Gå til innhold

Kjøleskap som iser, men ikke er altfor kaldt. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med peiling på hvitevarer? Jeg har forsøkt å øke varmen i kjøleskapet og først da forsvinner isningsproblematikken, men jeg kan jo ikke ha 8-10 grader heller. Med en gang jeg skrur ned temperaturen, iser det på bakveggen. Hvorfor?

Anonymkode: abb8a...ec8

Skrevet

Det kommer an på hvilket kjøleskap du har, men de to årsakene som har forårsaket ising i mine kjøleskap er tett avløp der kjøleskapet hadde det, og feilplassering av matvarer (matvarer i kontakt med bakveggen) på et annet.

Anonymkode: 03a95...a73

Skrevet

Pakningen på døra som ikke er helt tett?.

Anonymkode: 3d032...425

• Nyttig 2
Skrevet

Enig med AB over. 

Det blir ising hvis det ikke er tett rundt døra. Det blir også ising hvis døra er for mye eller for lenge åpen. 

Skrevet

Dårlig sirkulasjon pga varer helt i bakveggen eller for fullt kjøleskap vil lage ising. 

Anonymkode: a0329...525

• Liker 2
Skrevet

Ting, spesielt grønnsaker, fryser i vårt kjøleskap hvis det står i en hylle og helt inntil bakveggen. 

Anonymkode: 9d505...734

Skrevet

Sliter med det samme, og vårt kjøleskap er helt nytt.

Det blir is på bakveggen etter første gang døra åpnes om morgenen.

Kjøleskapet er bare halvfult, og pakningen på døra er tett. Det forrige kjøleskapet var absolutt ikke tett, men det iset aldri likevel.

Jeg forstår ingenting. Er 4 grader for kaldt da eller? 

Anonymkode: c6d2d...9aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 13.15):

Sliter med det samme, og vårt kjøleskap er helt nytt.

Det blir is på bakveggen etter første gang døra åpnes om morgenen.

Kjøleskapet er bare halvfult, og pakningen på døra er tett. Det forrige kjøleskapet var absolutt ikke tett, men det iset aldri likevel.

Jeg forstår ingenting. Er 4 grader for kaldt da eller? 

Anonymkode: c6d2d...9aa

Samme her. Ikke gammel, ikke overfylt, ikke lekkasje, ingen varer inntil veggen. Merkelig.

ts

Anonymkode: abb8a...ec8

Skrevet

Tror det er feil med ventileringen som gjør det? Det er i alle fall feil at det er slik, og noe du burde få på garanti hvis kjøleskapet er ganske nytt.

Anonymkode: 7e0f3...1bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...