AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #1 Skrevet 15. august 2023 Har kommet inn på et vanskelig studie jeg aldri hadde trodd jeg skulle søke meg inn på. Av diverse grunner kjenner jeg allerede nå på eksamensnervene, og av erfaring kan angsten min være ganske hemmende i sånne situasjoner, og jeg er redd det vil påvirke resultatet. Går det an å få en pakke eller noen få tabletter sobril av legen i sånne tilfeller? Bruker ingen medisiner fra før, og det er bare tiltenkt brukt på eksamen. Det er forresten ikke vits å si jeg må prøve å takle eksamensnervene selv, for det har jeg prøvd i mange år uten hell, og ikke faen om jeg vil la de ødelegge alt det harde arbeidet jeg kommer til å gjøre fremover. Anonymkode: 49e94...693
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #2 Skrevet 15. august 2023 Sobril er veldig avhengig skapende, jeg ville snakket med fastlegen om andre medisiner først. Du får heller ikke lov til å kjøre om du bruker Sobril mener jeg. Jeg har angst og bruker andre medisiner for det enn Sobril. Anonymkode: 9a202...fc4 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #3 Skrevet 15. august 2023 Sobril vil gjøre det sløv og ukonsentrert. Et veldig dårlig valg mot eksamensnerver Anonymkode: 40529...a99 9 3
Frøkenfryd30 Skrevet 15. august 2023 #4 Skrevet 15. august 2023 Ville ikke tatt det mot eksamensnerver. Du kan bli sløv og snøvlete. 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #5 Skrevet 15. august 2023 Om du har kommet inn på et vanskelig studie så er det det beste beviset på at du håndterer eksamenssituasjonen godt og at du ikke trenger medisiner. Anonymkode: 29c32...cb2 2
Topsi Skrevet 15. august 2023 #6 Skrevet 15. august 2023 Eksamen er ikke før i desember, hvorfor vil du ha det nå? Som de andre sier, det et svært vanedannende og sløvende
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #7 Skrevet 15. august 2023 Håper ikke det Anonymkode: 26ff4...772
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #8 Skrevet 15. august 2023 Du blir sløv og sovner Anonymkode: a53c0...43e
Lea Skrevet 15. august 2023 #9 Skrevet 15. august 2023 Hvis deg er første gang du har brukt sobril så er det kanskje ikke lurt. Blir bare trøtt og sløv og sovner tilslutt.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #10 Skrevet 15. august 2023 Hva studerer du? Anonymkode: d437b...3da
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #11 Skrevet 15. august 2023 Jeg har hatt samme problemet, fikk Sobril av legen og det fungerte fint. Ble litt mer sløv enn normalt, som er en vanlig bivirkning, men var i bedre form enn hva jeg ville vært om angsten fikk frie tøyler Snakk med legen din, du, ikke KG. Det er mange som har fått angstdempende mot eksamensnerver og lignende. Noen synes ikke det fungerer så bra, andre synes det er topp. Men hvis du får utskrevet noe, bør du prøve det i forkant av eksamen slik at du vet hvordan du reagerer på det før selve eksamen. Anonymkode: 2257b...4de 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #12 Skrevet 15. august 2023 Om du har kommet inn, klarer du eksamen. Begynn å prate med noen allerede nå om angsten, istedet for å shoppe medisiner. Anonymkode: 5f83a...a88 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #13 Skrevet 15. august 2023 Topsi skrev (5 minutter siden): Eksamen er ikke før i desember, hvorfor vil du ha det nå? Som de andre sier, det et svært vanedannende og sløvende Jeg vil jo ikke ha de nå, det er til eksamen. Skjønner ikke hvordan dere mener man blir sløv av det? Har prøvd det før to ganger med mange års mellomrom og med gode grunner, og merket ingen sløvhet overhode, det tok bare toppen av angsten, men det er alt jeg trenger. Fikk derimot valium på sykehuset før en undersøkelse en gang, da ble jeg veldig sløv en liten stund og følte meg ruset. Sånn jeg har skjønt det er sobril laget for å fordele virkestoffet utover mange timer så det ikke skal gi rusfølelse sånn som f. eks. valium gjør, og det er også min opplevelse. Anonymkode: 49e94...693
