Gå til innhold

Forlate mann! Hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har etter over 10 år innsett at jeg er dypt ulykkelig i forholdet, og at samboeren min ikke er snill (mye guilttripping/gaslighting og sterkt kontrollbehov.) Jeg har følt at mye er min feil, at jeg er skadet og vil heller være med han en ensom/ tenkt at jeg er dramatisk og sånt.) Jeg vet at jeg ikke er perfekt, men innsett at jeg kan få det bedre alene. Det hele går i en «sirkel» med at det er en rolig og hyggelig fase, det kjølner og jeg føler han hater meg, jeg får nok og innser at jeg fortjener bedre-  krig- han lover bot og bedring- han skjerper seg (og jeg tilgir).. nå orker jeg ikke mer.

Problemet nå er at han «nekter» meg å gå, og fra å liksom prøve å endre seg, klikke verbalt (guilttripping og hele pakka) hvor jeg ikke ble knekt men innså at det er over og at jeg må ta beina fatt å løpe asap. til at han har skjerpet seg mer enn noen gang. Han mener jeg ødelegger fremtiden for barnet vårt, og for oss økonomisk og at jeg er utrolig egoistisk. Vi er ikke gift, men føler meg fastlåst og vet ikke hvordan jeg skal få til å komme meg ut. Jeg føler jeg må fake og prøve for husfreden og barnets skyld, og for at det ikke skal klikke helt for han før jeg vet hva jeg skal gjøre. Det er store spørsmål men aner ikke hvor jeg skal henvende meg! Han er ikke fysisk voldelig, men jeg føler det heller ikke helt trygt når det spisser seg. Også har jeg sykt dårlig samvittighet for å la han tro at ting går bedre når jeg egentlig ikke orker mer. Har vært åpen om min ambivalens, men «åpen» for å se hva som skjer… Men føler at jeg blir mer lukket for hver dag som går, mens han «gir mer og mer» … Blir litt skremt av endringen egentlig. Trenger A-B-C. Redd for at han blir farlig, eller skader seg som vil gå utover barnet. :(

Anonymkode: 3ca96...b63

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kontakte krisesenter i ditt nærområde, de kan rådhi deg om hva du bør gjøre 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet

Stol på magefølelsen din om at det ikke er trygt. Bare kom deg ut av huset så vil du gradvis få avstand og se ting tydeligere. Har du venner eller familie du kan bo hos en periode?

Anonymkode: cacf7...398

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Les om voldssirkelen her: https://www.volinjen.no/voldsspiralen/

Du kan også ta kontakt med ditt nærmeste krisesenter. 
Man trenger ofte hjelp til å forlate en voldelig partner. Å ta kontakt med hjelpetjenester er første steg på veien. Dette klarer du. 

Lykke til!🍀

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
~white lady~ skrev (7 timer siden):

Les om voldssirkelen her: https://www.volinjen.no/voldsspiralen/

Du kan også ta kontakt med ditt nærmeste krisesenter. 
Man trenger ofte hjelp til å forlate en voldelig partner. Å ta kontakt med hjelpetjenester er første steg på veien. Dette klarer du. 

Lykke til!🍀

Takk! Har snakket med krisesenteret i dag:) 

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Stol på magefølelsen din om at det ikke er trygt. Bare kom deg ut av huset så vil du gradvis få avstand og se ting tydeligere. Har du venner eller familie du kan bo hos en periode?

Anonymkode: cacf7...398

Jeg skal ordne med en venninne/ alt. krisesenter😊 Takk!

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg flyttet på dagen til mine foreldre, sammen med våre to barn I ett forhold som utviklet seg til å bli veldig giftig. Bodde hos de nesten 4 mnd før jeg fikk ordnet ny bolig og solgt leiligheten vi eide sammen. Angrer ikke ett sekund. 

Hadde ikke foreldrene mine vært her, eller hatt andre muligheter hadde jeg kontaktet krisesenteret- noe jeg var på nippet til å gjøre ved en rekke anledninger. 

Du må bare stå i bruddet og kom deg vekk. Det blir ikke bedre, han vil ikke endre seg.

Anonymkode: 95889...dbf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Alliér deg med familie og nære venner! Kanskje du kan bo hos noen i en overgangsperiode? 

Ting blir ikke bedre. Og vær så åpen som du kan med de du stoler på - det er utrolig hvor støttende og forståelsesfulle menneskene som er glad i deg kan være når du trenger det!

Ønsker deg lykke til, håper det ordner seg for deg/dere! ❤️

Anonymkode: 768c1...4fa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk! Har snakket med krisesenteret i dag:) 

Å misunner deg at du klarte å ta det steget. Jeg er i lignende situasjon og føler meg fastlåst. Han er en 10 ganger bedre utgave enn seg selv etter en dårlig periode med trusler om brudd. Men etter de gode periodene vet jeg at ny vond lurer i framtiden. 

Hva rådet krisesenteret deg? Hva kunne de hjelpe deg med? 

Anonymkode: 09302...f84

• Hjerte 2
Skrevet
On 8/15/2023 at 11:01 PM, AnonymBruker said:

Også har jeg sykt dårlig samvittighet for å la han tro at ting går bedre når jeg egentlig ikke orker mer. Har vært åpen om min ambivalens, men «åpen» for å se hva som skjer… Men føler at jeg blir mer lukket for hver dag som går, mens han «gir mer og mer» … 

Du skal selvklart ikke være «åpen» om at du planlegger å flykte fra ham.

Hold kjeft, lat som alt er greit. 

Anonymkode: fc1a2...4be

Skrevet

Lykke til. Så bra at du kontaktet krisesenter. For øvrig enig med hun over. Ikke vær åpen. Planlegg brudd, vær åpen med noen du stoler på. Be om hjelp. Jeg har gått fra en sånn mann. Han ble helt desperat når han skjønte at jeg ville ut. En form for vold det også. Jeg fikk ikke lov å forlate han. Spilte mye samvittighet. At jeg ødela familien osv. Har brukt noen timer hos psykolog etter det forholdet for å si det sånn. Mitt beste råd. Vær åpen med de rundt. Kontakt på et minimum etter bruddet. Skaff deg en god psykolog eller lignende ❤️

Anonymkode: 754b3...071

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å misunner deg at du klarte å ta det steget. Jeg er i lignende situasjon og føler meg fastlåst. Han er en 10 ganger bedre utgave enn seg selv etter en dårlig periode med trusler om brudd. Men etter de gode periodene vet jeg at ny vond lurer i framtiden. 

Hva rådet krisesenteret deg? Hva kunne de hjelpe deg med? 

Anonymkode: 09302...f84

Jeg fikk mye støtte egentlig som var veldig godt. De kjenner det godt igjen. Fikk råd om å alliere meg med venn/familie i nærheten, (et sted jeg kan være/flykte til) om det skulle kjennes utrygt hjemme. Også at jeg kunne evt. ha pakket bag og det nødvendigste så det er lett å reise fort. Og de hadde plass til meg og noterte navnet mitt i tilfelle jeg skulle ringe. De tilbyr samtale og hjelp til å finne veien ut, men at det ikke er et krav om man ikke klarer å forlate. Jeg anbefaler deg å ringe dem altså ❤️❤️❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...