Gå til innhold

Usikre folk som ikke lar partnerne være med motsatt kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en tråd dreier i den retningen. Men hvorfor? Har virkelig alle hatt dårlig erfaring med at partner er venn med det motsatte kjønn? Eller er det bare en ubegrunnet frykt for at noe skal skje?

Jeg har det veldig godt i forholdet med min mann, snart 20 år sammen. Men jeg har også alltid hatt menn som mine beste venner, jeg trives best med dem. 

Det betyr at jeg reiser på hyttetur alene med kompiser. Har et  par kompiser på jobb og på jobbreise kan vi fint bli sittende på hotellrommet til en av oss, altså to stk sammen, og skravle til langt på natt mens vi drikker øl eller vin. Det går helt fint. Hver gang. Jeg trenger også venner å prate om ting med, selv om jeg også prater mye med mannen min. Og jeg gidder faktisk ikke gå ut og lete etter jentevenner bare fordi det er det «rette», heldigvis går det fint for mannen. 

Sånn virkelig, dere som har problemer med sånt - har dere blitt brent på det før?

Anonymkode: 735ad...50f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nok en tråd dreier i den retningen. Men hvorfor? Har virkelig alle hatt dårlig erfaring med at partner er venn med det motsatte kjønn? Eller er det bare en ubegrunnet frykt for at noe skal skje?

Jeg har det veldig godt i forholdet med min mann, snart 20 år sammen. Men jeg har også alltid hatt menn som mine beste venner, jeg trives best med dem. 

Det betyr at jeg reiser på hyttetur alene med kompiser. Har et  par kompiser på jobb og på jobbreise kan vi fint bli sittende på hotellrommet til en av oss, altså to stk sammen, og skravle til langt på natt mens vi drikker øl eller vin. Det går helt fint. Hver gang. Jeg trenger også venner å prate om ting med, selv om jeg også prater mye med mannen min. Og jeg gidder faktisk ikke gå ut og lete etter jentevenner bare fordi det er det «rette», heldigvis går det fint for mannen. 

Sånn virkelig, dere som har problemer med sånt - har dere blitt brent på det før?

Jeg har dårlig erfaring i hele TRE forhold, der mannen lå med sin eks som han var venn med/ei venninne/ei kollega. Det hadde vært aktuelt for meg å sende mannen alene på hyttetur med ei venninne. Både fordi jeg rett og slett ikke godtar at mannen deler rom/seng med en annen dame, og fordi man ikke skal prioritere andre damer over kona i en travel hverdag. Jeg har også venner, men jeg verken drar på hyttetur med vin med dem alene, eller deler rom med dem. 

Anonymkode: 46258...7b2

• Liker 9
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg har også hatt mange guttevenner, siden vgs. Det har på et eller annet vis endt med at de fleste har ville ligget med meg på et tidspunkt.. På fest. Det har roet seg med årene, heldigvis. Bortsett fra med han ene. Han ville ha sex her for et par uker siden (vi er 40 nå). Det vennskapet henger i en meget tynn tråd. 

Så jeg føler jeg har litt grunn til å vere skeptisk. Mannen har ikke veldig nære jentevenner, mest snap, fb og gjennom en fritidsaktivitet. Prøver å stole på han så godt jeg kan (han smålyver om hvem han møtte på et møte for å ikke lage styr hjemme..) 

Men vet altså nå hvor fulle og kåte menn blir i fylla.. 

Anonymkode: 0b302...e5e

• Liker 7
  • Nyttig 9
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har du noen gang hatt sex med noen av disse? Eller noe nærhet i det heletatt? 

