er blod! Masse rødt, friskt blod som faktisk rant i to striper nedover låret og leggen. Det var for mye å tørke vekk, så jeg måtte faktisk i dusjen for å vaske det av. Tørket meg febrilsk med papir etter dusjen, men da er det ingenting? Jeg hadde barbert meg også, så jeg tenkte at kanskje jeg kuttet meg, men fant ingen kutt som blødde heller. Og nå vet jeg faktisk ikke om jeg blødde fra et kutt eller om jeg opplever starten på en SA. Jeg er så redd 😭 Trodde SA startet med spotting/lett blødning og ikke slik? Hatt SA før, og da startet det med spotting. Anonymkode: 43544...c05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #2 Del Skrevet 16. august 2023 Min startet med spotting og måtte få medisiner for å sette det ordentlig igang. håper det ikke er en SA ❤️🙏 Anonymkode: 3032b...b52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #3 Del Skrevet 16. august 2023 Fikk utrolig vondt først, og så spotting, før SA skjedde. Har også hatt en blødning pga morkake som så foran åpning. Da hadde jeg ingen smerter, begynte bare plutselig å blø. Så ga det seg bare. Håper du ikke har SA ❤️ Anonymkode: a0799...085 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneHS Skrevet 16. august 2023 #4 Del Skrevet 16. august 2023 (endret) Begynte med murringer i magen, så litt rosa på dopapir, litt brun spotting dagen etter. Fikk så veldig vondt i magen, kastet opp pga smertene og samtidig begynte jeg å blø ferskt rød blod. Andre og tredje SA var mye mindre vondt, men ganske lignende at det begynte med littera n murringer og rosa på dopapir. Endret 16. august 2023 av HeleneHS 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #5 Del Skrevet 16. august 2023 Jeg har ikke noe spesielt vondt nå, bare mensmurringen jeg har hatt hele tiden egentlig. Men nå føles jo den annerledes også enn den har vært de siste dagene. Det er langt fra så vondt som den gangen jeg hadde SA. Og nå er jeg jo redd og kjenner etter alt for mye sikkert også. Dette er skikkelig skummelt, og jeg forstår ingenting av hvordan det kunne komme så mye friskt rødt blod uten at jeg vet hvor det kommer fra engang 😔 Det har ikke vært en dråpe på papiret etterpå så langt i dag heller. Anonymkode: 43544...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #6 Del Skrevet 16. august 2023 Hvor langt er du på vei? Anonymkode: 76a03...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #7 Del Skrevet 16. august 2023 SA noen få dager før 12 fullgåtte uker. Det begynte med sparsom spotting (brunt) en kveld. Dagen etter mer spotting som gikk over til friskere, rødt blod ut over dagen. Dag 3 begynte smertene, blodmengden økte, og jeg selv var egentlig ikke i tvil om at dette var en SA (bekreftet av gynekolog samme dag). Anonymkode: cc491...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 16. august 2023 #8 Del Skrevet 16. august 2023 Høres ut som kuttskade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #9 Del Skrevet 16. august 2023 Hm vanskelig å si. Om det har stoppet opp å ikke kommer mer hadde jeg kanskje ikke bekymret meg. Min SA startet som en litt kraftig mens med spotting først. Det stoppet ikke opp når det først begynte. Anonymkode: 64237...f79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #10 Del Skrevet 16. august 2023 Husk at man kan blø uten at det er en SA. 1 av 4 opplever helt ufarlige blødninger tidlig i svangerskapet. Hos meg hadde jeg mens murring og blødning dag 1 av SA, og mer blødning og smerte 2-3 dager etterpå. Men har også fullgått svangerskap med friskt barn hvor jeg blødde ukentlig frem til uke 11. Anonymkode: 16e37...d51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #11 Del Skrevet 17. august 2023 For min del startet det med spotting ca 4 uker før sa. Holdt seg stabilt, men så økte det i mengde til jeg måtte bytte bind flere ganger om dagen. Til slutt gikk vannet før jeg blødde utrolige mengder, ingen smerter. Ble innlagt og fikk alvorlig blodanemi før det til slutt ble utskraping. Dette skjedde i uke 12. Anonymkode: ca7eb...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #12 Del Skrevet 17. august 2023 Jeg har forresten blødd i mine tidligere svangerskap, derfor alarmen ikke gikk hos jordmor/lege tidligere. - meg over Anonymkode: ca7eb...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #13 Del Skrevet 17. august 2023 Startet slik for meg både med MA og SA. Slapp heldigvis sykehus. Hadde latt naturen gå sin gang og unngått medisin. Har gått bra med svangerskap etterpå her. Men forferdelig vondt å oppleve. Ta tiden du trenger på å komme deg gjennom dette, og hold deg hjemme så lenge du trenger❤️ Anonymkode: d6d5e...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #14 Del Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Startet slik for meg både med MA og SA. Slapp heldigvis sykehus. Hadde latt naturen gå sin gang og unngått medisin. Har gått bra med svangerskap etterpå her. Men forferdelig vondt å oppleve. Ta tiden du trenger på å komme deg gjennom dette, og hold deg hjemme så lenge du trenger❤️ Anonymkode: d6d5e...c1f Startet med så kraftig blødning? Stoppet det opp før det fortsatte?Jeg har ikke hatt så mye som en dråpe blod siden dette skjedde i går morges. Ikke misfarget utflod engang. Har egentlig konkludert (litt flau) at det må jo ha vært et kutt. Bare veldig rart jeg ikke fant det, og at det sluttet å blø så brått. Det er et mysterie men jeg blør ingenting nå Anonymkode: 43544...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå