AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #1 Skrevet 15. august 2023 Hei, jeg har begynt å studere på UiO. Jeg har vært på fadderuka i de første to dagene. Men, jeg synes det er kanskje vanskelig å ha god vennmiljø på universitetet. I går var det fint, men følte litt rart. Jeg er ikke vant til å være så sosialt. I dag har jeg fått midlertidlig sterk depresjon og selvmordstanker. Jeg vet ikke hva skal jeg gjøre og litt håpløst. Hva kan dere anbefale meg for å ha det god? Takk! Anonymkode: bfdaf...70a
Nutz Skrevet 15. august 2023 #2 Skrevet 15. august 2023 Fadderuka er ikke for alle. Jeg har aldri deltatt selv. Har egne venner utenfor studiet (og senere jobb). 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #3 Skrevet 15. august 2023 Velkommen til voksenverden der man må forholde seg til andre. God bedring! Anonymkode: 95414...27a 3
Piggsopp Skrevet 15. august 2023 #4 Skrevet 15. august 2023 Det er ikke nødvendigvis i fadderuka du finner dine nye venner. Det er bare en ordning som gjør at du kan bli litt kjent med folk på studiet før studiestart. Når studiene er mer i gang kan du sjekke ut ulike studentforeninger, som er en mye bedre arena for å bli kjent med likesinnede. Det er foreninger for enhver smak. Fra studentpuber til religiøse grupper, studentpolitikk eller brettspillklubber og sport. Lykke til .❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #5 Skrevet 15. august 2023 7 minutter siden, Piggsopp said: Det er ikke nødvendigvis i fadderuka du finner dine nye venner. Det er bare en ordning som gjør at du kan bli litt kjent med folk på studiet før studiestart. Når studiene er mer i gang kan du sjekke ut ulike studentforeninger, som er en mye bedre arena for å bli kjent med likesinnede. Det er foreninger for enhver smak. Fra studentpuber til religiøse grupper, studentpolitikk eller brettspillklubber og sport. Lykke til .❤️ Jeg har en god kontakt med en kollega og er kjent med 10% av klasse/gruppe. Men, har ekstrem sosial angst. Anonymkode: bfdaf...70a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #6 Skrevet 15. august 2023 Jeg synes det var veldig vanskelig å få venner da jeg studerte ved UiO. Ble kjent med andre i en forening. På studiet varierte det fra semester til semester hvem man møtte, og vi ble aldri ordentlige venner. Handler nok også om hvem man passer sammen med. Ti år seinere er det veldig hyggelig de få gangene jeg møter folk fra studiet (i jobbsammenheng), men vennene mine har jeg fra andre arenaer. Anonymkode: a752c...e89 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #7 Skrevet 16. august 2023 Fadderuka er ikke for alle. Ikke press deg til å være med på alt. Velg heller ut noen ting Anonymkode: 75b7a...1d0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå