Mjausen Skrevet 15. august 2023 #1 Skrevet 15. august 2023 Hei, jeg er en jente på 25 år og sliter med at jeg tisser lett på meg når jeg ler. Er dette normalt? Eller burde jeg få det sjekket ut? Hilsen tisse tøsen
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #2 Skrevet 15. august 2023 Muligens svakt bekken. Det er et vanlig problem etter fødsel. Tisser du også dersom du hoster eller nyser? Anonymkode: 13e86...8eb
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #3 Skrevet 15. august 2023 du sliter med inkontinens. Det kan det være flere grunner til. Svakt bekken er vel kanskje vanligst. Mange kvinner får dette problemet etter svangerskap og noen har det også uten å ha vært gravid. Men det kan være andre årsaker. Hvis du plages bør du gå til legen som kan henvise deg videre. Noe kan løses med knipeøvelser, noe kan opereres. Selv har jeg hatt problemet siden jeg var liten. Men for meg skyldes det at blæren ikke tømmes ordentlig ved urinering fordi blæren ikke skaper vakuum og dermed ikke trykk til å få ut alt. Sletter derfor mye med uvi i tillegg pga resturin i blæren. Anonymkode: f47af...61e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #4 Skrevet 15. august 2023 Enten trene det opp eller så fins det operasjon for det. Jeg tok operasjon og har vært stort sett bra etterpå. Jeg hadde det der fra jeg var liten. Tissa meg ut hvis jeg lo for hardt. Etter jeg fikk barn så ble det enda verre så da ble det fiksa på. Anonymkode: 56774...f74
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #5 Skrevet 15. august 2023 Svak bekkenbunn. Dra til gynekolog for å få det sjekket ut, også får du knipeøvelser du må gjøre for å styrke muskulatur. Bekkenbunnen er kjernen i musklene i underlivet, så når den er svak, blir blæremuskulatur svak. Du kan også kjøpe denne https://eu.perifit.co/products/kegel-exerciser-with-app Anonymkode: 90b44...1af
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #6 Skrevet 20. august 2023 Jeg har det slik også, har vært på utredning og fått tilbud om operasjon, men er veldig usikker. Litt redd for å operere. Bruker inkontinens vind nå og det fungerer fint for meg. Snakk med legen din. Anonymkode: 5028d...db1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #7 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har det slik også, har vært på utredning og fått tilbud om operasjon, men er veldig usikker. Litt redd for å operere. Bruker inkontinens vind nå og det fungerer fint for meg. Snakk med legen din. Anonymkode: 5028d...db1 Har det ikke fungert med knipeøvelser og styrking av kjernemuskulatur over tid? Anonymkode: 90b44...1af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå