GÃ¥ til innhold

Krise😢 Trenger hjelp fort - onedrive

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har tre stykker, hvorav en ligger på hytta. Så vi er sikret for brann, tyveri etc.

Men det er jammen ikke lett å flytte bilder fra iPhone til Windows PC lenger. Før kunne man bruke utforsker, nå feiler den og krever andre til tider avanserte programmer. Skjønner godt at folk mister bildene sine.

Anonymkode: bfe38...32d

Flott med tre harddisker på forskjellige steder; andre burde ha deg som forbilde.

Typisk Apple å rote det til med egne løsninger - er det ikke mulig å sette inn et minnekort man kan kopiere bildene til ...? Da går overføringen til PC som en lek.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Føler med deg, TS. Det er ikke så lett dette med lagringstjenester. Jeg abonnerer på icloud gjennom apple, fordi jeg ikke har plass til alle bildene mine på telefonen. Men når jeg da prøver å slette bildene fra telefonen, fordi jeg vil spare plass og bare ha dem på icloud/skylagring, får jeg spørsmålet på iphonen: "Er du sikker på at du vil slette disse bildene? De blir også slettet fra icloud". Og det vil jeg jo ikke, men det er ikke noe valg. Så da, hva er egentlig poenget med bildelagring i icloud hvis du MÅ ha bildene på telefonen samtidig :(

Anonymkode: 3e732...b77

Vil råde deg å ikke slette noe som helst før du har tatt en kopi på minst én harddisk; det er så kjedelig å miste ting, og man vet aldri med "nettskyen". Det er heller ikke så trygt å lagre private bilder på nett, da sikkerheten i disse nettskykontoene ikke er all verden; passord kommer på avveie eller ting blir hacket, og plutselig kan bildene bli spredd til resten av verden.

Anonymkode: e16de...5fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Flott med tre harddisker på forskjellige steder; andre burde ha deg som forbilde.

Typisk Apple å rote det til med egne løsninger - er det ikke mulig å sette inn et minnekort man kan kopiere bildene til ...? Da går overføringen til PC som en lek.

Jeg synes alltid det har vært et problem å bruke Explorer til å kopiere bilder fra iPhone. Det kræsjer på større filoperasjoner uten at man egentlig forstår hvorfor det skjer. Du kan selvfølgelig bruke iTunes, men jeg har aldri blitt ordentlig fortrolig med det. Ingen Apple-produkter støtter minnekort, men det er uansett en litt kronglete måte å overføre filer på, hvis målet er å få de over på en PC.

Jeg har satt opp kontinuerlig speiling til OneDrive fra telefonen, som det igjen tas daglige backuper av. Alt går av seg selv og jeg slipper å tenke på det.

Skrevet
Jdz skrev (5 minutter siden):

Jeg synes alltid det har vært et problem å bruke Explorer til å kopiere bilder fra iPhone. Det kræsjer på større filoperasjoner uten at man egentlig forstår hvorfor det skjer. Du kan selvfølgelig bruke iTunes, men jeg har aldri blitt ordentlig fortrolig med det. Ingen Apple-produkter støtter minnekort, men det er uansett en litt kronglete måte å overføre filer på, hvis målet er å få de over på en PC.

Jeg har satt opp kontinuerlig speiling til OneDrive fra telefonen, som det igjen tas daglige backuper av. Alt går av seg selv og jeg slipper å tenke på det.

Er det virkelig så ille at Apple-produkter ikke engang støtter minnekort ...?

Som Linux-bruker nekter jeg å bruke noe som helst derfra; jeg har nok ikke de mest fancy og nyeste produktene, men jeg setter stor pris på friheten dette gir. Når til og med Windows har begynt å lage programmer for Linux, burde også Apple innse at selv deres egne brukere setter pris på kompatibilitet med andre operativsystemer, og at folk ikke kommer til å slutte å bruke en iPhone om de kan få nytte av enklere overføring til utforskeren i Windows.

Skrevet
Jdz skrev (45 minutter siden):

Har du en oppskrift på det? Dvs som sender bilder fra iPhone til Windows laptop som du deretter kan kopiere over på en ekstern harddisk?

Anonymkode: bfe38...32d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det virkelig så ille at Apple-produkter ikke engang støtter minnekort ...?

Som Linux-bruker nekter jeg å bruke noe som helst derfra; jeg har nok ikke de mest fancy og nyeste produktene, men jeg setter stor pris på friheten dette gir. Når til og med Windows har begynt å lage programmer for Linux, burde også Apple innse at selv deres egne brukere setter pris på kompatibilitet med andre operativsystemer, og at folk ikke kommer til å slutte å bruke en iPhone om de kan få nytte av enklere overføring til utforskeren i Windows.

Akkurat minnekort har aldri vært noe savn og det er vel ikke bare Apple som ikke støtter dette. Filkopiering fra iPhone til Linux har jeg aldri hatt noe problem med, kun Windows Explorer. Tror det kommer av iPhone ikke bruker de innebygde driverne for ekstern lagring med noe properitære greier som kommer med makkverket iTunes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...