Jeg tørr å banne i kirken på at ringer du en av de eller nevner dette en kveld dere har drukket litt. Hei jeg er kåt skal vi ha sex. Så svarer samtlige ja

Ellers så ser du helt hinsides ut og er en gutt med hestehale 

Anonymkode: bddb4...b37

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har også hatt mange guttevenner, siden vgs. Det har på et eller annet vis endt med at de fleste har ville ligget med meg på et tidspunkt.. På fest. Det har roet seg med årene, heldigvis. Bortsett fra med han ene. Han ville ha sex her for et par uker siden (vi er 40 nå). Det vennskapet henger i en meget tynn tråd. 

Så jeg føler jeg har litt grunn til å vere skeptisk. Mannen har ikke veldig nære jentevenner, mest snap, fb og gjennom en fritidsaktivitet. Prøver å stole på han så godt jeg kan (han smålyver om hvem han møtte på et møte for å ikke lage styr hjemme..) 

Men vet altså nå hvor fulle og kåte menn blir i fylla.. 

Anonymkode: 0b302...e5e

Nettopp. Legger man opp til en kveld med mye alkohol alene på hytta, gjerne med bare ett soverom, så har man virkelig tilrettelagt for utroskap. Jeg er svært lite attraktiv, så mine mannlige venner har aldri vært interessert i meg seksuelt. Men så har de heller ikke foreslått slike aktiviteter alene som kan ende i noe intimt. Mine langt mer attraktive venninner derimot har opplevd at deres mannlige venner, alle som en, hadde seksuell interesse i dem.

Anonymkode: 46258...7b2

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du noen gang hatt sex med noen av disse? Eller noe nærhet i det heletatt? 

Jeg tørr å banne i kirken på at ringer du en av de eller nevner dette en kveld dere har drukket litt. Hei jeg er kåt skal vi ha sex. Så svarer samtlige ja

Ellers så ser du helt hinsides ut og er en gutt med hestehale 

Anonymkode: bddb4...b37

Aldri hatt sex med dem nei. Vi kan fint gi hverandre en god klem om en av oss er lei seg for noe, men aldri noe mer. Er en helt vanlig dame med normalt utseende og hygiene, normal jobb 🤷

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes ikke man er usikker om man er skeptisk til at mannen har en kvinnelig venn. Mange kvinner vet ikke hvor grensen går heller, og er en dirkete trussel for et forhold. Noen kan lage mye trøbbel i et forhold og være sjalu for at han nå har fått en kjæreste og kan bruke mindre tid på dem. Noen blir plutselig interessert når han endelig ikke er lengre ledig. Man skal ikke undervurder en kvinnes sluhet for og si det sånn 😅 noen kan blande seg om forholdet går litt dårlig, og ikke helt vet at sånt bør man være litt nøytral. Selv kan jeg være forsiktig med og sverte mannen min til mine venner feks. Kan spørre om gode råd. Men sett dårlige eksempler på kvinner som utleverer mannen sin som dritt. Dette er ikke menn som på en måte er skadelig og være med heller.

selv har min mann noen turer og kan prate litt med en av sine kvinnelige kollegaer, dem pleier og dra på noe sånt kampsort greier som jeg er veldig gla for og slippe 😅 men stoler på dem, føler hun har respekt for vårt forhold og ekteskap. Man har jo ingen garanti, men han gjør meg aldri usikker eller noe sånt i dag ihvertfall

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Forhold er ulike, folk er ulike.
Jeg kunne latt eksen min dra på tur med ei venninne da han er en helt annen type enn min nåværende mann, som har en historie med å knulle alt han kom over.

Selv har jeg opplevd at samtlige mannlige kollegaer har innrømmet interesse for meg, og har også sett min andel av fulle og kåte menn på fest.

Så jeg vil ikke påstå at det handler om usikkerhet, men om at man tar forholdsregler pga egne erfaringer.

