Gå til innhold

Har man noen rettigheter ved voksne barns sykdom, snakk om mulig alvorlig sykdom og invalidiserende smerte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Min datter i 20 årene har i grunn vært syk hele livet. Fikk 2 diagnoser som baby,som ble behandlet og fulgt opp av Rikshospitalet. Likevel har livet hennes vært preget utallige innleggelser, for alt mulig "rart", sterke smerter i rygg,bekken, muskler, urinveisproblemer osv osv. Legene har bare behandlet med antibiotika og smertestillende, og har sagt de ikke vet hva som feiler henne.

Nå har hun vært sykemeldt et halvt år og har flyttet hjem til meg. Hun blir sykere og sykere, og har en migrene som er helt hinsides. Er henvist til nevrolog.

Hun skal også utredes for Ehlers Danlos syndrom, og dette kan være svar på alt som skjer med kroppen hennes.

Mitt spm er, har jeg noen rettigheter i form av omsorgsdager eller permisjon? Hun er for syk til å komme seg til timeavtaler på egenhånd, og når smertene er som verst trenger hun hjelp til alt. Det er forferdelig å se henne sånn, men jeg har forpliktelser på jobb. 

Noen som kan noe om dette?

Anonymkode: ddaee...8fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...