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #14 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har hatt samme problemet, fikk Sobril av legen og det fungerte fint. Ble litt mer sløv enn normalt, som er en vanlig bivirkning, men var i bedre form enn hva jeg ville vært om angsten fikk frie tøyler Snakk med legen din, du, ikke KG. Det er mange som har fått angstdempende mot eksamensnerver og lignende. Noen synes ikke det fungerer så bra, andre synes det er topp. Men hvis du får utskrevet noe, bør du prøve det i forkant av eksamen slik at du vet hvordan du reagerer på det før selve eksamen. Anonymkode: 2257b...4de Takk! Fint å høre erfaringen til noen som forstår. Anonymkode: 49e94...693
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #15 Skrevet 15. august 2023 Jeg hadde en utrolig kjip periode denne eksamensperioden. Det avhenger nok av legen din, men jeg fikk etter en legetime overtalt min lege til å skrive ut en pakke sobril pga. det som foregikk. Er i midten av tjueårene men opplevde at voksne mennesker (40+) hengte meg ut fordi jeg er homofil. Fikk meg gjennom eksamen, heldigvis. Sinnet som bygde seg opp er det verre med. Anonymkode: ba7af...362
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #16 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sobril er veldig avhengig skapende, jeg ville snakket med fastlegen om andre medisiner først. Du får heller ikke lov til å kjøre om du bruker Sobril mener jeg. Jeg har angst og bruker andre medisiner for det enn Sobril. Anonymkode: 9a202...fc4 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sobril vil gjøre det sløv og ukonsentrert. Et veldig dårlig valg mot eksamensnerver Anonymkode: 40529...a99 Ikke nødvendigvis. Jeg fikk sobril før en begravelse. Har også tatt det i forbindelse med et rettsmøte en gang. Riktignok laveste effekt som man får ved slike enkelthendelser. Hadde god effekt og ble ikke sløv eller ukonsentrert i det hele tatt, bare litt mindre angst. Tas det derimot regelmessig og fast er det noe annet. Anonymkode: 69388...643 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #17 Skrevet 15. august 2023 Legen vil avgjøre basert på din historikk om det er en dårlig idé eller ikke. Du trenger ikke å motiveres, eller demotiveres, av svarene du får her inne. I mitt hode er endelige løsning å forhøre deg med legen din. Anonymkode: ba7af...362 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #18 Skrevet 15. august 2023 Om du absolutt føler du må så kan du høre med legen din, jeg tviler egentlig på at du får resept i denne situasjonen. Men om legen er tilbøyelig for å skrive ut vanedannende medisiner så får du kanskje. Men det er greit å reflektere litt rundt om du heller ikke skal ta tak i angsten din. Om du skal studere et vanskelig studie, så venter også kanskje en krevende jobb? Kanskje det er lurt å trene deg opp for å håndtere situasjoner med stress og angst før arbeidslivet? Anonymkode: dd0eb...c34
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #19 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Legen vil avgjøre basert på din historikk om det er en dårlig idé eller ikke. Du trenger ikke å motiveres, eller demotiveres, av svarene du får her inne. I mitt hode er endelige løsning å forhøre deg med legen din. Anonymkode: ba7af...362 Ja, det er klart. Ville bare vite om det i det hele tatt går an AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du absolutt føler du må så kan du høre med legen din, jeg tviler egentlig på at du får resept i denne situasjonen. Men om legen er tilbøyelig for å skrive ut vanedannende medisiner så får du kanskje. Men det er greit å reflektere litt rundt om du heller ikke skal ta tak i angsten din. Om du skal studere et vanskelig studie, så venter også kanskje en krevende jobb? Kanskje det er lurt å trene deg opp for å håndtere situasjoner med stress og angst før arbeidslivet? Anonymkode: dd0eb...c34 Ingenting er verre enn å jobbe med salg , som jeg gjør, når man har angst 😅 Har vært i arbeidslivet en del år allerede, så jeg tenker ingenting kan bli verre enn det er nå. Og jeg takler det, jeg går på jobb hver dag, men på de verste dagene er det veldig vanskelig å konsentrere seg. Er derfor jeg vil ha sobril til noe som er så viktig som eksamen. Anonymkode: 49e94...693
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #20 Skrevet 15. august 2023 Har det noe å si hva folk her inne på KG svarer? Anonymkode: 0db82...1f7
Anbefalte innlegg