Anonymkode: 928e4...4ad

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg har også flere nære mannlige venner, hatt de siden barndommen… De er absolutt ikke intr i å ligge med meg 😅 Det er mer søskenforhold… Og må si jeg syns det er litt rart at folk generaliserer slik med at menn er kåte og pågående i fylla? Hva slags menn er det dere omgås? 😅 Vært på masse hytteturer etc oppigjennom med de, full og teit - ja, antasting - nei! Selvfølgelig ikke… Mulig jeg er mindre attraktiv enn jeg tror, men aldri hatt problemer på guttefronten utenom…

Anonymkode: 905bf...6f3

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når man vet at kvinner og menn ikke kan være venner. De kan men det vil alltids være en av partene som ikke hadde sagt nei hvis sjansen for sex hadde bydd seg

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, kjempeusikker da jeg som 28-åring nekta samboeren å ligge over hos «venninne» og i samme seng til og med, fordi «det hadde de gjort før».   :sarkasme:

Kjempeusikker, sykelig sjalu og dum, var det jeg ble kalt av psykopaten, da jeg ikke syntes det var greit. Pluss at han sladra om meg og skrev stygge ting om meg til alle sine «venninner»…  Han la også frekventvis ut bilder av sine edlere deler til disse «venninnene». Null verdier, null oppdragelse og null moralsk kompass kalles det. 

Anonymkode: 273d4...7c1

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg har også kompiser, men ut av respekt for kjæresten henger jeg ikke med de alene. Jeg er ikke naiv, jeg vet at de alle hadde kommet løpende om jeg ga hint til at ting kunne utviklet seg - og det samme vil de aller fleste menn gjøre med venninnene sine. Ikke fordi alle menn har lyst på alle damer, men fordi menn flest gidder ikke engang å kikke i din retning om han ikke finner deg tiltrekkende. De tar seg ikke bryet til å bli kjent med deg, om de ikke egentlig håper på noe mer. Da kunne de like så greit vært med kompisene.

Det er den triste realiteten vi lever i. Jeg skulle ønske flere menn så på kvinner som likeverdige mennesker som har mye å by på annet enn sex, men sånn er det ikke. Velger de å henge med deg fremfor en annen kompis, er det sannsynligvis fordi de i stor grad håper at det skal føre til noe. 

Anonymkode: 8e9d7...d89

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet

Min erfaring er den samme som trådstarters. Jeg har alltid hatt venner av begge kjønn, det er ikke noe problem. Jeg har aldri hatt sex med/rota med/vurdert sex med noen jeg ikke er i et fast forhold med. Det siste kvarte århundret vil det si at jeg har holdt meg til mannen jeg endte opp med.

Selvsagt vil vi, i løpet av et liv, møte flere enn ett menneske vi finner attraktive. Heldigvis er vi mennesker med mulighet til å ta frie valg. Vi kan velge å la denne tiltrekninga bygge seg opp - eller vi kan la være.  

Anonymkode: 649ff...653

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har også kompiser, men ut av respekt for kjæresten henger jeg ikke med de alene. Jeg er ikke naiv, jeg vet at de alle hadde kommet løpende om jeg ga hint til at ting kunne utviklet seg - og det samme vil de aller fleste menn gjøre med venninnene sine. Ikke fordi alle menn har lyst på alle damer, men fordi menn flest gidder ikke engang å kikke i din retning om han ikke finner deg tiltrekkende. De tar seg ikke bryet til å bli kjent med deg, om de ikke egentlig håper på noe mer. Da kunne de like så greit vært med kompisene.

Det er den triste realiteten vi lever i. Jeg skulle ønske flere menn så på kvinner som likeverdige mennesker som har mye å by på annet enn sex, men sånn er det ikke. Velger de å henge med deg fremfor en annen kompis, er det sannsynligvis fordi de i stor grad håper at det skal føre til noe. 

For en idiooootisk kommentar. Herlighet så langt utpå landet du er med denne mannehatende, fordomsfulle og fascistiske ytringen din.

