Gå til innhold

Fått finansieringsbevis, men har egenkapital i en annen bank.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør jeg overføre egenkapitalen til den banken som har gitt finansieringsbevis til bolig?

Anonymkode: b6072...dd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du må uansett overføre den når finansieringsbeviset skal realiseres ved kjøp av bolig.

Anonymkode: bfd7e...6c6

Skrevet

Bare hvis du skal ha boliglån der. Du trenger ikke overføre noe før du skal gjøre det om til boliglån og du må ikke ta boliglån i banken du fikk finansieringsbevis 

Anonymkode: 41b58...bae

• Liker 1
Skrevet

Må man det? Jeg fikk beskjed om at jeg bare måtte passe på å overføre egenkapitalen (fra bank A) til meglerkonto selv, og så ville banken (bank B) overføre det avtalte lånet ved avtalt dato. Blir det feil da?

Anonymkode: ab91f...970

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Må man det? Jeg fikk beskjed om at jeg bare måtte passe på å overføre egenkapitalen (fra bank A) til meglerkonto selv, og så ville banken (bank B) overføre det avtalte lånet ved avtalt dato. Blir det feil da?

Man gjør selvfølgelig det banken sier at man skal gjøre, ikke hva en tilfeldig surrebukk på et forum sier...

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Der høres rart ut da banken ikke får kontrollert at egenkapitalen er i henhold til avtalen og man får et ekstra ledd som ikke har noe med avtalen å gjøre som mellommann om noe blir feil. I banken jeg jobber kontrollerer vi dette og overfører oppgjøret selv. I oppgjørsskjemaet fra megler så fyller man inn kontonummeret egenkapitalen skal trekkes fra, det sendes til banken som tar det som er avtalt.

Anonymkode: 6c9b8...b5b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...