AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #1 Skrevet 15. august 2023 Jeg merker så godt at mannen min angrer seg over å ha fått barn. Han er sliten. Jeg er også sliten. Det suger oss helt tomme, men han klager desidert mest. Jeg angrer ikke, men savner egentid. Jeg har akseptert livet som det er og lever mer i takt med barnet. Mannen sier feks: " for 9 måneder siden hadde jeg sovet til kl 10 i dag, løpt meg en tur og sett serier" eller " for et bedritent liv", " ta meg vekk, jeg vil bare ha fri"" livet er kjedelig" Han skal snart i permisjon, og jeg bekymrer meg. Han sier jeg kommer til å bli utslitt av å være mamma og gå i jobb og at jeg vil forstå hvorfor han klager når det er min tur. Jeg tror ikke nødvendigvis han får det bedre i permisjon, for personlig synes jeg permisjonen har vært mer slitsom enn jobb. Han takler dårlig skrikingen, det å ikke få spise i fred, og det å leke med barnet. Anonymkode: e5965...5c2 1 8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #2 Skrevet 15. august 2023 Fødselsdepresjon? Kanskje han skal ta seg en tur til legen...? Anonymkode: 6ae02...daa 27 11
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #3 Skrevet 15. august 2023 Det kan være fødselsdepresjon ja. Han bør snakke med legen sin. Og så må jo folk forstå at å ha ansvaret for et lite barn, gjør livet helt annerledes enn før. Anonymkode: 23d45...5e3 23 1
frivis Skrevet 15. august 2023 #4 Skrevet 15. august 2023 Her har du virkelig skutt gullfuglen 🦆 14 3
Nymerïa Skrevet 15. august 2023 #5 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): " for 9 måneder siden hadde jeg sovet til kl 10 i dag, løpt meg en tur og sett serier" eller " for et bedritent liv", " ta meg vekk, jeg vil bare ha fri"" livet er kjedelig" Jeg synes det er på sin plass at du tar opp med han hvordan det er for deg at han er så negativ og lite løsningsorientert. Såfremt ikke barnet har noen helt spesielle utfordringer bør det la seg gjøre å løpe seg en tur. Men den sure holdninga hans blir noe annet enn konkrete problem som kan løses. Samme hva problemet er så må man kunne forvente at voksne mennesker tenker litt gjennom hva man tilfører de rundt seg. Jeg frykter at jeg hadde sprukket og sagt "Jo takk for det, du gjør faktisk mitt liv bedritent også med all negativiteten din." Og jeg bruker sjeldent å være ufin. 25
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 15. august 2023 #6 Skrevet 15. august 2023 Jeg kan sette meg inn i mye her, altså dette er forståelig. Men igjen, når barnet er underveis og slikt må man nesten bare ha forberedt seg godt nok.. man har ikke angrerett i Norge på barn.
