Gå til innhold

Barn hjemme nå før skole, og jobb.. stress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre her som har barn nå som har skolefri? Har dere hjemmekontor? Jeg har et barn og blir helt kaputt i hode av å jobb samtidig som at han er hjemme. Det er alltid noe, ofte lei seg for at han kjeder seg, og at vi ikke kan dra ut å finne på ting som i ferien for nå må jeg jobbe. Samtidig på jobb er det press på å dra inn på jobb og ha med barnet på kontoret selv om det ikke er andre barn der.  Det blir jo bare mas og da må jo alle høre på maset. 🙃 Forkjølet er vi også. 

Anonymkode: 29460...22f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker SFO. Hadde en uke uten, tok hjemmekontor. 9-åringen her fikk en streng beskjed at hun må underholde seg selv i noen timer. Å mase hjelper ikke, en gang maste hun altfor mye - da avlyste vi noen planer på fridagen. Vi rakk ikke å gjøre alt som måtte gjøres på jobben pga masingen, og var nødt til å bruke noen timer i helga (istedenfor for å finne på ting sammen).

Det hjelper også å ha en plan for dagen. F. eks. at mamma jobber fra 8 til 11, etterpå spiser vi lunsj sammen. Jobb igjen fra 12-15. Hun har en time skjermtid, ubegrenset med lydbøker/bøker, og vi har også en avtale at hun er ute i minst en time. Jeg har en fleksibel jobb, så jeg pleier å jobbe et par timer etter barnets leggetid.  

Anonymkode: f1d7e...031

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...