Anonymkode: c055e...b8a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sikkert ikke populært å si, men en ærlig tilbakemelding:

Jeg kan fint ha jentevenner som jeg ikke anser som seksuelt attraktive. De kan godt være veldig attraktiv for andre, men ikke for meg. Men jentevenner som jeg synes er superdigge? Da sitter jeg og prater med de, mens jeg tenker at det hadde vært rått og pule henne. Det er dessverre den ærlige versjonen av dette. 

Anonymkode: 5bfe2...6fa

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (7 minutter siden):

Når man vet at kvinner og menn ikke kan være venner. De kan men det vil alltids være en av partene som ikke hadde sagt nei hvis sjansen for sex hadde bydd seg

Dette. Jeg har flere kompiser jeg aldri ville ligget med, som jeg ble venn med fordi jeg synes de er flotte mennesker. Og jeg sier ikke at de ikke liker personligheten min - poenget mitt er bare at de aldri hadde giddet å ta seg tid til å bli kjent med meg om jeg ikke var attraktiv til å begynne med. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For en idiooootisk kommentar. Herlighet så langt utpå landet du er med denne mannehatende, fordomsfulle og fascistiske ytringen din.

Anonymkode: c055e...b8a

Vi lever i et patriarkatisk samfunn, det har sine konsekvenser. Jeg er ikke mannehater, langt ifra.. Jeg omgås menn hele dagen og har flere kompiser enn jeg har venninner. Det er jo nettopp det som har gjort meg så bevisst på hvordan menn fungerer og tenker. Jeg pleide også å riste på hodet og tenke "ikke alle menn", fordi det var lettere å avskrive det som "mannehat" enn det var å måtte godta at disse tingene i høyest grad også gjelder min kjæreste, mine kompiser og brødre. 

Jeg sier ikke at alle menn passer inn i alle stereotyper. Men oftere enn ikke så stemmer disse stereotypene i de fleste situasjoner og med de fleste menn. 

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at mange er skeptiske til partner på hyttetur med motsatt kjønn er sunn fornuft. Selv om man ha venner av motsatt kjønn hvor man er kun gode venner, så er det ingen eksakt vitenskap når tid det kan tippe over til et ønske om noe mer. Blander man det med alkohol og hyttetur så er det kun sunn fornuft å mene at det kan være en fare for forholdet.

Et mulig unntak for barndomsvenner av det annet kjønn hvor man ser den andre som nesten en bror eller en søster. 

Anonymkode: a44db...eeb

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Forskning viser at over 50% er seksuelt tiltrukket venner av annet kjønn. Se dette i sammenheng med statistikk for utroskap, så er det ikke rart folk er skeptisk til overnatting alene med venn av motsatt kjønn.

Spørreundersøkelser avslører imidlertid at det kan være vanskelig for vennene å holde fingrene fra hverandre. I en spørreundersøkelse hadde halvparten av 315 amerikanske studenter hatt sex med en venn av motsatt kjønn. 

Den seksuelle tiltrekningen er vanlig. I en studiehadde 58 prosent av deltagerne vært seksuelt tiltrukket av en venn, mens 62 prosent i en annen studie hadde opplevd seksuelle spenninger i vennskapet

Personlig synes jeg det er hyggelig med kvinnelige venner, men jeg er aldri alene med de på hytta eller andre overnattingssteder.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sikkert ikke populært å si, men en ærlig tilbakemelding:

Jeg kan fint ha jentevenner som jeg ikke anser som seksuelt attraktive. De kan godt være veldig attraktiv for andre, men ikke for meg. Men jentevenner som jeg synes er superdigge? Da sitter jeg og prater med de, mens jeg tenker at det hadde vært rått og pule henne. Det er dessverre den ærlige versjonen av dette. 

Anonymkode: 5bfe2...6fa

Syns ikke dette var upopulært å si - det er akkuratt sånn jeg antar mine kompiser ser på meg ( og omvendt) 🙈 litt sånn aseksuell 😅vi har jo vokst opp sammen, og opplevd både gode og dårlige sider av hverandre. 

Anonymkode: 905bf...6f3

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...