Tomas77 Skrevet 15. august 2023 #7 Skrevet 15. august 2023 Går jo an å spørre ham hva han hadde sett for seg. Med mindre dere har veldig hjelpsomme familiemedlemmer så har man aldri helt fri med små barn. Man kan fortsatt sove til 10 og løpe seg en tur men det fordrer at han tar barnet når du vil gjøre det samme. 10 9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #8 Skrevet 15. august 2023 Han må skjerpe seg og slutte å sutre! Anonymkode: e0327...3df 7 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #9 Skrevet 15. august 2023 Toppen av kransekaka er at han sutrer over ikke å få se på tv! En ung mann skal leve livet sitt, ikke sitte og glo på tv. Anonymkode: e2ba1...c69 9 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #10 Skrevet 15. august 2023 Dere må ha betre logistikk og "trivselstiltak". Det er litt sånn gi og ta. Vi bytter på å få sova lenger. Står eg opp med barna på laurdag så gjer han det sundag. Vi deler på det, det er sååå viktig. Også viktig at han får lov til å finna sin måte å ha pappaperm på. Eg berre begynte på jobb og lot han finna ut av det, det gjekk heilt fint. Han er tross alt ikkje evneveik lol...Det var meir rot, men ungen hadde det veldig fint. Og om han får det tøft i permisjonen prøv å snakk saman om det, prøv å ikkje døm. Sjølv om vi synest det er sikkelig teit så føler han ting på ekta. Folk kan ikkje noko for kva dei føler. Handling kan man velja. For mange er det å få barn beintøft og eit stort sjokk. Småbarnsfasen varer heller ikkje evig. Det går fort (klisje). Anonymkode: f993b...6a9 12 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #11 Skrevet 15. august 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Toppen av kransekaka er at han sutrer over ikke å få se på tv! En ung mann skal leve livet sitt, ikke sitte og glo på tv. Anonymkode: e2ba1...c69 Kan være å leve livet sitt det også Anonymkode: b03cd...013 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #12 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han sier jeg kommer til å bli utslitt av å være mamma og gå i jobb og at jeg vil forstå hvorfor han klager når det er min tur. Jeg tror ikke nødvendigvis han får det bedre i permisjon, for personlig synes jeg permisjonen har vært mer slitsom enn jobb. 🤣 Slapp av, han tar feil. Å komme på jobb etter permisjon er fantastisk, endelig 8 hele timer til å koble av og være sin egen person. Det var så utrolig mye lettere enn å gå hjemme og være dekket med baby 24/7. Å komme hjem fra jobb og kose med baby når man rekker å savne den er også nydelig☺️ Men han høres ut som typen som mener du må gjøre hans del når du er i permisjon og han kommer hjem på ettermiddagen og på natten fordi han JOBBER og er SLITEN. Men når han får permisjonen kan du banne på at det er ikke så viktig om du jobber og er sliten, for han har vært med BABY og er SLITEN. Så du får ta alt på ettermiddag og natt selv om du jobber. Da er det jo mer slitsomt enn om han hadde tatt sin del. Anonymkode: ffab7...7f6 25 8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #13 Skrevet 15. august 2023 Snakk med helsestasjonen, og få ham med dit. Høres egentlig ut som om han har fått en fødselsdepresjon, kanskje helsesykepleier eller jordmor eller lege/psykolog der kan snakke med ham og deg om det? Helsestasjoner har ofte også kurs for foreldre, hvordan ta vare på forholdet når man blir/er blitt foreldre - hør om slikt kurs finnes hos dere. Anonymkode: 0c64a...72b 4 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #14 Skrevet 15. august 2023 Maatte_ha_konto skrev (2 timer siden): Jeg kan sette meg inn i mye her, altså dette er forståelig. Men igjen, når barnet er underveis og slikt må man nesten bare ha forberedt seg godt nok.. man har ikke angrerett i Norge på barn. Får levere de til BV. Anonymkode: 7c048...7b9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #15 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Får levere de til BV. Anonymkode: 7c048...7b9 Hvorfor skulle de tatt i mot når det fins en fungerende mor? Men det fins jo nok av egoistiske menn som fraskriver seg farsrollen og kontakt med barnet, og bare betaler bidrag i stedet. Anonymkode: ffab7...7f6 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #16 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan være å leve livet sitt det også Anonymkode: b03cd...013 Vil ikke si det nei. Anonymkode: e2ba1...c69
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #17 Skrevet 16. august 2023 Antakelig fødselsdepresjon, som andre sier. 🤨 Men....eh, han visste vel hva å få barn innebar? Det er klin umulig å ikke få med seg at nyfødte er slitsomme... Anonymkode: 9db4d...11b 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #18 Skrevet 16. august 2023 For en tafatt dott. Naivt å kalle dette fødselsdepresjon. Anonymkode: b8a49...04f 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #19 Skrevet 16. august 2023 Er han autistisk? Anonymkode: 82c05...da2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #20 Skrevet 16. august 2023 Synd..? Jeg angra og, men sånn er det. Anonymkode: 2cc47...d2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå