Gå til innhold

Er det bra hvis dama virker litt beskjeden og ikke så åpen på første date?, eller motsatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det et slags rødt flagg? Kjenner jeg er usikker på hvor mye jeg skal fortelle om meg selv på første date. Vet jeg trenger å lære mer og flørte og vise humor. Men dette med hvor mye man skal fortelle om seg selv ved første møte? Noen som har noen tips?

Og er beskjeden/ forsiktig dame rødt flagg? Jeg viser interesse for mannen på date og har ikke opplevd pinlig stillhet ennå. Stiller han spørsmål for å vise interesse på første date. 

Anonymkode: ebe60...db0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foretrekker noen som er lett å snakke og le med. En som har noe å si men lar det være rom for meg også.

Anonymkode: 95492...4e6

Skrevet

Om du ikke flørter og viser humor, iallefall humør, så er det nok ikke positivt. 

Anonymkode: 673c8...224

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om du ikke flørter og viser humor, iallefall humør, så er det nok ikke positivt. 

Jeg har kanskje ikke knekt flørtekoden ennå. Men jeg smiler absolutt og vil bare forbedre meg. Som sagt har det ikke oppstått pinlig stillhet, så det er er bra tegn?

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg foretrekker noen som er lett å snakke og le med. En som har noe å si men lar det være rom for meg også.

Spørmålet er hvor mye skal jeg fortelle om meg selv på første date? Hva vil dere menn vite?

TS

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Spørmålet er hvor mye skal jeg fortelle om meg selv på første date? Hva vil dere menn vite?

TS

Hobbyer og fremtidsplaner. Trenger ikke høre om traumene dine før vi er på vei inn i forhold. 

Anonymkode: 17ad1...d03

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hobbyer og fremtidsplaner. Trenger ikke høre om traumene dine før vi er på vei inn i forhold. 

Anonymkode: 17ad1...d03

Det er greit. Og jeg håper jeg kan unngå å fortelle at min ene forelder er død og at jeg har lite kontakt med den andre. Jeg har ikke noe i mot å si det, men tenker det kanskje ikke er innafor på 1. date, at det kan vente litt. Ellers har jeg heldigvis ingen traumer. 
Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS

Morsomme anekdoter, litt om hva du vil med livet, hva du liker/misliker.

Jeg trenger ikke å vite hvilke medisiner du går på, at du fremdeles bærer nag til eks-en.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Morsomme anekdoter, litt om hva du vil med livet, hva du liker/misliker.

Jeg trenger ikke å vite hvilke medisiner du går på, at du fremdeles bærer nag til eks-en.

Jeg må spørre: hva betyr morsomme anekdoter?

Skrevet

Du må nesten kommunisere tydelig om du er interessert i fyren, ellers antar oppegående menn at du ikke er interessert. Og tar hintet.

Anonymkode: 3b49d...e44

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må nesten kommunisere tydelig om du er interessert i fyren, ellers antar oppegående menn at du ikke er interessert. Og tar hintet.

Anonymkode: 3b49d...e44

Tar til meg dette, men det må gjøres uten å virke desperat/ needy, og det er kanskje en kunst 😅

Ts

Skrevet

Å være beskjeden er altså rødt flagg også. Folk på KG et sprut gærne 😂

Prater vel ikke så mye, fordi hun planlegger å drepe deg og alle naboene med vinkelsliper etter fjerde date.

Anonymkode: 4d84d...1cf

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg må spørre: hva betyr morsomme anekdoter?

Fortell noen morsomme historier fra livet ditt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Prater vel ikke så mye, fordi hun planlegger å drepe deg og alle naboene med vinkelsliper etter fjerde date.

Eventuelt prater hun mye fordi hun er i godt humør fordi hun akkurat har bestemt seg for å gå amok med vinkelsliper😂

Skrevet

Tar til meg dette, men det må gjøres uten å virke desperat/ needy, og det er kanskje en kunst 😅

Ts

Hvis det er noen trøst så er det ikke lett for menn heller

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er greit. Og jeg håper jeg kan unngå å fortelle at min ene forelder er død og at jeg har lite kontakt med den andre. Jeg har ikke noe i mot å si det, men tenker det kanskje ikke er innafor på 1. date, at det kan vente litt. Ellers har jeg heldigvis ingen traumer. 
Ts

Det er vel naturlig at det tidlig tas opp familieforhold. Barn, søsken, foreldre. 

Ville selv tatt det opp. Da kan du forberede deg hvordan du vil si det. Du kan f.eks spørre han om familie og hvordan deres forhold er. Sannsynligvis spør han tilbake. Da sier du det som det er. 

Anonymkode: ce31e...caf

• Nyttig 2
Skrevet

Er hun pen? Smiler hun med øynene? Får jeg øyekontakt? Snakker hun? Lytter hun? Tør hun å være uenig? Ler vi av det samme?

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Folk liker dem de har det trivelig sammen med, og beskjedenhet kan føre til taushet og klønethet som ikke blir trivelig, men anstrengt. Mulig det er urettferdig, men slik er det. 

• Liker 2
Skrevet

Første daten ville jeg vist meg med den personligheten jeg har, men den beste versjonen av den. Smile le. Være med på en fleip. Fortelle anekdoter som er hyggelige, artige. Gjerne morsomme men trenger ikke å være ås veldig komiker. Være litt nysgjerrig tilbake. 

3. Daten og utover kan du gradvis, hvis det er relevant og nødvendig, begynne å avdekke: 

* dødsfall blant folk du knapt kjenner

* vanskelig barndom

* problemer på skolen

* katten har kreft

* du liker å bruke opp andre sine penger

* uhelbredelige underlivssykdommer

* yndlingsfargen er svart

* fetisjer

* at du satte fyr på kontoret du jobber i

* at du drømmer om å kjøre på folk når du kjører bil

* at du har kakerlakker som kjæledyr men ikke i bur/herbarie 

* at du har naboens hund i fryseren

Osv.  

Hvis ingen av disse tingene faller naturlig å snakke om, er sjansen stor for at du er mer jovial enn du tror. 👍

Da er det bare å slappe av, smile og fokusere på daten og en generelt hyggelig kveld. 

Anonymkode: 3a77f...094

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Folk liker dem de har det trivelig sammen med, og beskjedenhet kan føre til taushet og klønethet som ikke blir trivelig, men anstrengt. Mulig det er urettferdig, men slik er det. 

Når dette er sagt, har jeg aldri opplevd pinlig stillhet på en date, fordi jeg prater nok. Men jeg mener at jeg er ikke så åpen om mitt liv, og det kan jeg endre på. Har aldri fått tilbakemelding på at jeg er stille/ prater lite.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...